Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Montering av ny PC. Windows vil ikke installere på harddisk.

Anbefalte innlegg

Bygger PC for første gang nå og har endelig fått satt opp alt sammen, men det dukker ikke opp noe skjermbilde på skjermen. Lyser en liten rød liten lampe på skjermkortet, jeg vet ikke om dette betyr "ok" eller "ikke ok", ellers ser det ut til å gå som det skal. CPUen starter opp men så skrur den seg av. Hva kan det komme av? Jeg har ikke fått festet kjølern til CPUen skikkelig da det ikke lar seg gjøre...

Edit: Nytt problem: Windows Vista vil ikke installere på harddisk

Endret av Xezutal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å bytte litt på rammen nå. Synes hovedkortet virker veldig dødt. Noe jeg kan gjøre for å teste om det fungerer/evt noe jeg kan ha koblet feil?

2x Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB

Asus DVD±RW 16X DL SATA sort

GIGABYTE GA-X38-DQ6 DDR2 Silent Pipe

X38+ICH9R,2 PCI-E 2.0 x16, 2*GbE LAN

Logitech X-530 Høyttaler 5.1 surround

5 satelitter og subwoofer 70W RMS

GIGABYTE ODIN GT_800W m/Kabler

Støysvak, 14cm vifte, viftestyring, SLI 1

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

ATX miditower u/PSU

2x Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail

Linksys WUSB54GC Trådløst USB2.0 adapter

54Mbps, 802.11g, kompakt

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM

Norsk versjon 32-bit DVD-versjon

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

8MB, BOXED m/vifte Socket 775 (slacr)

Edit: bruker for øyeblikket ATI 1950 pro Ultimate som skjermkort

Endret av Xezutal
Lenke til kommentar

Fant ut at jeg ikke hadde satt i den andre power kabelen til hovedkortet, den som sørger for CPUen :D

Ser visst ut som mitt gamle skjermkort er defekt. Jeg klaget på det men det hjalp ingenting, så jeg regnet med at det var min forrige PC som hadde for dårlig strømforsyning, men det var det altså ikke. Noen skal få gjennomgå.

Endret av Xezutal
Lenke til kommentar
Fant ut at jeg ikke hadde satt i den andre power kabelen til hovedkortet, den som sørger for CPUen :D

SKulle bare si at jeg hadde indentisk problem som deg. Men du fant ut av det nå du også.

RIktignok får jeg ikke skjermbilde fortsatt... men PC-en "lever" i alle fall....

Lenke til kommentar

Jeg får skjermbildet nå, selv om det er veldig ødelagt pga det defekte skjermkortet. I tillegg finner ikke PC-en harddiskene. Har sikkert kobla noe feil der også...

Spiller det noen rolle hvilken av de sata portene man bruker? Man må vel koble harddiskene med en Serial ATA og en power ikke sant, og da lurte jeg på om jeg kunne ha koble power kabelen feil.

Lenke til kommentar

Ok, det nye problemet er nå at windows ikke vil installere på noen av harddiskene. Det står:

"Maskinvaren på denne datamaskinen støtter kanskje ikke oppstart på denne disken. Kontroller at diskens kontroller er aktivert på BIOS-menyen til datamaskinen".

Endret av Xezutal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...