destilert Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) På min laptop med vista home premium så sliter jeg litt atm. Saken er, at hvor enn mange ganger jeg laster ned og instalerer flash player fra adobe, så virker det ikke. MSN har, helt siden maskinen var ny i februar, klaget over at jeg ikke har flash instalert hver gang jeg logger på. Men jeg driter egentlig i om de stygge wink'ene funker, så jeg har egentlig aldri brydd meg særlig mer med det. Men så sitter jeg nå og prøver ut forskjellige greier i media center, bla internett tv. Og fikk beskjed om at jeg trengte flash player 7 eller nyere for at det skulle virke og ble henvist til adobes nettside. Jaja tenkte jeg. Lastet ned igjen, instalerte og restarta maskinen. Fyrte opp media center igjen, men neida. Samme beskjed igjen. Jeg har ikke flash. Hjelp! Hvorfor vil ikke flash og vista gå hånd i hånd? Endret 17. november 2007 av destilert Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Har du deaktivert User Access Control (UAC)? Lenke til kommentar
destilert Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 UAC? Har ikke gjort noe med det så vidt jeg vet.. Har egentlig liten peiling på hva det er.. Vil det ha noe å si? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Bruker du IE7 32bits eller IE7 64bits versjonen ? Eller noe annet ? Adobe har ennå ikke sluppet activeX flash plugin for Internet explorer 7 64bits versjonen etter hva jeg vet. Lenke til kommentar
destilert Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Bruker Opera Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Opera har en sær måte å adde macromedia/adobe flash tillegget på. Se på Operas supportsider. Endret 17. november 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
destilert Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Vel, Opera support sider henviste meg videre til adobes sider og ba meg følge instruksjonene der Men ifølge denne linken: http://www.macromedia.com/software/flash/about/ Så har jeg flash installert. Versjon 9,0,47,0 . Og jeg får aldri beskjed om at jeg mangler flash når jeg bruker Opera. Problemet er at msn og media center av en eller annen grunn fortsatt maser om at jeg må laste ned flash :\ som om vista ikke har fått med seg at jeg har installert det. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Du må laste ned egen flash til IE (som også er det MSN bruker). Opera har også sin egen. Så bruk IE, gå til adobe sine flash sider, installer. Da burde det fungere. Den til opera og firefox fungerer ikke med IE, så du må installere 2 forskjellige Endret 17. november 2007 av L O G I M A N Lenke til kommentar
destilert Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 LOGIMAN har rett. Tusen takk. Problem solved Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Blir litt bump det her - men prøver å få til det samme. Har flash fungerende på både IE og Firefox, men Windows Media Center finner ikke Flash. Noen forslag? Den sier bare at jeg må laste ned Flash 7 eller høyere. Bruker Vista 64 Ultimate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå