Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High? v2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
veldig rart!

CPU som er flaskehals?

Ærlig talt, jeg har ikke peiling :) Lykke til!

har klokket til 3,7k ghz med stock cooler, ligger nå på 16.7k 3d mark 06 :)

var visst cpu som var litt botttleneck. skal prøve meg på 4ghz nå. håper det går bra

edit: merkelig. my computer, og dxdiag sier 3.7ghz. mens cpu-z viser 3.33 under litt load. og 2.22 i idle :hmm:

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
veldig rart!

CPU som er flaskehals?

var visst cpu som var litt botttleneck. skal prøve meg på 4ghz nå. håper det går bra

edit: merkelig. my computer, og dxdiag sier 3.7ghz. mens cpu-z viser 3.33 under litt load. og 2.22 i idle :hmm:

Du må huske å huke vekk Intel Speedstep i bios! Denne gjør at CPU'en klokker seg ned dersom IDLE. det kalles også C1 og en annen ting i bios. Se om du kan finne dem og disable dem!

Lenke til kommentar
veldig rart!

CPU som er flaskehals?

Du må huske å huke vekk Intel Speedstep i bios! Denne gjør at CPU'en klokker seg ned dersom IDLE. det kalles også C1 og en annen ting i bios. Se om du kan finne dem og disable dem!

skal se om jeg finner den. vil den da kjøre konstant 3.7 ghz? eller 3.33 som cpu-z viser i load.

det merkelige er. i BIOS'en, så var cpu speed STOCK 2.6 ghz, mens den egentlig er 3.33

i bios står det nå 3.33 etter jeg har klokket den opp. det samme som cpu-z viser under load.

hva er rett lol? 3.7, eller 3.3 ?

brb skal prøve meg på 4.0 (iallefall via dxdiag / my computer)

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du sjekker riktige tall?

Jeg har ihvertfall alltid brukt bios og cpuz.

Men pass på at du sjekker riktige tall, og at hvis du bruker fsb og ganger det med multiplier etc så må du gjøre det riktig ;)

Jeg har sjekket dxdiag nå og der står det at min 3ghz er klokka til 3,8GHZ, akkuratt det samme som cpuz og bios viser ;)

Lenke til kommentar
Er du sikker på at du sjekker riktige tall?

Jeg har ihvertfall alltid brukt bios og cpuz.

Men pass på at du sjekker riktige tall, og at hvis du bruker fsb og ganger det med multiplier etc så må du gjøre det riktig ;)

Jeg har sjekket dxdiag nå og der står det at min 3ghz er klokka til 3,8GHZ, akkuratt det samme som cpuz og bios viser ;)

jepp. helt sikker.

før jeg started og OC'e, så sto det 3.33 ghz i dxdiag, og 2.6 ghz i bios

så klokket jeg opp til forskjellige hastigheter, og nå havnet på 4 ghx i dxdiag, mens 3.6 ghz i bios,

lasted nettopp ned en tool fra intel, der den også sier 3.6 ghz. rart at de ikke stemmer over ens :S

betyr vell at den var 700 mhz underklokket når jeg fikk den?

Lenke til kommentar
Intel Speedstep, og C1E - ser du har et GB-kort, skal boote mitt eget for å finne det til deg ;)

fant C1. men ikke speedstep :)

funnet problemet

Multiplier skal egentlig gå mellom 6-10 i idle-load. dxdiag er vel den som tror at den står på 10x under load men egentlig står den kanskje på 9.

Har du endra multiplieren?

forandret MP'en til 9 fra 8 når jeg gikk helt opp hit :)

men det var mindre i bios selv når den var 8, som var default

Lenke til kommentar

vel E8600 skal kunne gå til multiplier 10 ;)

Noen må ha nedklokket den... de som bygde pcen?

så sett til multiplier 10 så bør alt være fint med cpuen ihvertfall :)

det ser man jo også når fsb = 400 og dxdiag tror den er 4000ghz dvs en multiplier på 10 og en multiplier på 9 som det faktisk er gir 3600ghz

Endret av sureup
Lenke til kommentar
vel E8600 skal kunne gå til multiplier 10 ;)

Noen må ha nedklokket den... de som bygde pcen?

så sett til multiplier 10 så bør alt være fint med cpuen ihvertfall :)

det ser man jo også når fsb = 400 og dxdiag tror den er 4000ghz dvs en multiplier på 10 og en multiplier på 9 som det faktisk er gir 3600ghz

hehe sant. ligger på 64C load med stock vifte ved 3.6 ghz. tror du det går bra med 4 ?

Sorry for alt OT dritten min ^^ men ser ut til at vi nermer oss en løsning hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...