Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High? v2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer Crysis på Very High, men det "hakker" litt inni mellom, men det som er rart, et at det skjer på low også.

Har ikke jeg god nok hardware? Bare se i specsa.

Jeg burde vel hvertfall klart det på high uten "hakking" men at det skal hakke på low, med den laveste oppløsningen, det må være noe galt, eller hva tror dere?

Lenke til kommentar
Jeg klarer Crysis på Very High, men det "hakker" litt inni mellom, men det som er rart, et at det skjer på low også.

Har ikke jeg god nok hardware? Bare se i specsa.

Jeg burde vel hvertfall klart det på high uten "hakking" men at det skal hakke på low, med den laveste oppløsningen, det må være noe galt, eller hva tror dere?

Er det hakking, eller er det mere at spillet henger seg opp litt en gang i blandt? Det gjorde i alle fall det hos meg, og jeg fikk det bort med "e_vegetation_static_instancing = 1"

Lenke til kommentar

Tror hakkinga skylder at AMD2X prosessorene ikke takler multitreading like bra som intels C2D prosessorer.

Jeg hadde det rett etetr installasjonen av Crysis men det forsvant etetr en reboot av maskina heldigvis.

Om du ser etter å belaster Crysis begge kjernene ganske gjevn med rundt 60-70% last så prosessoren skal ikke være flaskehalsen.

Stalker, Madagascar og Ice age 2 lagger regelmessig her på 2 kjerner men så snart affinity er satt til en kjerne forsvinner laggen.

Lenke til kommentar
Ja, du kan si det henger seg opp litt en gang i blant.

Når jeg ser på prosessorene, bruker den ene nesten 100% mens den andre bruker rundt 50%

Gudd med patch, håper den fikser litt.

Stemmer det. Crysis bruker ikke multi core helt enda. Mine cores jobber heller ikke på fullt når jeg spiller.

Men prøv den commandoen jeg ga deg, å se om det hjelper. (Lag en system.cfg fil i crysis rotmappen)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg kjører Crysis på følgende:

XFX GeForce 8800Ultra 650M 768MB XT, PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP, 650/2200Mhz

2x Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64

Gigabyte GA-P35-DS3, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH9, PCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Silver Power PSU, 600W, 120mm fan, Blue light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

Kjører det på 1024x760, Very High, uten AA

Jeg er fremdeles ikke fornøyd. Går ikke helt flytende.

Så jeg lurte på om det kan være prosessoren som ikke er god nok.

Kjører det med Forceware 169.09 drivere. Er disse driverene det beste jeg kan bruke eller finnes det noen bedre?`

Hilsen

Roger

Lenke til kommentar

Det er de nyeste og beste driverene ti lCrysis hittil ja. Det er skjermkortet ditt som holder deg igjen. Ingen skjermkort på markedet i dag som drar crysis på very high uten problemer.

ntel C2D E6600+++

2GB RAM+++

Og 8800GT eller 8800GT i SLI?

Vil gjerne vite hvordan det kjører Crysis i 1280x1024.

Med SLI så øker ytelsen hele tiden, da SLI er veldig programvare begrenset, og bedre drivere kan gi voldsomme ytelseforbedringer. Akkurat nå er SLI-driverene til Crysis søppel.

Med litt bedre drivere så vil jeg nok tro at et slikt oppsett drar crysis på very high i den oppløsningen.

Lenke til kommentar
Har nå:

Intel C2D E6600 @ 3.0GHz

4 GB 6400 CL4 RAM (3.2 GB pga. 32-bit Vista)

Vurderer å kjøpe 8800GT SLI

Håper dette klarer å dra spillet på Very High uten AA i 1280x1024 med OK FPS.

Noen som tror det går?

er nok ganske sikker på at det skal gå bra (etter de nye driverne/den første patchen er kommet)

Lenke til kommentar

Kjørte en del tester i dag. Og det er dramatisk hvor mye bedre 32bit's versjonen yter i forhold til 64bits som bare er noe drit!

Kjører på high med 30-40fps i 1680x1050. På very high så har jeg rundt 20fps. Har nyeste beta driver til GTX kortet.

Lurer på om vi GTX/Ultra eiere noen gang vil kunne kjøre spillet på Very High med rundt 30fps på "den nye standard oppløsningen" 1680x1050 :hmm:

Noe mer info om når Ultra High blir åpnet opp ?

Jeg leste på incrysis at ultra high skal komme om 18 måneder. (da vil vi anntakelig få den grafikken vi har sett på E3 2005.

Edit: En annen ting jeg lurer på er hvor mye RAM man egentlig trenger. Cevat Yerli sa til meg på The Experience at 2GB holdt i massevis, men når jeg spiller så ser jeg at det er 0MB ledig fysisk minne i oppgavebehandlingen til Vista. Hardisken min jobber hele tiden når jeg spiller og det stopper opp ganske smått ofte. Så jeg vurderer sterkt å oppgradere til 4GB.

Endret av Megnus
Lenke til kommentar

Hmm, spiller selv på 1680 x 1050, med alt på medium, ligger på rundt 32-34 fps da. Med alt på high (og ingen AA såklart) så ligger jeg på rundt 22 fps før snødelen og 16-17 etter (dette er grunnen til at jeg spiller på medium).

Bruker 169.09-driverne.

Kan legge til at jeg alltid er først inne på multiplayer-delen, er det pga mye minne eller?

Spiller forøvrig på Vista 64-bit siden den bestemte seg for å fungere :O

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...