Bruker-104685 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Skal gi meg da... Men folk trenger ikke å høre på meg da, bare min mening da.. Da er det oppe og avgjort Håper ikke du rakker meg ned for da slutter jeg i forumet, siden jeg kan ikke ha mine egne meninger på ett diskusjonsforum. Skal trekke meg tilbake til konsolldelen.. Men jeg ser og folk fra pcdelen kommer og rakker ned på konsoller, nevner ikke navn.. Crysis er sikker ett bra spill Endret 11. januar 2008 av Toman85 Lenke til kommentar
Adlern Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Klarer så hvidt Crysis på High, best på Medium med disse komponentene! Noen som har noen råd? - Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI - Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 x3 (6 GB) - AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 (Ingen clock enda) - 2stk. XFX GeForce 8800GT 670M 512MB XXX GDDR3, Alpha Dog Edition XXX (2stk. SLI) Dette er den nye versjonen av GT som er kommet ut, hadde 8800 GTX fra før, men siden dette nye GT kortet fikk så utrolig mye skryt når det ble sluppet 18.12.2007, så kjøpte jeg 2stk, for og teste de i SLI. Jeg har testet det i Single slot mot mitt andre GTX kort, og det GT-kortet knuster GTX i alle spill hittil, MEN jeg har problemer med Crysis, kjører på oppløsning 1680x1050. Og det skulle da hvirkelig ikke være noe problem og kjøre Crysis med 2x stykk av disse i SLI og de andre specsa på Very High? ikke minst High :/ Noen råd? =) Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Last ned siste drivere til skjermkortet og DirectX oppdateringen for November 2007. Ellers så hjelp det veldig mye å kjøre i dx9 mode, hvis du kjører Vista. Skal gi meg da... *snip* Rakker ikke ned på deg, nei. Men som du sikkert vet, så vil det blir krangel ut av slike kommentarer. Du skal selvfølgelig få ha dine meninger, men da må man jo si de på en ordentlig måte. Ikke bare si: Crysis suger, konsoll er best. Og ja, det er mange som kommer fra PC delene til konsoll med kommentarer som de kan holde for seg selv, men da er vel det beste å rapportere de. De skal også få ha sine egne meninger, men da må man legge de fram på er ordentlig måte. Endret 11. januar 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Last ned siste drivere til skjermkortet og DirectX oppdateringen for November 2007. Ellers så hjelp det veldig mye å kjøre i dx9 mode, hvis du kjører Vista. Skal gi meg da... *snip* Rakker ikke ned på deg, nei. Men som du sikkert vet, så vil det blir krangel ut av slike kommentarer. Du skal selvfølgelig få ha dine meninger, men da må man jo si de på en ordentlig måte. Ikke bare si: Crysis suger, konsoll er best. Og ja, det er mange som kommer fra PC delene til konsoll med kommentarer som de kan holde for seg selv, men da er vel det beste å rapportere de. De skal også få ha sine egne meninger, men da må man legge de fram på er ordentlig måte. Ok det er flott du skjønner det jeg mener da Skal slutte å snakke dritt om hva som helst da Men heldigvis så finnes det spill som er bedre en Crysis samma om andre spillet ikke har den grafiske kvaliteten som er i Crysis Men viss jeg skulle hatt Crysis, så må jeg ut med 14000kr til 17000kr for å bli fornøyd Lenke til kommentar
krillee Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 haha, jævli morro anmeldelse: :!: http://www.escapistmagazine.com/articles/v...ctuation-Crysis Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Sa faktisk ganske mye sannhet om Crysis der, "trenger syke pcer fra mars" hahahahaha Endelig latter fra meg siden jeg er hateboy av pcer og folk er vice versa Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Morsom video ja. "trenger syke pcer fra mars" hahahahaha Tror ikke det er så syke PCer på mars dog. Men at det krever mye og ser flott ut, vil jo bare få PC-entusiaster å tenne på alle plugger. Det er jo dette man kjøper god HW-for. Hadde det ikke krevet noe som helst, så ville det ikke vært så altfor spennende å teste ut grafikken osv... (hvis alle kunne kjøre det fint, så er det jo ikke noe å skryte av at den nye PCen drar det) Er jo stillig å få vist den nye riggen sin på noe, så det var vel egentlig ikke beste hånen jeg har sett men. Endret 17. januar 2008 av andrull Lenke til kommentar
Laland Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Elsker Zero Punctation, han treffer alt så utrolig pent på hodet! Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=18017 Har noen nevnt det før? Crysis kan kjøres på high på en PC som Crytek satte sammen til 900 dollar. Jeg tipper at den koster rundt 6000-7000 i Norge. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=18017 Har noen nevnt det før? Crysis kan kjøres på high på en PC som Crytek satte sammen til 900 dollar. Jeg tipper at den koster rundt 6000-7000 i Norge. Hva er det som klarer crysis @ Very high da? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Vi har ikke fått noen grafikkprosessorer som klarer Crysis på Very High. Da vi strengt tatt ikke har fått noen skikkelig toppmodell enda. 8800GT er typisk mid-end, og 8800GTS 512MB er i øvre "mid-end" klasse. 8800Ultra /GTX er en gammel toppmodell og yter også deretter. Så om en ønsker Crysis på Very High, så må man vente på 9-serien. En eventuel måte er dog å kaste masse penger på bålet for en tri-SLI rigg som kjører det sånn nogenlunde. Endret 20. januar 2008 av andrull Lenke til kommentar
Laland Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) 8800gt/8800gts 512 er high-end begge to, siden det er de kraftigste gpuene per watt ute på markedet idag! 8800gtx yter jevnt som 8800gts 512, og den eneste kortet som ene og alene er kraftigere er 8800 Ultra. Endret 20. januar 2008 av Laland Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) 8800gt/8800gts 512 er high-end begge to, siden det er de kraftigste gpuene per watt ute på markedet idag! 8800gtx yter jevnt som 8800gts 512, og den eneste kortet som ene og alene er kraftigere er 8800 Ultra. Jaja, såklart, på dagens marked kan du vel kalle dem High-end, ettersom vi rett og slett mangler noen nye High-end kort. Men det er mer enn bare ytelsen som sier noe om et kort er High-end eller ikke. for om du ser på spesifikasjonene, prisklassen og hvordan de er designet, så går de altså ikke under gruppen High-End. Ikke lett å forklare, men å kalle dem High-end blir rett og slett feil. Vanligvis så lanserer Nvidia toppkortene først, men denne gangen lanserte de altså Mid-end klassen først. Øvre mid-end klassen kan jeg nok strekke meg til å kalle dem. Endret 20. januar 2008 av andrull Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 både hos Nvidia og gainward ligger 8800gt/gts under "high end" Mid-end er 8600gt Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) De liker gjerne å kalle det high-end, men det er i realiteten Mid-end. Folk liker å høre at de har high-end, og siden de ikke har noe nytt High-end skjermkort, så kaller de det likegodt for high-end. 8600gt er forrige "generasjons" mid-end ja. Det er en typisk "linje" som skiller skjermkort fra å være Mid-end og high-end. Det som er typisk for high-end skjermkortene er at de blir utstyrt med dyre PCB'er, tar i bruk den nyeste og beste teknologien på markedet, og er som regel en del bedre enn forrige generasjon. Hva de kaller dem er urellevant. Koster gjerne en 3-6 000kr Det som er typisk for Mi-end er: Er laget av billigere komponenter, som er både økonomiske og yter greit nok i spill, er gjerne like bra/dårligere enn forrige generasjons toppkort (rent ytelsemessig), og bruker som følge av dette en del mindre strøm. Koster langt mindre enn toppkortene, og kommer på markedet som ganske økonomiske. Er som regel ikke så gode i høye oppløsninger. med andre ord, det er helt klart og tydelig skille som skiller de to gruppene. bare se på 6600GT VS 6800GT/Ultra, 7600GT VS 7800GT/GTX, 8600GT VS 8800GTS/GTX .. Det som typisk kutter ned en del i prisen på et skjermkort lavere minnebuss, da dette krever et mindre komplisert PCB, færre minnebrikker og en mindre komplisert kjerne. Derfor har "alltid" mid-end skjermkortene langt lavere minnebuss. Ser du på 8800GT/GTS så passer beskrivelsen perfekt som et Mid-End kort. Det har 50% lavere minnebuss enn forrige generasjons High end, har et billigere PCB (billigere komponenter brukt generelt), dårligere/billigere kjøler, færre minnebrikker, og har en kjerne som bruker lite strøm. Yter hakket dårligere enn forrige generasjon/like bra som forrige generasjon High-End, og sliter litt i høye oppløsninger. Og ikke minst, koster like mye som det Mid-end gjerne koster. 1500kr ++ Så hvorfor de overhode fortjener en "High-End" status kan jeg ikke se for meg. De er designet for å være billige, bruke lite strøm, ha god pris/ytelse. Men ikke for å være noe toppkort, dessverre. PCB'en til 8800GT/GTS er billig, og støtter 256bit, som er 50% lavere enn Endret 20. januar 2008 av andrull Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg kan se for meg at de kan kalles high-end rett og slett fordi de yter som GTX og Ultra. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jepp. Dog synes jeg på en måte at det blir som å kalle 7600GT som high-end fordi det yter ca likt som 6800GT. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hadde vært rått med en data som kunne spilt Crysis. Per dags dato har jeg en data som ikke klarer Second Life på det laveste. Ser utrolig gøy ut og falle fra mange hundre meter i lufta Lenke til kommentar
Laland Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 8600gt har aldri vært high end, siden 8800gts/gtx kom ut før 8600gt. Det er vel strengt tatt ytelsen som har noe å si på hvorvidt det er mid/high end og sånn det er per idag er 8800gt/gts 512 av de kraftigste skjermkortene på markedet! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) 8600gt har aldri vært high end, siden 8800gts/gtx kom ut før 8600gt. Det er vel strengt tatt ytelsen som har noe å si på hvorvidt det er mid/high end og sånn det er per idag er 8800gt/gts 512 av de kraftigste skjermkortene på markedet! Det er "kraftigst" fordi øvre mid-end ble lansert før high-end. (Bare Nvidia som venter med å lansere High-end modellene) 6800GT/Ultra er ikke low-end (budsjettkort) eller mid-end skjermkort fordi det yter dårlig i dagens spill.... Det er fortsatt high-end, men altså et eldre High-end skjermkort. Glemte å nevne enda en ting som jeg kom på, som også tyder på at dette er en mid-end kort, og det er at det ikke støtter Tri-SLI. Hvorfor har de kuttet støtten? Jo fordi det er mid-end, og de har ikke stor bruk for tri-SLI. Endret 21. januar 2008 av andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå