Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken switch

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hvilken switch folk vil anbefale til 100mbps intern-nettverk og 10mbps internett. Skal brukes til webserver, spille-server, vanlig maskin.... trenger ikke mer enn 5 porter. Er det stor forskjell i kvalitet på dem f.eks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

SMC og Cnet er OK merker, og er lavt priset.

Cnet 5porters 10/100Mbit/s switch koster 550,- hos Komplett (8 porter for 694,-).

SMC ligger i samme prisklasse.

Om du skal ha en enkel og rask switch er dette veldig gode alternativer.

Om du ønsker mer avansert funksjonalitet, som port-styring etc. så er switcher fra Intel, Cisco eller 3Com tingen, men disse koster svært mye.

Arcade

Lenke til kommentar

Unex er oxo et meget bra merke...eller som de sa på ms2001 http://www.teamsortland.no, så er det en billig switch men med god ytelse. du skulle bare ha en 5-porters noe som jeg synes er litt lite, med tanke på at du skal linke med noen kompiser så blir ønske om at flere kan være med, ikke bare den vanlige venneflokken som bare har det samme spillene og divx'ene som deg selv, så blir det litt sturselig etter hvert (hvis den ikke skal bruke som hjemmebruk :smile: ) Jeg vil ha heller ha prøvd å kjøpe en 10-12 porters, noe som gjør at flere kan være med, uten at det må skaffes enda en hub/switch/router til. Jeg og noen kompiser spleiset for ei stund på en 8 porters hub, noe som raskt ble for lite når folk rundt om kring fikk kjennskap til at vi hadde slikt utstyr

Jeg ville anbefale deg/dere å kjøpe en switch på litt flere porter en akkurat bare 5, noe som etter min mening blir litt litern etter ei stund

Lenke til kommentar

Enig med B|Real til slutt der. Har selv en Unex 10/100Mb, 8 porter. Den har gått døgnet rundt i halvannet år nå, ikke en eneste feil eller problem med den ever. Og det til litt under 1000-lappen. Når da alle portene er i bruk og alle har spleiset blir heller ikke kostnadene noe å snakke om. Godt kjøp!

Skulle gjerne hatt en med flere porter da, siden vi har LANparty innimellom.

-P-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...