Cutthroat Bill Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Ved bestilling av DVD-er fra utlandet, hvilke ekstra utgifter må man ut med? Frakt må jeg selvsagt betale. Men hva med toll og/eller moms? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg flyttet tråden hit siden det er et supportspørsmål vi har en egen kategori for. Hvis bestillingen (varen) koster under 200 kroner etter tolletatens egne valutakurser som gjelder den dagen de behandler importen så kommer det ingen ekstra kostnader fra de. Da koster det altså bare varens verdi + frakt for deg. Hvis varen koster over 200 kroner så må du betale 25% moms på både varens beløp og faktbeløpet. I tillegg kommer et fortollingsgebyr. Tollgebyret til posten er 120 kroner. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Jeg flyttet tråden hit siden det er et supportspørsmål vi har en egen kategori for. Takk skal du ha. Jeg var ikke klar over at vi hadde en slik kategori engang. Hvis bestillingen (varen) koster under 200 kroner etter tolletatens egne valutakurser som gjelder den dagen de behandler importen så kommer det ingen ekstra kostnader fra de. Da koster det altså bare varens verdi + frakt for deg. Hvis varen koster over 200 kroner så må du betale 25% moms på både varens beløp og faktbeløpet. I tillegg kommer et fortollingsgebyr. Tollgebyret til posten er 120 kroner. Import av DVD-er er altså likt som import av andre varer. Takker så meget for svar. Setter stor pris på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå