Gå til innhold

Ser ut til at PS3en min er ødelagt! Noen som kan hjelpe?

Triiiip

Anbefalte innlegg

nei,nei,nei :wallbash: Sony's kvalitet på PS3 kan bare ikke synke så lavt som micrsoft's 360 m.m . Sony må skjerpe seg... NÅ!

Sony lager ikke HDD så ikke skyld på dem. De bestiller dem nok fra en underleverandør, og det er underleverandøren som sitter med avsvaret for å kvalitets teste HDD'ene etter produksjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet det jeg også det en seagate i ps3'en , men det gir som sagt normale folk som ikke tenker over at hardisken er av et annet merke enn konsollen et dårlig inntrykk av kvalitet.. get the point ? så hvis sony ikke skjerper seg med 40gb'en og 60gb'en hardisker feiler etter en stund så går det en vei , microsoft hår råd til at 360'ene tar kveld fordi de har stor markedsandel med 360 at de tjener penger uansett men sony har så liten andel av markedet med ps3 at hvis den får like høy failure rate som 360 så blir det for dyrt..tror jeg dessuten er det vel en del som skal til for å stoppe korstogeet til ms

Lenke til kommentar
nei,nei,nei :wallbash: Sony's kvalitet på PS3 kan bare ikke synke så lavt som micrsoft's 360 m.m . Sony må skjerpe seg... NÅ!

Sony lager ikke HDD så ikke skyld på dem. De bestiller dem nok fra en underleverandør, og det er underleverandøren som sitter med avsvaret for å kvalitets teste HDD'ene etter produksjon.

Vet ikke helt om det er et godt argument. Det er jo ikke slik at f.eks Microsoft produserer X360 selv. Det er jo underleverandører som produserer maskinen for dem. Det betyr jo ikke at vi ikke bør legge skylden på MS.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

I bunn og grunn er det Sony som er ansvarlig for HDD-kvaliteten. Ikke nødvendigvis på et lite parti, men det er absolutt ikke noe som bør gjenta seg.

For å trekke en analogi til bilindustrien:

Hvem klager du på om bilen plutselig streiker? De som har satt sammen bilen, eller de som har laget komponenten som streiket?

Lenke til kommentar
Produserer og leverer er en annen sak da. Trur neppe Sony sjekker hver eneste HDD.

Det gjør de ikke, men Sony har ansvaret for å kontrollere at kvalitetssikringen på fabrikkene som produserer utstyret deres er så bra som mulig. Dermed sitter Sony med en stor del av ansvaret når vi kjøper produkter med deres merkenavn. Dessuten tror jeg det er en del fabrikker som er eid av Sony.

Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar
Produserer og leverer er en annen sak da. Trur neppe Sony sjekker hver eneste HDD.

Det gjør de ikke, men Sony har ansvaret for å kontrollere at kvalitetssikringen på fabrikkene som produserer utstyret deres er så bra som mulig. Dermed sitter Sony med en stor del av ansvaret når vi kjøper produkter med deres merkenavn. Dessuten tror jeg det er en del fabrikker som er eid av Sony.

Ja, og Sony tar da ansvar for Ps3 der HDD blir ødelagt. Men de har ikke mulighet til å vite om alle HDD'ene de kjøper vil vare 10 år.

WhackedOrange: Rent mel i posen? Du mener altså at dette er noe de gjør bevist.. :p

Lenke til kommentar
Koser meg med att Sony også sliter litt :p... er jo en del $onyfanboys som har peppra M$ for dette så kan det nesten hvis seg att $ony også ikke har rent mel i påsan.

Nå ligger vel faktsik Sony på under 1%, så de har langt igjen :p

For ikke å snakke om at Sony kanskje finner det for godt og faktisk fikser feilen med engang den er oppdaget :ohmy:

Lenke til kommentar

Altså, jeg kom faen ikke inn på linja til Playstation Hotline i dag heller! MEN, jeg prøve å skru litt på den blå skruen tidligere i dag, fikk den ikke ut men slo på harddisken min (ikke veldig hardt) men så prøvde jeg å skru på PS3en min igjen, og plutselig! Alt fungerer som vanlig igjen, skjønner ikke! Som om harddisken ikke har vært i kontakt med noe inni der. Men får håpe jeg ikke får flere problemer nå.... Men skal prøve å få tak i Playstation hotline i morgen igjen å spørre de om problemet.

