Gå til innhold

Kan dette være en feil i Minnet?

jjjafari

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt et veldig stort problem utrolig lenge nå, og det bare irriterer meg mer og mer at jeg ikke klarer å finne ut hva som er galt.

Min PC:

Intel Pentium 4 3.0Ghz (Prosessor)

1024MB Kingston (Minne/Ram)

GeForce 7900 GS (Skjermkort)

Epox EP-5EPA+ (Hovedkort)

Compaq "19" CRT (Skjerm)

Telenor 3.2Mbit (Internett)

Som sikkert mange av dere vet spiller jeg Counter-Strike 1.6 som er et relativt gammelt spill der man ikke trenger "god" maskinvare, men her kommer problemet:

Jeg spiller i 800x600, jeg sliter IKKE med fps drops, men CA hvert 30sekund så får jeg ett lagg ( at jeg henger igjen i ca ett sekund ) dette er veldig plagsomt i dueller. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer, fordi jeg har god nok pc til at det ikke skal skje.

Men det som er UTROLIG rart med det er at jeg kan spille i "New-Game" (altså ikke på internett) UTEN at det lagger når jeg har "fps_max "101" men når jeg spiller online lagger det, men hvis jeg setter ned fps til " fps_max 88" online så lagger det ikke. På fps_max 89 og oppover lagger det:S

Dette har jeg gjort for å forhindre problemet mitt:

1. Kjøpt nytt skjermkort

2. Oppgradert nyeste skjermkort driverne (prøvd mange forskjellige fra Nvida, omegadrivers, fra Catch-Gamer sin Download seksjon osv)

3. Renset alt i PC-en for støv

4. Ringt telenor og vært på The Gathering, vært hos 4 andre kamerater og prøvd for å sjekke om det var noe galt med internetten min, samt prøvd forskjellige TP kabler (samme lagg der)

5. Kjøpt nytt nettverkskort

6. Formatert FLERE ganger, re-innstallert Counter-Strike og oppdatert alle drivere på nytt samt prøvd gamle drivere og nye drivere. kjørt yttligre virus scans (adaware/CrapCleaner)

7. Prøvd forskjellige oprativsystemer

8. Kjørt cs i "run in a window" og trykket "ctrl+alt+del" og sett på % på CPU min, den ligger på 50-60 mens jeg spiller

9. Rammen min "kjører" Dual, så jeg prøvde å bytte plass på den ene ram-brikken min så jeg kunne "kjøre" singel, men da fikk jeg ikke startet PC. Er ikke det litt rart?

Jeg setter selv fingeren på at det er ram`en, men kan det vært så "rare" ting som Musa, skjermledningen, eller sånne "småting"?

Nå har jeg brifet dere i problemet mitt, men nå kommer selve spørsmålet:

Etter det dere har lest, kan det være noe feil med rammen min og jeg må kjøpe ny?

Burde jeg teste en annen sin ram?

Må man laste ned drivere til Ram?:S

Håper på Seriøse svar som kan hjelpe meg!

Takk På forhånd Tusen takk!

M.v.h

Jonas Jafari

[email protected]

Endret av jjjafari
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...