Gå til innhold

Stereobudsjett: Fordeling av penger

Anbefalte innlegg

Hallais!

Vurderer å bytte ut det Cambridge Audio anlegget jeg har idag, med noe til ca 30 000kr.

Har en kompis som driver hifi-butikk og han anbefalte Rotel cd-spiller og forsterker, og Vienna Acoustics høyttalere.

Noen ideer på den setup'en?

Så tenker jeg da følgende fordeling av kronasjer i oppsettet:

cd-spiller ca 9000kr

forsterker ca 9000kr

høyttalere ca 9000kr

kabler/spikes/div 3000kr.

Er dette en fornuftig fordeling hvis man har 30 lapper?

Jeg har en Blu-ray spiller fra Samsung samt en 42" lcd også fra Samsung som skal inn her.

Tips eller forslag til hva jeg bør velge?

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg satt ned budsjettet for CD-spiller og utstyr.

En CD-spiller til litt mindre enn 9000 går fint ann å kjøpe.

Kabler behøver etter min mening ikke være så fryktelig dyre, og spikes er etter min mening like greit å kjøpe på Biltema. De virker faktisk ganske solide, og koster litt.

Men uansett.

Høyttalere til 10 000 og forsterker som passer ville jeg kjøpt, og så tilpasset utstyret og CD-spilleren etter hvor mye penger du har igjen.

Rotel er et annerkjent merke som skal levere gode spillere.

Vienna Acoustics vet jeg ikke så mye om, annet enn at det er italiensk og skal være av den bedre sorten.

Din gode venn anbefaler deg nok ikke noe dritt for å si det sånn, så du kan godt følge hans råd.

Antar også at du får vennepris, så det blir litt vanskelig å anbefale spesifike produkter, også fordi jeg ikke vet hvilke merker venne din fører.

Men skulle jeg kjøpt anlegg ville jeg brukt 30 000 omtrent slik:

CD-spiller: 6000

Forsterker: 11 000

Høyttalere: 12 000

Utstyr: 1000

Lenke til kommentar
Vienna Acoustics vet jeg ikke så mye om, annet enn at det er italiensk og skal være av den bedre sorten.

Eller fra Østerrike, kanskje?;)

I prisklassen trådstarter nevner, er det ikke så mye å velge i mellom hos Vienna. Enten så blir det Schönberg(Alu line) til 9995,-, eller så blir det Haydn Grand i Concert Grand serien til samme pris. Med litt kompisrabatt kan vel kanskje Bach Grand være innefor rekkevidde(14995,-).

Hvis andre ting er av interesse, skaffer han vel alt som Neby(Rotel-importør) og Interconnect(Vienna) kan tilby.

Frode

Lenke til kommentar

Mamma har Aluminium line Weber høyttalerene, de er veldig gode, men slitter litt med bassen og orker ikke så spille veldig høyt, men det låter veldig bra!

Jeg kan anbefale deg Marantz SA-7001 som spiller hvertfall, den fikk prisen "Best Product EISA AWARD 2006-2007" link

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Ok. Takker for mange gode tips.

Har funnet noen greier her nå.

Oppsett 1:

Cyrus 8vs2 forsterker

Vienna Bach Grand, sort pianolakk

Rega Apollo cd-spiller

Oppsett 2:

Xindak Muse Deluxe 1.0 cd spiller

Xindak XA 6950 forsterker

B&W 805S høyttaler

Må si jeg er litt fan av at utstyret skal sebra ut også så da er det litt dumt med en "liten" Curys ved siden av en "vanlig" cd-spiller...

Hva synes dere, 1 eller 2 ?

Endret av tinsley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...