Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nye Online ADSL fra Telenor, 1GB sperre:-(

Anbefalte innlegg

Sleipt?? Det er da helt opp til deg selv hva slags abb du velger :o

Syns at det er sleipt at de lanserer nye abonomang som det koster å bytte til, når 1GB begynner å telle...

Hvorfor ikke lansere det tidligere, jo fordi da ville flere valgt noen av de tilbudene i starten og da ville de ikke fått 200kr av hver eneste person som bytter....

Syns ikke noen andre at dette er sleipt?

Ler enda mer !!! :lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sleipt?? Det er da helt opp til deg selv hva slags abb du velger :o

Syns at det er sleipt at de lanserer nye abonomang som det koster å bytte til, når 1GB begynner å telle...

Hvorfor ikke lansere det tidligere, jo fordi da ville flere valgt noen av de tilbudene i starten og da ville de ikke fått 200kr av hver eneste person som bytter....

Ler enda mer !!! :lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Ærlig talt, jeg synes ikke lansering av "1 GB abonnementet" var sleipt i det hele tatt ! Dette passer utmerket for mange som ikke laster ned filmer, program osv, men bare sjekker mail, chatter og laster ned et par mp3'er i ny og ne.

Nei, de som har en smule peiling på data vet at 1 GB ikke er noen ting i dag, og velger derfor et abonnement uten limit.

Forøvrig jobber jeg ikke for Telenor og har ADSL fra Nextgentel :-)

klapp igjen kjeften a... lastet ned 35mb igår med et forbruk på ca 4 timer surfing og ingenting mer enn det... ifølge denne så skal mitt forbruk holde seg tilsammen rundt 0,72GB. Ganger du 35 med 30 så får du noe sånt som 1050mb og der er endel mer enn den kalk'n viser...

Lenke til kommentar

skal vi se, grense på 1GB og 720Kbps ned. la oss si det man får 600Kbps reelt. Da regner vi litt :)

1GB=8388608Kb (ja, 1GB er 1024MB, men la oss ikke diskurere det nå)

8388608/600=13981

På 13981sec så er grensen brukt opp. Eller på 233Min eller 3Timer og 53Min. også er det ISDN hastighet ut månden, med mindre du betaler litt mer. Men hva hvis man ikke sitter på p2p og suger warez? La oss si bestemor hører på radio frelsen via nett 4 timer om dagen.

4 timer à 128Kbps = 225MB (4*60*60*128=/8=/1024)

så 225MB * 30dager=6750 som er 5726MB over grensen.

La oss si de fleste siter du besøker har en størrelse på 500KB. Da kan du besøke 2048 sider i måneden = ca 68 sider per dag.

Så 1GB er veldig lite over en måned på nett.

1GB på dobbel ISDN koster deg minimum 305Nok (Alt på kvelden til 0,14kr/min) og maksimim 458Nok (alt på dagen til 0,21kr/min).

Lenke til kommentar

Mye drit her, men mye rett også..

Men noe jeg forundrer meg over..

Hva er vitsen med 704/128 når man kan bare surfe?!

Så lenge man surfer så holder det jo i massevis med 384 inn..

Kunne liksågodt lansert 2Mbit med 1GB maks grense. Samme ulla. Sidene går ikke SÅ mye raskere, men en villa lakt merke til det på nedlasting såklart, men hva skal vi med høy nedlasting så lenge vi kan laste ned bare 30MB hver dag?

Reint salgstriks.. Som "gammel'n" bet på såklart.. :cry:

edit: skriveleif

Lenke til kommentar

Telenor ER sleipe.

Jeg har sittet på "Nye Online ADSL" siden novemer. Jeg bestilte egenlig

den med fri nedlasning, men av prismessige årsaker og at 1GB limiten ikke kicka inn før 1. januar, så satt jeg å ruga på den linja og var førnøyd. De utsatte fra 1. januar til 1. feb. Det er her "morroa" begynner.

Jeg ringer 31. Januar og sier at jeg skal ha 704/128 med fri nedlasning.

Da sa høna i andre ende at hun ikke kunne gi meg det da og jeg måtte ringe

tilbake på mandagen (3.feb). -Javel.. ?!? ok dah..

Ringer på mandag og finner ut at det har kommet nye ADSL pakker og den

ADSL pakken jeg egenlig skulle ha, har de ikke i systemet lengre. Jeg blir

nødt til å ta tiltakke med 1024/256/30GB OG betale 200,- for å få bytta abb.

Dette må denne lure høna som jeg prata med 31. januar ha vist, bare for

å få en luring over på capped linje... Jeg har et forbruk på litt over 50GB i månden, så 30GB holder ikke.

Det eneste lille håpet jeg har nå er at jeg må skrive en skriftelig klage til Telenor. Jeg håper virkelig at jeg kan få det produktet jeg egentlig bestilte, men aldri fått...

Lenke til kommentar

Mine Totals er tatt ut fra DU Meter som alltid står på. Siden den 20 nov har jeg statestikk siden det var sist gang jeg kjørte en recovery av mitt system.

November

Download 20.66 GB

Upload 4.39 GB

Desember

Download 89.12 GB

Upload 53.82 GB

Januar

Download 81.62 GB

Upload 58.16 GB

Februar

Download 11.92 GB

Upload 2.88 GB

Dette skulle jeg tippe er et noenlunde normalt brukermønster nåe en henter litt filmer/serier/mp3'er til eget bruk.

Jeg vet hvilken traffikk jeg har og holder meg langt unna Telenors begrensninger. :x

Lenke til kommentar
poenget med adsl er da? Når interneten står på så laster du jo ned ting ettersom siden oppdaterer seg..

Fordeler med nye online adsl (m/1GB grense):

- alltid på

- markedets laveste pris på fast oppkobling

- fast månedsavgift, ingen tellerskritt

konklusjon: perfekt for småbrukere og de med dårlig økonomi.

Syns at det er sleipt at de lanserer nye abonomang som det koster å bytte til, når  1GB begynner å telle...

Hvorfor ikke lansere det tidligere, jo fordi da ville flere valgt noen av de tilbudene  i starten og da ville de ikke fått 200kr av hver eneste person som bytter....

helt ærlig, hvorfor i huleste bestille ett abonnement du *vet* det skal komme en nedlastingsgrense som er alt for lav for deg *uten* å lese betingelsene skikkelig først? Du ber jo om bråk. Du kan godt kalle det sleipt, selv kaller jeg det god ledelse, god planlegging og god markedsføring.

Liker slik rå markedsøkonomi som dette her jeg, det premierer nemlig de forbrukerne som klarer å følge med litt :)

Lenke til kommentar
Telenor ER sleipe.

Vil nå heller si at du var litt for lur og lurte deg selv ved ikke å sjekke opp i betingelser og gebyrer jeg. Tror du telenor er eneste som har gebyr for forandring av linjehastighet? Vel tro om igjen. Og så ringe aller siste dag da, hvor smart var det?

Du levde på kanten og til slutt falt du utfor fordi du aldri sjekka om det lå småstein du kunne skli på...

Lenke til kommentar

Har det abbonomentet... Kjempefint, formaterte bare for å kvitte meg med alle fildelingsprogrammer og nå kjører jeg bare med ie. NIS oppdateringer går fort på 15mb, så har du win oppdateringer ca60mb (inkl sp1 (harxp)) Så måtte jeg laste ned nis2003 60mb, da hadde jeg allerede brukt 150mb... Nå har jeg vel lastet ned 250mb (ligger tynt ann) får se hva ISDN hastighet vil si snart tenker jeg, så hvis jeg kutter vekk forumbruket ligger forbruket mitt nesten på 0, men så kommer alle andre i familien+msn...

De har lagt opp allt for lite gb til personer, grensen burde ligge på 5

Lenke til kommentar
Er det noen andre som har lastet ned 1GB?

Har jeg, den gikk søren meg fort :grumpy:  

Noen andre som har tenkt å bytte? Sleipt av telenor å lansere nye abonomang som koster 200kr å bytte til seinere.....

Enn å lansere alle samtidig :shrug:

Ler meg skakk av dem som har bitt på og kjører ADSL med 1 GB nedlast i måneden. :lol::lol::lol::lol::lol:

Snakk om å bli lurt :lol::lol::lol::lol::lol:

Javisst... I ditt tilfelle ville du nok måtte bli lurt for å slå til på tilbudet fra Telenor, men det finnes internettbrukere som bestiller kinobilletter, og kanskje ser en trailer, leser aviser og sjekker e-post++ og først og fremst tenker pris. Da er det greit med hastigheten, og ikke nødvendig med mye mer enn 1 GB. Det er klart at få i dette forumet er av denne typen brukere så vær så snill, diskuter andre ting.

Tilbudet er godt for mange, men absolutt ikke for alle.

Lenke til kommentar
Er det noen andre som har lastet ned 1GB?

Har jeg, den gikk søren meg fort :grumpy:  

Noen andre som har tenkt å bytte? Sleipt av telenor å lansere nye abonomang som koster 200kr å bytte til seinere.....

Enn å lansere alle samtidig :shrug:

Ler meg skakk av dem som har bitt på og kjører ADSL med 1 GB nedlast i måneden. :lol::lol::lol::lol::lol:

Snakk om å bli lurt :lol::lol::lol::lol::lol:

Javisst... I ditt tilfelle ville du nok måtte bli lurt for å slå til på tilbudet fra Telenor, men det finnes internettbrukere som bestiller kinobilletter, og kanskje ser en trailer, leser aviser og sjekker e-post++ og først og fremst tenker pris. Da er det greit med hastigheten, og ikke nødvendig med mye mer enn 1 GB. Det er klart at få i dette forumet er av denne typen brukere så vær så snill, diskuter andre ting.

Tilbudet er godt for mange, men absolutt ikke for alle.

Har sagt at det er sleipt at de lanserer nye tilbud senere som koster ekstra for de som har bestilt 1gb, syns elv 1GB er greit for velidg mange.

Klager ikke på det, men at de lanserer nye tilbud senere....

Les hele greia så ser du hva jeg har skrevet

Lenke til kommentar
Dere har dere selv å takke nå dere har valgt nye online adsl. Dere skulle lest litt nøyere først kanskje?
Gir litt ned nå... vi med det abo.'et kan ikke noe får at det FAKTISK er billigst... NGT er ikke kommet hit... og bluecom hadde jeg/vi ikke hørt om..., men også det koster mer enn "nye online"
Lenke til kommentar

Har sagt at det er sleipt at de lanserer nye tilbud senere som koster ekstra for de som har bestilt 1gb, syns elv 1GB er greit for velidg mange.

OK. Har lest så mange som hetser telenor, og når jeg skal svare på det, så angriper jeg feil. Beklager... Nå begynner tilbudet fra telenor å bli så gammelt nytt at vi forhåpentligvis slipper å høre sytig fra folk som ikke har det, og aldri ville skaffe det heller.

Lenke til kommentar

OK. Har lest så mange som hetser telenor, og når jeg skal svare på det, så angriper jeg feil. Beklager... Nå begynner tilbudet fra telenor å bli så gammelt nytt at vi forhåpentligvis slipper å høre sytig fra folk som ikke har det, og aldri ville skaffe det heller.

Ikke skriv du da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...