Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High? v2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En tysk kamerat driver og preiker om hvordan PC-en hans klarer crysis på very high og 8x AA @ 1280x1024 oppløsning.

Er dette mulig i det hele tatt (altså spillbart) med dette oppsettet? :

Intel core2duo e6600

8800gtx

2gb pc-6400 corsair minne

asus p5n-e

Er dette spillbart i det hele tatt?

Kort sagt: nei.

Men igjen kommer det jo helt ann på hva man krever, men FPSen ville nok vært en god del under 20FPS. Den bredere minnebussen og det ekstra minnet hjelper nok mye, og med så lave oppløsninger gir ikke AA like voldsomt utslag på ytelsen, men allikevell nok til å kalle det uspillbart. i DX10 ivhertfall. (mulig han brukte XP og tilnærmet "Very High", dog fortsatt ikke fullt like bra)

Ville vel egentlig ikke kalt 1280x1024 og 0xAA særlig godt flytende med de spesifikasjonene. Mulig det er spillbart, men det er såvidt. ;)

Lenke til kommentar

Får slenge meg på her jeg også :)

Kjøpte 2x 8800GTX idag, men har bare det ene i for øyeblikket, siden jeg mangler et par strøm kabler. Kjører alt på high nå med 1900x1200. Er det mulig å kjøre det på very high når jeg får satt opp SLI?

Specs:

AMD Athlon 64 X2 6000+

Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB

XFX GeForce 8600GTX

Lenke til kommentar

Kjøpte 2x 8800GTX idag, men har bare det ene i for øyeblikket, siden jeg mangler et par strøm kabler. Kjører alt på high nå med 1900x1200. Er det mulig å kjøre det på very high når jeg får satt opp SLI?

Specs:

AMD Athlon 64 X2 6000+

XFX GeForce 8600GTX

Tviler...

Du klarer det såklart, men det spørs om ikke fps´en blir VELDIG lav :whistle:

Lenke til kommentar

Specs:

AMD Athlon 64 X2 6000+

XFX GeForce 8600GTX

Mer minne, bedre prosessor ville jeg satset på.

Spesiellt hvis det er vista du kjører.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til dere. På game settings > oppløsning kan jeg velge bare noen få oppøsninger... bare 1650x1050 og ikke 1440x.... og mange flere. Har 20" skjerm. Kan dette fikses? Kanskje skrive det inn oppløsningen en eller annen plass?

Endret av Artjom
Lenke til kommentar

Kjører crysis med ~ 40 fps med alt på high, lydkvalitet på very high, og oppløsning 1680*1050 og 0AA/af.

Kjører på VERY HIGH alt sammen og får ~ 15-20 fps enkelte steder, mens andre steder går det i 5-10 fps, altså, uspillbart.

Slår jeg på aa/af imens jeg gjør det, klarer ikke maskinen å gå ut/inn igjen i menyen, og jeg blir nødt å legge ned spillet..

PC-en består av:

Intel core2duo e8400

4gig corsair pc-6400 ram.

Asus p5k premium wifi-ap black pearl edition.

BFG nvidia 8800gts 512mb OC @ 675/1674

OG vista home premium 64-bit, men har slanket vista med å slå av en hel rekke funksjoner, bla. defender.

Lenke til kommentar
Kjører crysis med ~ 40 fps med alt på high, lydkvalitet på very high, og oppløsning 1680*1050 og 0AA/af.

Kjører på VERY HIGH alt sammen og får ~ 15-20 fps enkelte steder, mens andre steder går det i 5-10 fps, altså, uspillbart.

Slår jeg på aa/af imens jeg gjør det, klarer ikke maskinen å gå ut/inn igjen i menyen, og jeg blir nødt å legge ned spillet..

PC-en består av:

Intel core2duo e8400

4gig corsair pc-6400 ram.

Asus p5k premium wifi-ap black pearl edition.

BFG nvidia 8800gts 512mb OC @ 675/1674

OG vista home premium 64-bit, men har slanket vista med å slå av en hel rekke funksjoner, bla. defender.

Skifter du til XP x64 vil det helt sikkert bli 10fps bedre. Har nesten det samme oppsettet som deg, bare litt dårligere og klarer det på VH 1650x1050 20-30fps.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Kjører Crysis ganske greit nå med specs i signatur. 20-30 FPS med 1600x1200 very high (shaders high) 0xAA. Men det skal nok oppgradere skjermkort snart. Klarer bare ikke bestemme meg over hvilket nVidia (ja, nVidia) kort jeg vil ha, men går nok for gtx 280. Har dog ikke plass til mer enn et skjermkort, noe som er grunnen til at ATI er utelokket.

@ JFM, skal nok gå vel så bra det der.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har ikke jeg prøvd spillet (først og fremst fordi Crysis ikke frister meg så voldsomt), men jeg tror nok at jeg kan kjøre det med det meste på max. :) Har 4-kjerners prossessor, og NVIDIA 9800 et eller annet jeg har glemt, men det burde klare biffen.^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det hadde vært veldig kult med en rekord liste i første post der folk fra forumet kunne konkurrere om hvem som får best resultat i Crysis Very High DX10 (helst kanskje) og kanskje også High specs. kanskje også bestemme på forhånd at man må bruke 1280x1024 eller 1680x1050 oppløsningen!

Har forøvrig fått min rekord i Crysis High 1680x1050 DX10. Kjørte det med 40.66FPS på 3. loop. :fun:

EDIT: lenge sia det var futt i denne tråden :hmm: kanskje jeg kan lage en ny tråd med disse rekordene...

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...