Gå til innhold

8800GTS vs Crysis

jaico

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg sliter knallhardt med å drive Crysis noe særlig. Oppsettet mitt er: Athlon 64 X2 4800+, XFX GF 8800 GTS, 2 GB ram.

Skjønner ikke, dette burde jo være bra nok til å kjøre Crysis på medium, 1280x960? Hakker som bare rakkern. Kan det ha noe med at jeg kjører Vista? Ville sikkert fått bedre ytelse i XP SP2? Tips og triks?

Forhåndstakker for alle svar

Mvh Espen Dyrseth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8800gts klarer crysis fint med de instillingene du har oppgitt.

I og med at du ikke har gitt særlig detaljert info om systemet ditt, vil jeg tro at det er cpuen din som ikke "holder følge" med skjermkortet.

I og med at du kjører vista og kjører i dx10 som default, kan du høyreklikke på crysisikonet i spillutforskeren (startmeny/programmer/spill/spillutforsker) og velge "run in dx9" for en ytelsesforbedring, da på bekostning av visse grafikkmessige detaljer.

Endret av JohndoeMAKT
sitat av førstepost fjernet
Lenke til kommentar
Det er en 2,5 Ghz dual-core cpu, skulle vel holdt greit i forhold til skjermkortet den vel?

Hadde det vært et mindre krevende spill, hadde jeg vært enig. Men crysis krever helt abnorme mengder krefter, og en kan si at medium instillinger over hele linja i dx10 tilsvarer nesten alt på full gass i f'eks call of duty 4. Hva ytelsesindeksen din i vista viser?

Lenke til kommentar

Eg har eit system som er relativt likt jaico sitt: X2 4200+ (overklokka til rett over 2,5 GHz), 4 GiB RAM, XFX 8800 GTS (320 MiB-versjonen) og Vista Ultimate x64. No har eg ikkje spela så mykje Crysis, berre litt i fleirspelardemoen for ei stund sidan, men eg meiner at eg hamna omtrent på same nivået når det gjeld ytelse.

Eg har akkurat begynt på nedlasting av einspelardemoen no, så viss du er interessert, jaico, så kan eg prøve denne litt meir grundig og kome med ei tibakemelding her i tråden.

Lenke til kommentar

Veldig likt oppsett i XP, litt dårligere CPU (x2 4400).

Kjører med alt på high bortsett fra:

Shadows - Low

Post Processing - Medium

(Husker ikke eksakt navn, kan ikke sjekke atm).

Er stort sett helt smooth, men noen slowdowns forekommer i ny og ne.

EDIT:

Kjører spillet i 1280x1024

Endret av MeepTheSheep
Lenke til kommentar
Er det 640MB versjonen så ville jeg sagt noe var galt, men er det snakk om 8800GTS 320MB, så kan nok dette stemme. (en del forskjell i ytelse på 640MB og 320MB versjonen, selv i lavere oppløsninger)

8800GTS 320 klarer crysis finfint på medium i 1280x1024 om resten av systemet er up to date. (50+fps, 30/35+ under firefights), det vet jeg fordi jeg har prøvd det selv.

1280x960 burde ikke by på problemer overhodet.

Og igjen, forskjell på XP og vista ;) , det er ikke relevant at dere klarer å kjøre det glatt i dx9 med tilsvarende utstyr.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

OK, då har eg fått testa litt. Det går glatt som berre det på Medium på mi maskin (i 1280x1024). Så viss einaste store forskjellen på maskinene våre er at eg har meir minne, jaico, så er det rart at det skal gå så mykje tregare hjå deg, og endåtil på ei litt lågare oppløysing... :hmm:

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...