Peter Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 legg fra , til , tid , dato , start , kost inn i et array også. så legger du dette arrayet inn i array slik jeg skrev i forrige post. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 legg fra , til , tid , dato , start , kost inn i et array også.så legger du dette arrayet inn i array slik jeg skrev i forrige post. Hmm.. Jeg lager altså 6 forskjellige arrays.. og så lager et array av disse..? Dette var ikke lett for meg altså.. Gi meg en server så skal jeg ordne det meste av HW og tjenester.. og programmering.. hehe OK, skal forske litt på dette da. TAKK SÅ MYE for hjelp! Veldig takknemlig! Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 (endret) $newarray['fra'] = $row['fra']; $newarray['til'] = $row['til']; $newarray['tid'] = $row['tid']; $newarray['dato'] = $row['dato']; $newarray['start'] = $row['start']; $newarray['kost'] = $sumrounded Vil noe slikt fungere? Dette gjøres for hver enkelt "rad" som blir hentet fra sql tabellen.. ( while($row = mysql_fetch_array( $result )) ) Så må jeg finne måten å putte dette inn i koden min eventuelt.. Litt usikker her.. $i++ osv er vel det jeg må se på her.. Endret 19. november 2007 av lohelle Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Nei, dette fikk jeg ikke til.. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 $newarray['fra'] = $row['fra'];$newarray['til'] = $row['til']; $newarray['tid'] = $row['tid']; $newarray['dato'] = $row['dato']; $newarray['start'] = $row['start']; $newarray['kost'] = $sumrounded Vil noe slikt fungere? Dette gjøres for hver enkelt "rad" som blir hentet fra sql tabellen.. ( while($row = mysql_fetch_array( $result )) ) Så må jeg finne måten å putte dette inn i koden min eventuelt.. Litt usikker her.. $i++ osv er vel det jeg må se på her.. $cache = array(); while($row = mysql_fetch_array( $result )) { $newarray = array(); $newarray['fra'] = $row['fra']; $newarray['til'] = $row['til']; $newarray['tid'] = $row['tid']; $newarray['dato'] = $row['dato']; $newarray['start'] = $row['start']; $newarray['kost'] = $sumrounded $cache[] = $newarray; } // her vil $cache inneholde alle radene som arrayer. // dvs. $cache[0]['fra'], $cache[0]['til] osv. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Dette fungerer meget bra. Har testet med en print_r($cache), og da får jeg en "utskrift" av den nye array'en. ------------------- (utdrag) [42] => Array ( [fra] => 984440000 [til] => 004799280000 [tid] => 5 [dato] => 18-11-2007 [start] => 18-49-25 [kost] => 0.7 [rate] => 130 ) [43] => Array ( [fra] => 984440000 [til] => 004799000000 [tid] => 2747 [dato] => 18-11-2007 [start] => 19-36-55 [kost] => 60.11 [rate] => 130 ) ---------------- Nå sliter jeg med å sortere array etter [fra], [kost] osv.. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 http://www.php.net/array_multisort Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 http://www.php.net/array_multisort Vet. Sliter litt med "syntaxen". Men dette skal jeg få til! Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Til info så ble det slik: function cmp($a, $b) { if($a['fra'] < $b['fra']) return -1; elseif($a['fra'] > $b['fra']) return 1; elseif($a['tid'] < $b['tid']) return -1; elseif($a['tid'] > $b['tid']) return 1; else return 0; } usort($cache, 'cmp'); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå