Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High? v2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1,35GB + 600-700MB Vista + 500MB andre programmer + at man burde ha litt ekstra ledig plass = 2Gb altfor lite. :p

Ivhertfall slik for meg. :)

Synd dagens minnepriser fortsatt er altfor høye. ;)

hehe for ca. 1år siden kjøpte jeg 2x1Gb crappy Geil brikker brukt for 2500,- :p (DDR2)

Lenke til kommentar
1,35GB + 600-700MB Vista + 500MB andre programmer + at man burde ha litt ekstra ledig plass = 2Gb altfor lite. :p

Ivhertfall slik for meg. :)

Synd dagens minnepriser fortsatt er altfor høye. ;)

hehe for ca. 1år siden kjøpte jeg 2x1Gb crappy Geil brikker brukt for 2500,- :p (DDR2)

steike for en pris :D

Lenke til kommentar

Fikk meg ny pc i dag og da måtte jeg jo selvfølgelig kjøre benchmark på Crysis demoen for å se hvordan det gikk :p

1600*1050 oppløsning 0XAA alt på Very High med Vista 64 bit og DX10

Fikk 17fps average på GPU_Benchmark-testen som forsåvidt er greit nok, men den lå konstant på 17fps, noe som jeg synes er litt merkelig, noen tips?

Lenke til kommentar
Fikk meg ny pc i dag og da måtte jeg jo selvfølgelig kjøre benchmark på Crysis demoen for å se hvordan det gikk :p

1600*1050 oppløsning 0XAA alt på Very High med Vista 64 bit og DX10

Fikk 17fps average på GPU_Benchmark-testen som forsåvidt er greit nok, men den lå konstant på 17fps, noe som jeg synes er litt merkelig, noen tips?

Jeg lastet den en config som jeg prøvde, og den økte FPSen litt og jeg kan ikke se noe særlig dårligere bilde, hadde vel kanskje sett hvis jeg hadde sammenligna det, men uannsett, hvis det ikke er merkbart uten sammenligning og man må nesten lete etter det, spiller det jo ingen rolle. Så jeg anbefaler deg å prøve ut denne

Lenke til kommentar

Bruker den selv, og synes det var stillig lyseffekter, Noen blir nok kanskje litt overdrevne, men totalt sett ganske heftig. Kan dog ikke si jeg merket noen ytelseforbedring på Vista ivhertfall. :)

"Grafikken" blir vel heller bedre enn dårligere?

Altså lyssettingen. Mindre realistisk men stilligere. :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Da får vi se om ytelsen er blitt noe bedre eller om den fremdeles er like begredelig :p

edit:

Har innstallert patchen nå og litt bedre ytelse ble det.

DX 10, alt på high, Vista 64-bit 1600*1050 0xAA: v1.0 : 30.83fps | v1.1 : 32.63fps

Så en 5.8% økning er vel egentlig som forventet, dog ikke spesielt mye :).

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Noe kveldmorro :p :

Har tatt noon very high VS "very low" bilder:

(for de som ikke har så god PC og ikke vet hva de går glipp av, eller de med god PC som ikke vet hva de er spart fra å se)

Low - 0xAA/OxAF, 848x480, alt på low

High - 2xAA/4xAF, 1920x1080, alt på very high (DX10)

For at det skal bli sammenlignbart så måtte oppløsningen oppskalleres etter at screenshottet er tatt, slik det faktisk vil se ut i praksis. (ellers ville bildet bare blitt mye mindre)

lowub3.th.jpg veryhighxo3.th.jpg

low2mv9.th.jpg utennavn2ck2.th.jpg

low3id2.th.jpg veryhigh3mp6.th.jpg

low4yj1.th.jpg veryhigh4yw3.th.jpg

low5nc7.th.jpg veryhigh5cl9.th.jpg

Trenger vel ikke nevne hvem som er low, og hvem som er Very high? :p

Såg det stod 21.2 fps, vil si det er ganske uspillbart da

Da hjelper det ikke grafikken er bra når det er nesten totalt uspillbart

Såg det på det ene bilde :p

Lenke til kommentar

Pøh, nå vet jeg at du bare er en CoD fanboy, men jeg kan si såpass at Crysis ser forsatt mye bedre ut selv på high innstillinger. Det er abselutt ikke uspillbart på Very High, selv ikke på min pc med litt overclocking.

