Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nye Online ADSL fra Telenor, 1GB sperre:-(


Anbefalte innlegg

Har adsl fra telenor og synes 10GB i mnd høres ut som et godt tilbud, har de siste 17 dagene brukt internett mye mer enn vanlig og brukt 773.04 MB. Så med en grense på 10GB skulle jeg vært godt dekket. Og jeg kan nå få det til samme prisen som jeg nå har på mitt 384/128 abb. men med nye hastigheter 704/384 så for med ville dette vært et godt tilbud.

 

Eneste jeg savner er større ut hastighet og fast ip, men skulle jeg hatt det så ville det bli dyrere med NGT og jeg har ikke interesse av og bruke over 450-500 i mnd på internett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen andre som har lastet ned 1GB?

Har jeg, den gikk søren meg fort :grumpy:  

Noen andre som har tenkt å bytte? Sleipt av telenor å lansere nye abonomang som koster 200kr å bytte til seinere.....

Enn å lansere alle samtidig :shrug:

 

Ler meg skakk av dem som har bitt på og kjører ADSL med 1 GB nedlast i måneden. :lol::lol::lol::lol::lol:

 

Snakk om å bli lurt :lol::lol::lol::lol::lol:

 

 

Javisst... I ditt tilfelle ville du nok måtte bli lurt for å slå til på tilbudet fra Telenor, men det finnes internettbrukere som bestiller kinobilletter, og kanskje ser en trailer, leser aviser og sjekker e-post++ og først og fremst tenker pris. Da er det greit med hastigheten, og ikke nødvendig med mye mer enn 1 GB. Det er klart at få i dette forumet er av denne typen brukere så vær så snill, diskuter andre ting.

Tilbudet er godt for mange, men absolutt ikke for alle.

 

En får jo fri nedlastning hos andre for 50,- spenn mer i måneden en det "nye" ADSL hos Telenor koster. Det er det jeg mener med å bli lurt. Kult å surfe på ISDN-hastighet når en har ADSL, og kjempekult å oppleve hva ADSL er cirka 5 timer i måneden. :lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en Ford med 5 seter, men det holder jo ikke for meg, vi er jo 6 i familien! Ford suger!

 

I know what you mean. Hater Ford jeg og :D neida, bra sammenligning, blir på samme måte. Hvis man misliker telenor, ikke kjøp/bestill fra de da vel. verre er det jo ikke. END OF DISCUSSION!

Lenke til kommentar
Var skeptisk med en gang jeg så at man må betale 750kr i måneden for ubegrenset bruk hos Telenor, men da jeg tenkte over det, så var jo 1024/256 30GB/mnd for 549 er vel ganske bra det også. Nå har ikke jeg noen erfaring angående hvor mye man laster ned på ei så rask linje, men 30 GB høres jo ganske mye ut.

 

Det er der du tar feil min gode venn....

 

Det kan nok hende.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en Ford med 5 seter, men det holder jo ikke for meg, vi er jo 6 i familien! Ford suger!

 

Hva er egentlig problemet? Kjøp det produktet du har behov for...!

 

jeg ser poenget ditt, og jeg er veldig enig i mange som sier at det er de som kjøper det sin feil. Men det som jeg ser på som poenget i saken er at Telenor gjør noe utradisjonelt, nettopp ved å sette den grensa. Ingen andre har det slik, og det gjør også folk sure...

 

Jeg er glad jeg byttet til NGT i høst :-D

Lenke til kommentar

Er ikke så mange som har tatt opp at man faktisk trenger telefonabb. for å få adsl fra telenor... Veit at det er mange som bor hos foreldrene ennå, og at noen har telefon fra før o.l. men for meg blir det billigere med en 1mbit fra NGT. (slipper tlf. abb.) Klarer meg fint med bare mobil.

 

- FluKe

Lenke til kommentar

For øyeblikket så sitter jeg med 704/256! :o Ingen hos Telenor som kan skjønne hvorfor jeg ikke har fått aktivert 1024 downstream... Alle systemene dems viste riktig hastighet registrert. Har forrøvrig bare vært rot med overgangen fra 704/128 til 1024/256, i dag tidlig hadde jeg ikke nett i det hele tatt. Har vel hatt omtrent 6 telefoner til Telenor i løpet av 24 timer, det burde holdt med den første.......

 

iCanal Familie som skulle følge med har heller ikke blitt aktivert ennå, men det får jeg ta når linja er i orden.

 

 

Ola

Lenke til kommentar
For øyeblikket så sitter jeg med 704/256! :o  Ingen hos Telenor som kan skjønne hvorfor jeg ikke har fått aktivert 1024 downstream... Alle systemene dems viste riktig hastighet registrert. Har forrøvrig bare vært rot med overgangen fra 704/128 til 1024/256, i dag tidlig hadde jeg ikke nett i det hele tatt. Har vel hatt omtrent 6 telefoner til Telenor i løpet av 24 timer, det burde holdt med den første.......

 

iCanal Familie som skulle følge med har heller ikke blitt aktivert ennå, men det får jeg ta når linja er i orden.

 

 

Ola

 

Første dag:

Ringte og bestilte

 

Andre dag:

Ringer, og de sier de ikke har motat bestilling.

Bestiller på nytt.

Ringer senere:

Ser at bestillingen var registrert første dag, Teit).

Ringer og sjekker flere ganer, de sier det skal ta tid å bytte.

 

Tredje dag:

De sier det tar lang tid, det sier de 3 ganger.

 

Fjerde dag:

Vært en feil, på datoen så derfor har jeg ikke fått ny hastighet.

Endret det på dagen.

 

Krevde minst 15 telefoner og en halv time på tråden!!!

Lenke til kommentar

 

Første dag:

Ringte og bestilte

 

Andre dag:

Ringer, og de sier de ikke har motat bestilling.

Bestiller på nytt.

Ringer senere:

Ser at bestillingen var registrert første dag, Teit).

Ringer og sjekker flere ganer, de sier det skal ta tid å bytte.

 

Tredje dag:

De sier det tar lang tid, det sier de 3 ganger.

 

Fjerde dag:

Vært en feil, på datoen så derfor har jeg ikke fått ny hastighet.

Endret det på dagen.

 

Krevde minst 15 telefoner og en halv time på tråden!!!

 

hmm, mange som har det problemet eller? hørt om mange som har det problemet :(

Lenke til kommentar

En jeg snakket med på Telenor i dag mente de hadde hatt en feil i systemet som overførte bestillingene til ett annet sted som behandlet dem. Eller noe i den duren.

 

Uansett er jeg passe lei Telenor sitt totale kaos når det gjelder slikt rundt endringer og bestillinger. Men erfaringen er også at når ting har blitt riktig, så fungerer det bra. Og når man klarer å bryte gjennom 05000 panseret, etter å ha snakket med en automatisk stemmegjenkjenner, hørt en haug av banale automatiske beskjeder som man ikke kan hoppe over, samt overtale vedkommende som tar telefonen til å få snakke med en teknikker, da pleier det å ordne seg... Men veien dit er ikke alltid artig :-(

 

 

Ola

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...