Gå til innhold

Trenger råd ang overklokking av mitt system...

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er første gang jeg skal prøve meg på overklokking, og trenger derfor litt hjelp til hvordan jeg kan gjøre dette. '

Min CPU: Intel dual core e6600 2.4 ghz

Mitt hovedkort: Evga Nvidia nforce 680sli

Ram: Corsair dominator TWIN2X8500C5D 2 gb

Skjermkort: Asus Nvidia 8800GTS 640 mb

For det første trenger jeg et program hvor jeg kan gjøre dette via(Har prøvd nvidias ntune, men det låser seg bare når jeg endrer på verdier).

For det andre, hvor høyt kan jeg klokke cpu(har vannkjøling).

Som sagt, jeg er nybegynner her så fint om noen der ute kunne hjelpe meg i gang trinn for trinn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overklokking bør gjøres på "gamlemåten" via BIOS. Det finnes så mange guider på dette at det overrasker meg litt at du ikke har googlet litt først. Det må vel være mye bedre å forholde seg til en fullskreven guide i stedet for at vi må skrive en helt ny en for deg her? ....

Det var ikke væree en å google på "C2D overcloking guide" og det kunne du klart på egnehånd:

http://www.google.no/search?q=c2d+overcloc...lient=firefox-a

Ikke misforstå, jeg svarer gjerne på spesifikke spørsmål, men du må nesten ta initiativet selv å prøve å lese litt på egenhånd først for å forstå hovedinnholdet, og så heller spørre om de delen du ikke forstår eller vil ha mer informasjon om...

-Stigma

Lenke til kommentar
Overklokking bør gjøres på "gamlemåten" via BIOS. Det finnes så mange guider på dette at det overrasker meg litt at du ikke har googlet litt først. Det må vel være mye bedre å forholde seg til en fullskreven guide i stedet for at vi må skrive en helt ny en for deg her? ....

Det var ikke væree en å google på "C2D overcloking guide" og det kunne du klart på egnehånd:

Ikke misforstå, jeg svarer gjerne på spesifikke spørsmål, men du må nesten ta initiativet selv å prøve å lese litt på egenhånd først for å forstå hovedinnholdet, og så heller spørre om de delen du ikke forstår eller vil ha mer informasjon om...

-Stigma

Hei Stigma!

Takk for raskt svar. Jeg har googlet litt og lest, men når jeg går inn inn i bios finner jeg ikke ut hvor jeg kan endre på feks cpu hastigheten. Hos meg er den bare grået ut og jeg får ikke endret på noen verdier der. Eneste er cpu multiplier som står på 9, og det er i følge min bios max.

Lenke til kommentar

-Stigma

Hei Stigma!

Takk for raskt svar. Jeg har googlet litt og lest, men når jeg går inn inn i bios finner jeg ikke ut hvor jeg kan endre på feks cpu hastigheten. Hos meg er den bare grået ut og jeg får ikke endret på noen verdier der. Eneste er cpu multiplier som står på 9, og det er i følge min bios max.

Høres ut som du har latt det stå på automatic settings, og da styrer jo bios selv. Du må nødvendigvis velge manuell modus for å få kontroll over disse tingene som du skal bruke i overklokkingen. Jeg har ikke fått hendene på et 680i kort enda, så jeg kan ikke fortelle nøyaktig hvor du må trykke uten å se det skjermen selv, men forhåpentligvis dekker den guiden som ble postet over dette...

EDIT: Den guiden leste jeg forresten rask over nå, og den må sies å være meget bra. Selv om jeg er en "gammel rev" på overklokking så tror jeg nok jeg kommer til å ha den handy som referansepunkt når jeg får mit nye 680i SLI kort, sidne jeg ikke har arbeidet med disse tidligere.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...