Squabble Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Bygger PC for første gang nå og har endelig fått satt opp alt sammen, men det dukker ikke opp noe skjermbilde på skjermen. Lyser en liten rød liten lampe på skjermkortet, jeg vet ikke om dette betyr "ok" eller "ikke ok", ellers ser det ut til å gå som det skal. CPUen starter opp men så skrur den seg av. Hva kan det komme av? Jeg har ikke fått festet kjølern til CPUen skikkelig da det ikke lar seg gjøre... Edit: Nytt problem: Windows Vista vil ikke installere på harddisk Endret 17. november 2007 av Xezutal Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hvis ikke kjøleren er i kontakt med prossesoren er det kanskje ikke så rart at maskina slår seg av! Prossesoren blir fort varm hvis den ikke får kjøling.. Hvorfor får du ikke festet kjøleren? Lenke til kommentar
Squabble Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Tror jeg har fått festet den nå, men det skjer fortsatt det samme. Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Prøvd å bare boote med 1 rambrikke? Hadde samme problemet og fant ut at det var rammen. Prøv å skift litt rundt på hvilken brikke du bruker. Hadde vært kjekt å vite litt mere om oppsettet ditt Lenke til kommentar
Squabble Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Skal prøve å bytte litt på rammen nå. Synes hovedkortet virker veldig dødt. Noe jeg kan gjøre for å teste om det fungerer/evt noe jeg kan ha koblet feil? 2x Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB Asus DVD±RW 16X DL SATA sort GIGABYTE GA-X38-DQ6 DDR2 Silent Pipe X38+ICH9R,2 PCI-E 2.0 x16, 2*GbE LAN Logitech X-530 Høyttaler 5.1 surround 5 satelitter og subwoofer 70W RMS GIGABYTE ODIN GT_800W m/Kabler Støysvak, 14cm vifte, viftestyring, SLI 1 Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case ATX miditower u/PSU 2x Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail Linksys WUSB54GC Trådløst USB2.0 adapter 54Mbps, 802.11g, kompakt Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 32-bit DVD-versjon Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB, BOXED m/vifte Socket 775 (slacr) Edit: bruker for øyeblikket ATI 1950 pro Ultimate som skjermkort Endret 16. november 2007 av Xezutal Lenke til kommentar
Squabble Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Har prøvd ut noen forskjellige ram-brikker og forskjellige typer uten at det hjalp. Edit: Kan Power LED kabelen være årsaken? Jeg fant nemlig aldri denne... Endret 16. november 2007 av Xezutal Lenke til kommentar
Squabble Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Tastaturet lyser heller ikke. Håper ikke hovedkortet er defekt Lenke til kommentar
Squabble Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Fant ut at jeg ikke hadde satt i den andre power kabelen til hovedkortet, den som sørger for CPUen Ser visst ut som mitt gamle skjermkort er defekt. Jeg klaget på det men det hjalp ingenting, så jeg regnet med at det var min forrige PC som hadde for dårlig strømforsyning, men det var det altså ikke. Noen skal få gjennomgå. Endret 17. november 2007 av Xezutal Lenke til kommentar
Radey Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Fant ut at jeg ikke hadde satt i den andre power kabelen til hovedkortet, den som sørger for CPUen SKulle bare si at jeg hadde indentisk problem som deg. Men du fant ut av det nå du også. RIktignok får jeg ikke skjermbilde fortsatt... men PC-en "lever" i alle fall.... Lenke til kommentar
Squabble Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Jeg får skjermbildet nå, selv om det er veldig ødelagt pga det defekte skjermkortet. I tillegg finner ikke PC-en harddiskene. Har sikkert kobla noe feil der også... Spiller det noen rolle hvilken av de sata portene man bruker? Man må vel koble harddiskene med en Serial ATA og en power ikke sant, og da lurte jeg på om jeg kunne ha koble power kabelen feil. Lenke til kommentar
Squabble Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Ok, det nye problemet er nå at windows ikke vil installere på noen av harddiskene. Det står: "Maskinvaren på denne datamaskinen støtter kanskje ikke oppstart på denne disken. Kontroller at diskens kontroller er aktivert på BIOS-menyen til datamaskinen". Endret 17. november 2007 av Xezutal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå