Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High? v2.0

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ikke så altfor datakynding, så lurer på om dere vet sånn ca. hvordan dette systemoppsettet vil klare Crysis? Har ikke fått det enda, men er på vei. Gleder meg vilt :)

HK: Asus P5E WS PRO, X38, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16

CPU: Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz, Socket 775, 6MB, 1333MHz

RAM: Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL5 2GB Dimm's, E.P.P and DHX

GPU: XFX GeForce GTX 260 640M 896MB XXX GDDR3 ,PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 640MHz

Links:

Hovedkort

CPU

RAM

GPU

PS: Har Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI, om det var viktig info ;)

Sitter du med en 17tommer eller 19tommer skjerm kan du kjøre Crysis på Very High :) Ved høyere oppløsninger må du nok kjøre på High.

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes scoren var dårlig jeg, da jeg har fått 43,5 fps med 2 stk 4870 i crossfire. Og han har 2 stk 4870x2.

Ja jeg spillte i 1680*1050 @ Very high @ dx10 @ 64bit

Har han 2stk HD4870? Da var ikke det noe overbevisende :(

2stk 4870x2 altså

Ja, mente det jeg og, glemte å skrive X2 :)

Lenke til kommentar

Er vel kanskje greit d i forhold til specs men seff kan man alltid tyne litt mer utav det.

men som du ser på top 10 listen:

7. mx1000 med 25.23 FPS

System: Intel Q9450 @ HD4850

noe som er ganske likt ditt men med bedre cpu og dermed litt høyere score ;)

edit: og han har kanskje klokka skjermkort

Endret av sureup
Lenke til kommentar
rugboy

vel kanskje som forventa siden du har høy oppløsning + anti aliasing, men ikke dx10.

Prøv med system settingsa vi tester med så er det lettere å sammenligne ;)

Det var med dx10, det er den deafult instillingen med vista, du ser det vis du leser resultatet i bunnen.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Vil bare si hvor lett det er å jukse i denne testen.

lag et nytt tekstdokument..

skriv inn:

con_restricted=0

sys_spec_Full=1

Kall dokumentet for: autoexec.cfg

legg dokumentet i "Game" undermappa til crysis

kjør testen i Very high, alt vil se ut som du kjører i Very high, men du kjører egentlig i Low, jeg fikk 50 fps i gjenomsnitt.

Jeg håper ingen har tenkt på å jukse, det ville bli merka uansett, du kjører ikke very high med 30 fps på et gf8500gt liksom :p

men OT, tester nå 8.9 betadriveren og vil komme med resultater etterhvert

Endret av lars_era
Lenke til kommentar

Benchmarking Toolet funker ikke for meg, den starter bare den respektive banene og det er det:P Men fikk selve benchmarking filen til å funke ("Benchmark_gpu"). Fant ut at jeg hadde ca. 16fps i 1280x1024 med alt på Very High og 8xAA, men uten AA fikk jeg ca. 19 fps...

Systemet mitt er akkurat bygget, og det er følgende:

E8500

Corsair TWIN2X4096 8500C5DF

Asus P5Q Deluxe

PC Radeon HD 4870x2 (Cat. 8.8 beta driver)

Corsair HX1000

Alt er stock clock.

Er ikke disse scorsa litt lave? Trodde jeg ville få litt bedre egentlig, hvertfall etter det jeg ser på andre sine scores?

19FPS er ikke akkurat utrolig:P

Har ikke oppdatert bios osv. enda... Kan dette hjelpe?

Lenke til kommentar

Og "Time of Day" til stock, kanskje?

Er ikke disse scorsa litt lave? Trodde jeg ville få litt bedre egentlig, hvertfall etter det jeg ser på andre sine scores?

19FPS er ikke akkurat utrolig:P

Har ikke oppdatert bios osv. enda... Kan dette hjelpe?

Dette forårsakes av at den ene kjernen venter på den andre, også kjent som microstuttering.

Jeg vet ikke om det kan fikses, men det skjer som regel bare i Crysis DX10, DX9 fungerer vanligvis flott.

Lenke til kommentar

Har fått til en god del bedre scores nå da:)(men fortsatt skuffende...) Fått den opp til 31FPS @ Alt på max 8AA 1280x1024.

Skulle gjerne gitt screenshot, men får ikke benchmark progget til å virke (hjelp?). Har også klokket den til 800/945 og satt vifte til 50% (idler på 40c nå:D). Men fortsatt MYE lavere enn HW.no sin test...

All hjelp tas imot!

EDIT: Hvordan kan jeg teste i DX9 uten å bruke benchmark programmet?

Endret av GamleErik1992
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...