Btw, sitter å spiller Assassin's Creed uten noen problemer nå, utrolig deilig. :D

Lenke til kommentar

Håper veldig jeg ikke blir plaget mer av det her, utrolig glad nå. :) Men ja jeg bruker riktig skrutrekker men den sitter så hardt så da jeg prøver å skru rundt sklir den skrutrekkeren liksom ut... Som om de som har produsert maskinen min har gjort alt de kan for at den aldri skal bli skrudd ut mer. :p

Lenke til kommentar
Håper veldig jeg ikke blir plaget mer av det her, utrolig glad nå. :) Men ja jeg bruker riktig skrutrekker men den sitter så hardt så da jeg prøver å skru rundt sklir den skrutrekkeren liksom ut... Som om de som har produsert maskinen min har gjort alt de kan for at den aldri skal bli skrudd ut mer. :p

"He found out, run!"

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jada, ser ut til at harddisken min som har problemer igjen. Etter jeg lastet ned et team fra www.allps3themes.com fra PS3en så frøs den. Slo den av og på. Så var absolutt alt av videoer, save, vennene i kontaktlista mi borte. Slo maskinen av og på igjen så fikk jeg feilmeldingen igjen "Kan ikke starte....Den korrekte harddisken ble ikke funnet."

Har vært på PS hotline i over en time nå og intet svar, bare på venteliste hele tiden.

Men hvertfall så fikk jeg opp en annen melding for litt siden da jeg slo deg på på nytt. "Gjenoppretter harddisken". Og tro det eller ei, alt fungerer som vanlig igjen, men ser jo ut til at harddisken min sliter litt. Må være harddisken som det er noe galt med?

Burde alt gå bra om jeg f. eks ønsket meg en 250 gb HDD 2.5 til jul og byttet den mot 60 gb i PS3en?

Lenke til kommentar

Det som snnsynligvis har skjedd er at stroemmen har slaatt seg av, eller ein feil har oppstaat i det oeyeblikket naar maskinen har skrevet til harddisken, og da oppstaar det avogtil riper paa de sektorenene som det ble skrevet til paa det tidspunktet, og du vil da faa problemer, hver gang PS3 skriver paa det omraadet (pleier aa bli kallt 'bad sectors'.

Det er ikke noe saerlig lavere kvalitet paa de Samsung HDD som staar i PS3, iforhold til det dem de leverer paa PC, harddiskteknologi er ikke vansklig, og alle produsenter leverer ganske gode harddisker naa for tiden.

Naar dette skjer paa PC-er, saa faar du samme problemet, og da jeg har formatert PC, og innstallert Windows paa nytt pleier jeg aa kjoere ett slags diagnoseringsprogram, diskrepair om du vil, for aa merke de oedelagte sectorene som ubrukelige, slik at jeg ikke skal faa sectorfeil naar jeg bruker det samme omraadet pa harddisken neste gang.

Dersom du oensker aa sikre deg paa samme maate, kan du jo proeve aa innstallere Linux, og kjoere en slik disc-repair test, og du vil da faa muligheten til aa merke sectorene som ubrukelige, det burde soerge for at problemet ikke gjentar seg, og du vil sannsynligvis miste litt diskplass.

Vil tro at PS3 kanskje ikke ville tro at det er samme HDD etter noe slik, siden den ikke vil registrere at den er like stort, men tror ogsaa at i saa tilfelle vil du ikke stoete paa problemet igjen, dersom det er det som feiler den.

Du kan gjerne forhoere deg paa litt mere spesialiserte PS3-forum, om dette er veien aa gaa, eller om noen har proevd noe lignende.

Jeg har maatet gjoere dette en 4-5 ganger paa PC, men aldri konsoll, og har aldri sett den harddisk-gjennoprettingen paa PS3 heller, saa er ikke sikker paa om den gjoer det automatisk, men om den gjoer det saa vil det ihvertfall ta en time aa kjoere selve testen som sjekker alle sectorene paa harddisken..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...