tomsi42 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Bilde nr 2 var bra, men den skjeve horisonten trekker ned. Likte at steinene i forgrunnen ble "rødglødene". Tom Lenke til kommentar
tbotrqual Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Bilde 1 var bedre. Nr 2 har overeksponert himmel og er som noen sa skjev. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 overeksponert himmel? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Likte definitivt bilde 1 best. På nr 2 er det sjev horisont, og lyspunktene i byen der kunne med fordel ha blitt klonet bort tror jeg. Dessuten syns jeg ikke det passer så bra med lang eksponering her (selvfølgelig er det en nødvendighet i det lyset), men ser heller for meg vannet i ro på dette bildet. Vannet blir her generelt for tåkete. Bilde 1 er jo greit nok egentlig, har "sett det før", men du har fått en veldig fin tåkeeffekt ved steinene her ^^ Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Støtter Tom og liker bilde 2 best. Fint potensial. Fint lys. Få rettet opp horisonten og unngå utbrenthet, så blir det veldig bra. Fin dybde i bildet. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Støtter Tom og liker bilde 2 best. Fint potensial. Fint lys. Få rettet opp horisonten og unngå utbrenthet, så blir det veldig bra. Fin dybde i bildet. Jeg tok det inn i ps, og det var ikke utbrent. Syns ikke du skal si at det er det, når det ikke er det. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Støtter Tom og liker bilde 2 best. Fint potensial. Fint lys. Få rettet opp horisonten og unngå utbrenthet, så blir det veldig bra. Fin dybde i bildet. Jeg tok det inn i ps, og det var ikke utbrent. Syns ikke du skal si at det er det, når det ikke er det. Jo, det er utbrent. Må jeg bevise det for deg, eller kan du bare slutte å argumentere på alt og alle? Du ødelegger bildekritikken og fotokonkurransen. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 det kommer da på det samme hva tallene sier, når det trekker det at det er såpass lyst, om det er utbredt eller ei i ps spiller ingen rolle. Hvis øyet vårt sier det er utbredt, og for lyst.. Så er det det. Jeg synes i alle fall det var et stort forstyrrende element, ellers et godt bilde. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Digget nr. 2, synes ikke du skal rette det opp, det ga en morsom dynamikk i bildet som gjorde at det ikke ble et standard "elg i solnedgang" bilde... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 det kommer da på det samme hva tallene sier, når det trekker det at det er såpass lyst, om det er utbredt eller ei i ps spiller ingen rolle. Hvis øyet vårt sier det er utbredt, og for lyst.. Så er det det. Jeg synes i alle fall det var et stort forstyrrende element, ellers et godt bilde. Poenget mitt var det at Gissan mente at et bildet ikke er utbrent før tallene i ps sier det, og her sier ikke tallene i ps at det er det; 250, 250, 250, alle nivåene mangler 5for å komme helt opp. Gissan: Det er du som skifter meninger her... Lenke til kommentar
just_me Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 her er flere hvis det er interesant: http://erlhau.com/thumbnails.php?album=11 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Mye fint der, men du må få rettet opp horisontene dine Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 her er flere hvis det er interesant:http://erlhau.com/thumbnails.php?album=11 Et godt landskapsbilde er ett rett landskapsbilde. Bruk Free transform i ps til å rette de. Det kan må være det du gjør før crop. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 takk for mye,veileding\svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå