helgcarl Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hei. Skrev nedenstående på et engelskspråklig forum, men har ikke fått noen anbefalinger. Forsøker her. Svar på norsk er OK: One of my computers is a Dell Latitude D505 laptop. We have a D-link DI-624+ Wireless router in the hous. This computer has been connected to the internet for a long, long, time (years). "Suddenly" we lost connection to internet from this computer and it turned out that the computer was not obtaining IP address from the wireless router, i.e. is not connecting properly to the home wireless netwok. (DHCP server is enabled in the wireless router). If I f. i. am manually setting the IP address in the laptop, it connects to the router and I can enter the routers admin page. But I do not get access to the internet even if I manually enter the DNS-adress to my ISP. The main question is thus why the laptop are not allocated / accept IP adresses from the wireless router (I am running another laptop via the same router to the internet without problems, getting dynamic ip-address from the router). The second question is, if we have to live with static ip address on her computer, how to connect properly to the isp as long as we are properly connected to the wireless router. Thankful for suggestions. Regards, helgcarl Lenke til kommentar
Nutti Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Tror jeg har noe av det samme problemet. Har en trådløs router som kjører dynamisk ip med WPA kryptering. Min laptop(LT) kobler seg greit til internett, mens min samboers LT klarer det ikke. Det rare er at det har fungert tidligere med akkurat samme router-oppsett, trådløskort og innstillinger på begge maskiner samtidig. Jeg aner ikke hva som har skjedd, den bare plutselig nå står å kobler til for så å koble fra igjen øyeblikkelig. Dette gjør den hele tiden. Er ingen ekspert på området, så det er mulig det er en helt banal feil jeg har gjort. Som mulig hjelp til deg, helgcarl, kan jeg jo liste opp det jeg har prøvd uten å lyktes: - Byttet nettverkskort - Oppdatert drivere - Slått av/på Windows Zero Configuration - Endret WPA-passord på router - Endret power saving settings på nettverkskort - Slå av/på at windows selv konfigurerer nettverksinnstillingene Har noen flere forslag til hva man kan gjøre for å fikse dette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg ville ha resatt routeren (stikke pennespiss inn i det lille hullet bak i ca 10 sek til lampene blinker). Deretter legge inn ny ssid (annet navn på trådløs enn før slik at man ikke risikerer å få gamle oppkoblingsdata som ligger på PC). Logg så inn med trådløst nettverk. Funker det så legg til evt kryptering i router. Lenke til kommentar
Nutti Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Funka for min del! Takker for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå