Gå til innhold

Gaming pc... Skal kunne kjøre alle dagens spill på max innstillinger. Noe tips eller innspill? budsjett ca 13k

Anbefalte innlegg

kabinett

Antec Nine Hundred

758,-

strømforsyning

CHIEFTEC PSU ATX 500W PFC 12CM BLACK (CFT-500A-12S)

614,-

hovedkort

ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX, Silent Otes2, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

1218,-

prosessor

Intel Core 2 Duo E6850

1849,-

Vifte

Thermaltake Golden Orb II CPU-Kjøler

203,-

skjermkort

asus geforce 8800gtx

4188,-

minne

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P

624,-

hdd

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM *2

750,-*2

brenner

Samsung DVD-brenner SH-S203N SATA Black OEM

277,-

Usikker på om jeg skal gå for ddr2 eller ddr3, blir litt dyrt med et ddr3 system er det verdt det?

PC-en skal kunne dra alle dagens spill på max instillinger uten problemer.

Er dette bra nok da? Tenkte jeg skulle klokke prosessor og ram litt.

Endret av kir33rik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du sparer 2000kr på 8800GT kortet...det er altså nå ca like bra som gtx kortet og som sagt du kan kjøre 2 8800GT kort i SLI og få enda bedre ytelse:)

Trodde man måtte ha AMD prosessor og tilhørende chipset for å kjøre SLI jeg?

Har egentlig bestemt meg for Intel prosessor.

Er det bedre å ha 2 litt dårligere skjermkort i forhold til et?

Da må jeg vel kjøre ATI på skjermkort og bytte hovedkortet til et som støtter crossfire?

Venter på tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
du sparer 2000kr på 8800GT kortet...det er altså nå ca like bra som gtx kortet og som sagt du kan kjøre 2 8800GT kort i SLI og få enda bedre ytelse:)

Trodde man måtte ha AMD prosessor og tilhørende chipset for å kjøre SLI jeg?

Har egentlig bestemt meg for Intel prosessor.

Er det bedre å ha 2 litt dårligere skjermkort i forhold til et?

Da må jeg vel kjøre ATI på skjermkort og bytte hovedkortet til et som støtter crossfire?

Venter på tilbakemelding :)

Ingen som vil komme med noe råd?

Lenke til kommentar

Test av GF 8800 GT hos VR-Zone konkluderer:

Looking at the charts, gamers with monitors under 22 inches will do very well with a single G92 with significant eye candy thrown in, and the G92 also holds up well at 1920x1200, the native resolution of monitors of 27" and below, even beating the GTX in some benchmarks. The question now is, why should anyone pay more for a 8800GTX/Ultra especially when the performance gap is narrowed down till such a stage? Priced at USD$249, it's ridiculous for anyone to spend a good 300bucks more just for a marginal performance difference at maximum resolutions!

Så hvis du har høyere enn 1920x1200 oppløsning hadde jeg satsa på et annet hovedkort og 2x8800 GT, hvis ikke holder det lenge med ett, og du sparer 2000 kroner til noe annet fett! :)

Crossfire = ATI dobbelskjermkortoppsett, SLI = NVidia dobbelskjermkortoppsett, ditt hovedkort støtte ikke SLI, men støtter Crossfire, men ikke en god støtte, den blå slotten virker bare på x4-hastighet, mot den svarte som er det den skal være x16. (kilde)

Lenke til kommentar
Test av GF 8800 GT hos VR-Zone konkluderer:
Looking at the charts, gamers with monitors under 22 inches will do very well with a single G92 with significant eye candy thrown in, and the G92 also holds up well at 1920x1200, the native resolution of monitors of 27" and below, even beating the GTX in some benchmarks. The question now is, why should anyone pay more for a 8800GTX/Ultra especially when the performance gap is narrowed down till such a stage? Priced at USD$249, it's ridiculous for anyone to spend a good 300bucks more just for a marginal performance difference at maximum resolutions!

Så hvis du har høyere enn 1920x1200 oppløsning hadde jeg satsa på et annet hovedkort og 2x8800 GT, hvis ikke holder det lenge med ett, og du sparer 2000 kroner til noe annet fett! :)

Crossfire = ATI dobbelskjermkortoppsett, SLI = NVidia dobbelskjermkortoppsett, ditt hovedkort støtte ikke SLI, men støtter Crossfire, men ikke en god støtte, den blå slotten virker bare på x4-hastighet, mot den svarte som er det den skal være x16. (kilde)

Ja da bytter jeg lett ut det kortet.. Hva burde jeg bruke pengene på isteden? Kan jeg kjøre SLI med Intel Prosessor? Og er dette oppsettet bra nok til alle dagens spill?

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha et bra SLI-kort kan du gå for EVGA nForce 680i SLI. Ellers kan et Asus P5K-kort være aktuelt, men dette har ikke støtte for SLI. Et billigere kort er Gigabyte GA-P35-S3.

Hva slags oppløsning ønsker du å bruke på spill? Er det snakk om 2560x1600 ville jeg vurdert 8800 GTX - eller 2x8800 GT. Dersom det er 1920x1200 eller lavere (f.eks. maks skjermoppløsning) er forskjellen mellom GTX og GT marginal eller ingen. Hvis du tenker for fremtida vil nok 2x8800 GT yte bedre (enn 8800 GTX) - iallfall dersom ordentlig SLI-støtte er tilstedet. Men da hadde du vel kanskje gått for Q6600 i stedet? Dersom du skal ha 2x8800 GT ville jeg gått for en litt kraftigere PSU..

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha et bra SLI-kort kan du gå for EVGA nForce 680i SLI. Ellers kan et Asus P5K-kort være aktuelt, men dette har ikke støtte for SLI. Et billigere kort er Gigabyte GA-P35-S3.

Hva slags oppløsning ønsker du å bruke på spill? Er det snakk om 2560x1600 ville jeg vurdert 8800 GTX - eller 2x8800 GT. Dersom det er 1920x1200 eller lavere (f.eks. maks skjermoppløsning) er forskjellen mellom GTX og GT marginal eller ingen. Hvis du tenker for fremtida vil nok 2x8800 GT yte bedre (enn 8800 GTX) - iallfall dersom ordentlig SLI-støtte er tilstedet. Men da hadde du vel kanskje gått for Q6600 i stedet? Dersom du skal ha 2x8800 GT ville jeg gått for en litt kraftigere PSU..

Da har jeg bestemt meg for 2*8800gt SLi. Og q6600 prosessor. Takk for gode tips :) Lest meg litt opp både på SLI og Q6600 prosessoren og er nok beste løsning da jeg har tenkt å ha maskinen en stund...

700W nok for dette oppsettet?

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha strømforsyning vil jeg anbefale Corsair TX750W.

da har jeg satt opp et nytt oppsett..

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...13-47A14E4C821B

Noe som bør endres? Og hvorfor?

Burde jeg heller velge bedre minne kanskje?

Kingston DDR2 HyperX PC9600 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2

Eller vil jeg ikke meke noe særlig forskjell?

Endret av kir33rik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...