Gå til innhold

Er det vits å oppgradere til Windows Media Player 9?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eneste tingen jeg synes er kjipt med 9.0 versonen er at jeg sliter med å få bort navigasjonstastene under fullscreen. får det fortsatt ikke til... lurer på hva f... jeg har gjort galt.

 

Bruker nå real 1 til å spille filmer nå.

Synes nå at den er bedre en WMP da.

 

Jeg synes du bare skal gi f*** i å oppgradere hvis du har 8

Lenke til kommentar
eneste tingen jeg synes er kjipt med 9.0 versonen er at jeg sliter med å få bort navigasjonstastene under fullscreen. får det fortsatt ikke til... lurer på hva f... jeg har gjort galt.

 

Det kan komme av flere grunner. Det mest sannsynlige er at du må klikke på den "stiften" opp i venstre hjørne. Hvis denne er "skrudd på" forsvinner ikke navigasjonstastene. Du må også la være å holde musepekeren over navigasjonstastene. Da forsvinner de heller ikke.

Lenke til kommentar

term: helt øverst når du har på fullskjermmodus, ser du en stift (slik du fester ark på veggen med) trykk på den, og så burde det funke. Du må også passe på å holde musepekeren innenfor bildet, og ikke over noen av menyene.

 

Til han som startet topic: jeg anbefaler WMP 9, en veldig kjekk ting er at man kan minimere vinduet slik at det ligger helt til høyre på startmenyen og kjører. (Det blir ca. like stort som halvparten av hovedvinduet til winamp, så det ligger ikke i veien heller) Veldig kjekt hvis man skal se på musikkvideoer mens man surfer.

Lenke til kommentar

Det kan komme av flere grunner. Det mest sannsynlige er at du må klikke på den "stiften" opp i venstre hjørne. Hvis denne er "skrudd på" forsvinner ikke navigasjonstastene. Du må også la være å holde musepekeren over navigasjonstastene. Da forsvinner de heller ikke.

 

ah, du kom meg i forkjøpet :)

Lenke til kommentar

En fordel ved WMP 9 i forhold til 8 er i hvert fall at scrollbaren til filmfremvisning strekker seg over hele skjermen, i motsetning til bare en liten del (nede til venstre i bildet) i versjon 8.

 

Dette medfører høyere nøyaktighet i scrolling i filmen vha scrollbaren.

Lenke til kommentar
En fordel ved WMP 9 i forhold til 8 er i hvert fall at scrollbaren til filmfremvisning strekker seg over hele skjermen, i motsetning til bare en liten del (nede til venstre i bildet) i versjon 8.

 

Dette medfører høyere nøyaktighet i scrolling i filmen vha scrollbaren.

Enig! Det er den største fordelen med 9'eren.

 

Ellers så liker jeg designet bedre enn på den gamle, men det er jo smak og behag.

 

Så kan det jo også hende at den har flere codeker og færre bugs.. (hvem vet?)

Lenke til kommentar

Som Qrt_ nevner er dette et legg i microsofts pallandium-teknologi. Den her forresten fått nytt navn, siden det har vært så mye negativ fokusering rundt det. Pallandium er kort sagt en teknologi der du har begrenset myndighet til å kontrollere hva som er på maskinen din, og gratis programvare og åpen kildekode vil være en saga blott. Nok om det. Ikke la dette bli en Pallandium-diskusjon. De er det nok av.

 

Etter min mening er det ingen vits i å oppgradere. Spesielt ikke når man har Winamp :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...