Gå til innhold

Finnes det drivere til CPU?

jjjafari

Anbefalte innlegg

Hei!

Som det står i topic, lurer jeg jo på om det finnes drivere til CPU?

Jeg har:

Intel Pentium 4 3.0Ghz (Prosessor)

Epox EP-5EPA+ (Hovedkort)

Jeg var inne på intel.com for å lese om jeg kunne finne ut om man burde laste ned driver til CPU, men jeg fant CPU min, men bare Intel hovedkort:S

Mitt hovedkort må vel støtte CPU, ellers hadde jeg vel ikke fått startet maskinen?

Jeg er litt ny i "Gamet" så jeg håper virkelig noen kan fortelle meg hva som er rett, og gjerne gi meg direkte URL`s til hvor jeg kan laste ned drivere SPESIELT til BIOS!:)

Tusen Takk

M.v.h

Jonas Jafari

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan komme "fikser" / "patcher" eller hva du måtte kalle det som kan optimalisere og fikse litt på hvordan operativsystemet fungerer med forskjellige prosessorer osv.. Slik det var til Intel sin Core 2 Duo prosessor for Windows operativsystemer for en stund tilbake. Tror du får den automatisk via Windows Update, så det er ikke noe vits å grave etter den, hvis du ikke mindre har en Core 2 Duo da, og vil være helt på den sikre siden.

Ellers så trenger mann en "form" for driver for at et operativsystem skal kunne gjenkjenne og klare å benytte seg av forskjellige prosessorer og komponenter. Men disse er alt integrert i de fleste operativsystemer. Så det trenger du ikke å tenke på.

Jeg har selv laget en egen Windows XP Pro installasjons disk, og den virker ikke på PC-er med AMD prosessorer, fordi jeg fjernet AMD driveren som standard befinner seg i XP installasjonen.

Men altså, ja det finnes "drivere". Men den/de nødvendige driverne er alt å finne på så godt som samtlige operativsystem disker, så det er ikke noe du trenger å bekymre deg for :)

Lenke til kommentar
... drivere SPESIELT til BIOS!:)

Det er ingen drivere til BIOS i vanlig forstand. BIOS er en enhet, man laster ned en komplett ny versjon og den erstatter da fullt og helt den gamle BIOSen.

Mens man på operativsystemet derimot kan bytte ut drivere enkeltvis.

Vi skjønte da hva han mente :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...