Gå til innhold

Svart bakgrunn og manglende ikoner på skrivebordet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på en litt snodig ting.. Hvorfor blir bakgrunnen min slik..? Og ja, jeg hadde et bilde og mer enn nok ikoner.. Kjipt.. Får vel restarte..

 

har å det samme problemet på en bærbar pc, men jeg har ingenting på min skjerm etter jeg har logget meg inn i windows !! eneste jeg kan starte opp er Task Manager å bruke Run/Kjør for å starte prog men da bare prgrammer å internett ! ikke mapper å slikt !

 

RART !!

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en litt snodig ting.. Hvorfor blir bakgrunnen min slik..? Og ja, jeg hadde et bilde og mer enn nok ikoner.. Kjipt.. Får vel restarte..

 

har å det samme problemet på en bærbar pc, men jeg har ingenting på min skjerm etter jeg har logget meg inn i windows !! eneste jeg kan starte opp er Task Manager å bruke Run/Kjør for å starte prog men da bare prgrammer å internett ! ikke mapper å slikt !

 

RART !!

Problemet ble løst ved å restarte PC-en.. Likevel snodige saker, som du sier.. Har opplevd liknende problemer før (tror faktisk jeg laget en tråd om et liknende problem)..

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en litt snodig ting.. Hvorfor blir bakgrunnen min slik..? Og ja, jeg hadde et bilde og mer enn nok ikoner.. Kjipt.. Får vel restarte..

 

har å det samme problemet på en bærbar pc, men jeg har ingenting på min skjerm etter jeg har logget meg inn i windows !! eneste jeg kan starte opp er Task Manager å bruke Run/Kjør for å starte prog men da bare prgrammer å internett ! ikke mapper å slikt !

 

RART !!

Problemet ble løst ved å restarte PC-en.. Likevel snodige saker, som du sier.. Har opplevd liknende problemer før (tror faktisk jeg laget en tråd om et liknende problem)..

 

har hatt det i ca 1,5 uke å restart av pc funker dårligt. hehe. :thumbdown:

Lenke til kommentar
daffy006: hvordan ser det ut om du starter i sikker modus? (tapp F8 under oppstart. velg sikker modus)

 

Hvis ok, kunne du ha forsøkt en systemgjenoppretting til en data før dette tullet.

Tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting.

 

Prøvd sikkerhets mod å samme greia ... som er veldig rart.

Får heller ikke komme inn i administrator kontoen "administrator konto er deaktivert" får jeg beskjed om. :grumpy:

Måtte logge inn på hoved brukeren, får da sikkerhets mod i alle 4 hjørner som vanlig, men kan ikke gjøre noe mer der heller...

 

system oppretting er sist lagret for noen dager siden bare !!

Som er veldig rart for den blir jo lagret nå å da å man har jo vanligvis en når man først begynte å bruke pc`n !!

 

(Er forresten en venns pc så vet ikke mer der...)

 

vurderer bare å legge alt inn på ny, noe som ikke var helt populært :no: som jeg kan skjønne.

Lenke til kommentar

Har du mulighet til å komme deg ut i registeret (regedit)?

 

Hvis, så kan du sjekke følgende:

Naviger deg til: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

 

Sørg for at det i høyre felt finnes et verdi lik: "Shell"="explorer.exe"

 

(evt. si om det står noe annet)

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Har du mulighet til å komme deg ut i registeret (regedit)?

 

Hvis, så kan du sjekke følgende:

Naviger deg til: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

 

Sørg for at det i høyre felt finnes et verdi lik: "Shell"="explorer.exe"

 

(evt. si om det står noe annet)

 

står : Shell (under navn) Reg_sz (under type) Explorer.exe (under data)

 

 

Virus scan report = null funn ... :thumbup:

Lenke til kommentar
Har du mulighet til å komme deg ut i registeret (regedit)?

 

Hvis, så kan du sjekke følgende:

Naviger deg til: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

 

Sørg for at det i høyre felt finnes et verdi lik: "Shell"="explorer.exe"

 

(evt. si om det står noe annet)

 

står : Shell (under navn) Reg_sz (under type) Explorer.exe (under data)

 

 

Virus scan report = null funn ... :thumbup:

 

ARG ... prøvde for moro skyld Windows update og Microsoft Uppdate ...

 

får da beskjed at det er bare å starte det fra start menyen ... får ikke komme inn å gjøre det ifra nett !! så ingen uppdate der nei var mulig :thumbdown:

 

er dette ett Vista greie det eller !

Lenke til kommentar

Ok,

Hva med å forsøke å opprette ny bruker og se om det kan få fart på sakene?

Fra Task Manager, velg ny oppgave og skriv Control (du bør komme ut i kontrollpanelet). Derfra skulle du kunne opprette ny bruker. Restart PC-en og se om det skjer noe framskritt.

 

Ellers så har Vista noe som heter pålitelighetsovervåking (e.l.). Tilgang fra Kontrollpanelet, vil jeg tro. Der kan man muligens få noe info om hva som evt. gjør at du har dette problemet.

Lenke til kommentar
Ok,

Hva med å forsøke å opprette ny bruker og se om det kan få fart på sakene?

Fra Task Manager, velg ny oppgave og skriv Control (du bør komme ut i kontrollpanelet). Derfra skulle du kunne opprette ny bruker. Restart PC-en og se om det skjer noe framskritt.

 

Ellers så har Vista noe som heter pålitelighetsovervåking (e.l.). Tilgang fra Kontrollpanelet, vil jeg tro. Der kan man muligens få noe info om hva som evt. gjør at du har dette problemet.

 

får ikke åpnet det .. forbanna snodig hele greie ...

prøvde å leite etter explore.exe men finnes ikke !

 

startet opp nå Total Comander for å prøve se om jeg kunne få sett mer der, men får da beskjed at "Explorer Does Not Answer! , Could Not Create Programgroup!"

 

men får nå kommet inn i skjulte mapper å slikt ... mulig jeg får gjort noe mer nu gjennom Total Comander :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...