Lenke til kommentar

21,1 fps ved f. eks en liten drop er fullt spillbart i crysis.

Om det motion blur so mgjør det, elelr noe annet så lagger det nesten aldri i Crysis.

Det går bare saktere, og 21,1 FPS går fint ann å spille som, selv om det ikke er optiamlt.

Å sammenligne med CS, COD, BF serien går ikke ann.

Sammenlign gjerne mot f. eks mange strategi-spill som har maks FPS på 30FPS. Selv nede på 20FPS så ville de aller felste kalt det fullt spillbart, og til og med laggfritt.

Ps: 2xAA krever voldsomt i crysis med den oppløsningen og en liten forandring til 0xAA kan lett bety en langt bedre ytelse. Og nå sitter jeg ikke direkte på det feteste innenfor datautstyr. En-to GTX til, ja da hadde vi snakket. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Om det motion blur so mgjør det, elelr noe annet så lagger det nesten aldri i Crysis.

Det går bare saktere, og 21,1 FPS går fint ann å spille som, selv om det ikke er optiamlt.

Sammenlign gjerne mot f. eks mange strategi-spill som har maks FPS på 30FPS. Selv nede på 20FPS så ville de aller felste kalt det fullt spillbart, og til og med laggfritt.

Ps: 2xAA krever voldsomt i crysis med den oppløsningen og en liten forandring til 0xAA kan lett bety en langt bedre ytelse. Og nå sitter jeg ikke direkte på det feteste innenfor datautstyr. En-to GTX til, ja da hadde vi snakket. ;)

Nåja andrull, du har nå en ganske så "high-end" rig :p

Blir du til å oppgradere til 9800 eller et ultra til?

Lenke til kommentar

Pøh, nå vet jeg at du bare er en CoD fanboy, men jeg kan si såpass at Crysis ser forsatt mye bedre ut selv på high innstillinger. Det er abselutt ikke uspillbart på Very High, selv ikke på min pc med litt overclocking.

HAHAHAHA fanboy ja hahahahaha

Den var flott :p

Ja kan innrømme jeg liker bedre CoD 4 enn Crysis

Men alle har ikke penger til det beste idag heller

Har kun konsoller, må nok ha dem enda :p

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Men du har en vanvittig pc da, sikkert en pc som jeg aldri får råd til

14000kr for den ikke sant :p

Jeg hadde crysis på low og 15 fps på en pc til 7500kr som ble ødelagt nå nettopp, men får ikke igjen pengene, dem bare fikser den, den pcen varte halvt år så ble den ødelagt

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
HAHAHAHA fanboy ja hahahahaha

Den var flott :p

Ja kan innrømme jeg liker bedre CoD 4 enn Crysis

Men alle har ikke penger til det beste idag heller

Har kun konsoller, må nok ha dem enda :p

Nå vil ikke jeg starte en krangel, men kan man ikke la være å komme med slike kommentarer? Alltid så er det noen som må komme med kommentarer om grafikk og hva som er best. Man trenger heller ikke å rakke ned på PC brukere/gamere for at de liker å spille på PC. Jeg har sett flere poster hvor du sier du misliker PC sterkt, på grunn av hva det koster i forhold til konsoll. Men vær så snill, ikke kom hit å si det. Hold det for deg selv. Du har ikke sagt noe spesielt om det nå, men når MrLG svarer deg litt seinere, så vil det jo bryte ut en krangel, så ville fortelle dette før det skjer. Men nå skal jeg ikke la alt gå utover deg.

MrLG, er ikke for å rakke ned på deg heller, men jeg vet dere to ikke klarer å la være å komme med kommentarer til hverandre. ;)

Ha en fortsatt fin kveld.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...