mbergseth Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Har litt problemer med att nettverket er litt ustablit, spesielt i forbindelse med bruk av Azureus programmet. I den forbindelse finner eg ein del av disse meldingene i System hendelseslista. Kan noen forklare meg kva "DHCPNACK" betyr og kva ein kan gjer for å unngå de? Her må det vel vere mulig å øke begrensingane eller er det problematisk? Eventuelt kvar kan ein gjere de? OS er Win XP SP2, Ruter er Linksys WRT54G som er flashet med DD-WRT v23. Ruteren er Trådløst viderkoblet til ein ZyXEL Ruter som har internett forbindelsen. Er klar over at dette kan vere ustabilt i seg selv, men opplever ikkje noe problem før Azureus har våre aktiv ein stund. Lenke til kommentar
exitoo Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hvorfor du har problemer med Azureus kan være pga mange ting. En ting kan være at du siter på et trådløst nettverk som er veldig ustabilt når det blir belastet. En annen ting kan være nettverks kortet ditt som ikke takler all traffiken som skjer på nettet, litt vanskelig å forklare før jeg har fått sett alt hva du bruker. DHCP NackMelding; Vist du har flyttet datamaskinen din til et annet nett, så bruker du å få DHCP-Nack meldingen. Det som skjer da er at datamaskinen din spør etter en ny IP adresse, så svarer DHCP Serveren med at du har en IP adresse som ikke samsvarer med nettverket her. Da vil du få en DHCP Nack melding. Dette løses veldig enkelt med å bare gå i cmd å ta en ipconfig /release etterfulgt av en ipconfig /renew etterpå for å få ny IP adresse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå