Rambo82 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Takker for link, dette skal testes Hva bør temp ligge på gpu under spilling (2 x XFX 8800 GTS 320mb i SLI)?? Så vidt jeg så igår, med svært moderat OC i Rivatuner, lå temp ca på 86c på core. Hvor høyt kan temp gå på disse før det er fare på ferde..? 95-100c? over 100c så begynner det å bli skummelt.. men originalt ser jeg alarmen går ved 120c Lenke til kommentar
Mikkel_H Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Hvor langt kan/bør jeg dra clocken på gpu? satte den til 650 og det gikk helt smertefritt i de minuttene jeg testet dette... men er det en levelig setting over tid? Så fort jeg satt minne til over 1000 hang pc seg ved oppstart av 3d, så den står nå på 950. PS! Jeg og Incense er samme bruker... Endret 27. november 2007 av Mikkel_H Lenke til kommentar
¤vekst¤ Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg vet det er crysis vi snakker om nå, men jeg vil bare nevne at spillet lost planet går enda dårligere enn Crysis. Selv med nedsatt grafikk og uten AA. Har 8800 gts 640mb uklokket. quad og 4 gb ram Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Lost planet går brillefint her, men du må huske å skru ned shadows til medium. (shadow resolution osv.. kan du la være på high, men det er en skyggeinstillingen som fører til en 2-3 ganger lavere FPS) Kommer ikke helt på i farte hvilken det var, men du finner det nok ganske raskt ut hvem av dem det er. Endret 27. november 2007 av andrull Lenke til kommentar
¤vekst¤ Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Lost planet går brillefint her, men du må huske å skru ned shadows til medium. (shadow resolution osv.. kan du la være på high, men det er en skyggeinstillingen som fører til en 2-3 ganger lavere FPS) Kommer ikke helt på i farte hvilken det var, men du finner det nok ganske raskt ut hvem av dem det er. Takk, skal prøve det. Hvis man har det beste skjermkortet på markedet, vil ikke det kunne kjøre de mest krevende spillende på "high"? Hvis jeg skal kjøre SLI, er det da best å kjøpe et tilsvarende kort, altså 8800 640 mb eller kan jeg bruke et kort som ikke er like bra. Lenke til kommentar
Mako Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Takk, skal prøve det. Hvis man har det beste skjermkortet på markedet, vil ikke det kunne kjøre de mest krevende spillende på "high"? Hvis jeg skal kjøre SLI, er det da best å kjøpe et tilsvarende kort, altså 8800 640 mb eller kan jeg bruke et kort som ikke er like bra. Når det gleder SLI så vil det bare fungere med et tilsvarende kort, altså 8800 640mb i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Takk, skal prøve det. Hvis man har det beste skjermkortet på markedet, vil ikke det kunne kjøre de mest krevende spillende på "high"? Hvis jeg skal kjøre SLI, er det da best å kjøpe et tilsvarende kort, altså 8800 640 mb eller kan jeg bruke et kort som ikke er like bra. Når det gleder SLI så vil det bare fungere med et tilsvarende kort, altså 8800 640mb i dette tilfellet. Du kan bruke 8800GTS 320mb og 640mb sammen i SLI. Men begge kortene vil da bare "ha" 320mb minne. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du må høyereklikke på crysis og velge "run in dx9". Da får du mye bedre ytelse. og så bør du ha beta 169.09 drivere hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Kjører Crysis i sli med 8800 GTS 320mb. Alle innstillinger er på medium og jeg får da 50-60 fps under stort sett alle "forhold" i crysis. Har ikke testet i high enda, det skjer på torsdag (skal teste det med å legge inn "dx10"- settings i XP). Men til nå vil jeg si at jeg er mektig imponert av crysis Fenomenal grafikk og fett spill. Har ikke kommet gjennom det hele spillet enda, men misa likes very much so far yeeeess... Endret 28. november 2007 av Incense Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Kjører Crysis i sli med 8800 GTS 320mb. Alle innstillinger er på medium og jeg får da 50-60 fps under stort sett alle "forhold" i crysis. Har ikke testet i high enda, det skjer på torsdag (skal teste det med å legge inn "dx10"- settings i XP). Men til nå vil jeg si at jeg er mektig imponert av crysis Fenomenal grafikk og fett spill. Har ikke kommet gjennom det hele spillet enda, men misa likes very much so far yeeeess... får samme fps jeg og . grafikken er bare porno den ja Lenke til kommentar
Incense Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Kjører Crysis i sli med 8800 GTS 320mb. Alle innstillinger er på medium og jeg får da 50-60 fps under stort sett alle "forhold" i crysis. Har ikke testet i high enda, det skjer på torsdag (skal teste det med å legge inn "dx10"- settings i XP). Men til nå vil jeg si at jeg er mektig imponert av crysis Fenomenal grafikk og fett spill. Har ikke kommet gjennom det hele spillet enda, men misa likes very much so far yeeeess... får samme fps jeg og . grafikken er bare porno den ja Kjører du enkelt eller SLI da? (ser av signatur ut som om du har bare ett kort). I så tilfelle blir jeg sur hvis du har det samme i fps siden jeg kjører SLI Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det er vel minimal forskjell på 8800GTS 320MB i SLI og uten i Crysis? Med tanke på dårlige SLI-drivere, og at 320MB blir en kjempeflaskehals. Lenke til kommentar
¤vekst¤ Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det er vel minimal forskjell på 8800GTS 320MB i SLI og uten i Crysis? Med tanke på dårlige SLI-drivere, og at 320MB blir en kjempeflaskehals. Det vil si at jeg får en gigaflaskehals med 640mb? Hvordan får man forresten DX10? Jeg finner ingen nedlastninger og når jeg prøver å kjøre lost planet i dx 10 får jeg en error melding opp Lenke til kommentar
Mikkel_H Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Har ikke testet med og uten SLI, men vil da tro og håpe at SLI gir noe forbedring Men ja... 320mb ER en flaskehals (dog jeg har sett noen tylle i seg en flaske øl på få sekunder :!: ). Gleder meg til i morgen (kona bort) og jeg skal teste crysis i "XP-dx10" med OC. Skal poste resultatet her. Skal se om jeg ikke kan få presset inn skjermbilder av "før og etter" også. Har COD4 liggende klart for test også Dette skal bli en god helg... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Det er vel minimal forskjell på 8800GTS 320MB i SLI og uten i Crysis? Med tanke på dårlige SLI-drivere, og at 320MB blir en kjempeflaskehals. Det vil si at jeg får en gigaflaskehals med 640mb? Hvordan får man forresten DX10? Jeg finner ingen nedlastninger og når jeg prøver å kjøre lost planet i dx 10 får jeg en error melding opp ? 320MB er 320MB, mens 640MB er 640MB. 320MB = Stor flaskehals på en GPU, og voldsom flaskhelas på to GPUer 640MB = liten/Ingen flaskehals på en GPU, mulignes en liten flaskehals med to GPUer. To stk 8800GTS 320MB i SLI gir totalt 320MB, men deler belastningen mellom to GPUer. (oppimot "dobbling" i visse spill) Lenke til kommentar
Incense Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Det er vel minimal forskjell på 8800GTS 320MB i SLI og uten i Crysis? Med tanke på dårlige SLI-drivere, og at 320MB blir en kjempeflaskehals. Det vil si at jeg får en gigaflaskehals med 640mb? Hvordan får man forresten DX10? Jeg finner ingen nedlastninger og når jeg prøver å kjøre lost planet i dx 10 får jeg en error melding opp ? 320MB er 320MB, mens 640MB er 640MB. 320MB = Stor flaskehals på en GPU, og voldsom flaskhelas på to GPUer 640MB = liten/Ingen flaskehals på en GPU, mulignes en liten flaskehals med to GPUer. To stk 8800GTS 320MB i SLI gir totalt 320MB, men deler belastningen mellom to GPUer. (oppimot "dobbling" i visse spill) Hvis jeg tolker deg riktig her nå (hvilket jeg håper jeg IKKE gjør) så sier vel du da at det ville gå bedre uten SLI...? Hvorfor blir det en voldsom flaskehals ved 2 gpuer.. Skal vel ikke bli mer flaskehals om du har 1 eller 2 gpuer? Meningen med 2 gpuer er vel at de skal sammarbeide, ikke motarbeide..? Er dette noe du er 100% sikker på eller bare tipper du vilt? (mener ikke å være frekk, men det du sier virker jo stikk motsatt ift formålet med SLI). Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Kjører Crysis i sli med 8800 GTS 320mb. Alle innstillinger er på medium og jeg får da 50-60 fps under stort sett alle "forhold" i crysis. Har ikke testet i high enda, det skjer på torsdag (skal teste det med å legge inn "dx10"- settings i XP). Men til nå vil jeg si at jeg er mektig imponert av crysis Fenomenal grafikk og fett spill. Har ikke kommet gjennom det hele spillet enda, men misa likes very much so far yeeeess... får samme fps jeg og . grafikken er bare porno den ja Kjører du enkelt eller SLI da? (ser av signatur ut som om du har bare ett kort). I så tilfelle blir jeg sur hvis du har det samme i fps siden jeg kjører SLI kjører bare med ett kort.. dog overklokket 600/920mhz prossessoren kjører jeg på 3.2 men mest 3ghz.. Har du ikke mer en 50-60fps i SLI? Poengsum du har i 3dmark 06 da? (1280x1024,No AA or AF) Endret 29. november 2007 av Rambo82 Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Det er vel minimal forskjell på 8800GTS 320MB i SLI og uten i Crysis? Med tanke på dårlige SLI-drivere, og at 320MB blir en kjempeflaskehals. Det vil si at jeg får en gigaflaskehals med 640mb? Hvordan får man forresten DX10? Jeg finner ingen nedlastninger og når jeg prøver å kjøre lost planet i dx 10 får jeg en error melding opp ? 320MB er 320MB, mens 640MB er 640MB. 320MB = Stor flaskehals på en GPU, og voldsom flaskhelas på to GPUer 640MB = liten/Ingen flaskehals på en GPU, mulignes en liten flaskehals med to GPUer. To stk 8800GTS 320MB i SLI gir totalt 320MB, men deler belastningen mellom to GPUer. (oppimot "dobbling" i visse spill) Får man "bare" 320mb med to stk. 8800gts 320mb i SLI? bruker den bare minnet fra ene kortet? blir ikke begge miinnemengden på kortene brukt da? trodde jeg.. hm. Da dropper jeg min planlagte SLI maskin med kort som har lite minne i framtiden. Kommer til å gå for 768mb eller 1gb kort. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Litt screenshots med mitt 8800gts 320mb siste bildet er tatt med litt for høye innstillinger, resten er alt på medium og 1280x1024 Endret 29. november 2007 av Rambo82 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Hvis jeg tolker deg riktig her nå (hvilket jeg håper jeg IKKE gjør) så sier vel du da at det ville gå bedre uten SLI...? Hvorfor blir det en voldsom flaskehals ved 2 gpuer.. Skal vel ikke bli mer flaskehals om du har 1 eller 2 gpuer? Meningen med 2 gpuer er vel at de skal sammarbeide, ikke motarbeide..? Er dette noe du er 100% sikker på eller bare tipper du vilt? (mener ikke å være frekk, men det du sier virker jo stikk motsatt ift formålet med SLI). Jeg tipper ikke nei... 8800GTX320MB har en kraftig GPU, og lite minne, så minnet har "alltid" vært en flaskehlas i spill som Crysis, men når du øker GPU-ytelsen enda mer, så blir bare minnemengde flaskehalsen større. Du får ikke mindre ytelse fordi flaskehalsen øker, du vil bare ikke få noen særlig økning i ytelse. Formålet til SLI er som sagt mange ganger før å fordele ytelsen utover to GPUer, sånn at man kan få langt bedre ytelse. (dette har jeg heller ikke sagt noe på) Problemet med SLI er at minnet ikke økes, og når du igjen dobbler GPU-ytelsen så øker altså ytelsen kraftig (kommer litt ann på spillet dog), men siden minnet er det samme så blir det en mye større flaskehals, spesielt i spill som Crysis. Får man "bare" 320mb med to stk. 8800gts 320mb i SLI? Korrekt. bruker den bare minnet fra ene kortet? blir ikke begge miinnemengden på kortene brukt da? trodde jeg.. hm. Da dropper jeg min planlagte SLI maskin med kort som har lite minne i framtiden. Kommer til å gå for 768mb eller 1gb kort. Minnet på begge skjermkortene blir brukt de, men på grunn av hvordan SLI fungerer rent teknisk, så vil du bare få utnyttet den minste minnemengden av de to kortene. (altså 320MB) Quoter min egen forklaring: Si du har en vanlig maskin uten SLI. Da vil informasjonen gå ifra CPU til hovedkortet chipsett (northbridgen), og så sender chipsettet denne nformasjonen videre til skjermkortet. Som igjen blir lagret på rammen til skjermkortet.Si spillet krever rundt 400MB. Da vil skjermkortet ikke ha plss nok på minnet til all informasjonen, og skjermkortet må konstant hente opp og slette ny informasjon. Noe som går hardt utover ytelsen. Har du en PC MED SLI, så sender CPUen signalet til chipsettet som vanlig, men så vil chipsettet kopiere den samme informasjonen og deretter sende den til hvert av skjermkortene. Du har nå fysisk sett 2 skjermkort med 320MB hver. Men si du spiller samme spillet, som f. eks krever 400MB grafikkminne. Da vil de 400MB'ene sendes til hvert av skjermkortene. (altså 800MB tilsammen) Og av den grunn vil skjermkortene slite like mye, selv om du har SLI. (om minnet er flaskehalsen) Hele hensikten med SLI er at du får to GPUer (to skjermkortkjerner) slik at den rå ytelsen kan bli en 70-90% bedre. Altså er SLI for de som ønsker høy oppløsning og mye eye-candy (som krever enormt av GPUen) Men ettersom høyere oppløsning og eye-candy krever mye mer grafikkminne, så vil det ivhertfall bli for lite. (og hensikten med SLI blir da litt borte) Grunnen til at skjermkortene ikke lagrer bare halve bildet, og så så rendrer halvparten hver, er nok fordi kommunikasjonen mellom kortene ikke er rask nok. (ville krevd enormt bra og raskt samarbeid mellom kortene) Og ville kanskje blitt ganske så buggete. Endret 29. november 2007 av andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå