Gå til innhold

Ser ut til at PS3en min er ødelagt! Noen som kan hjelpe?

Triiiip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sendte mail til Nordisk Film 19.00 tiden i kveld, har enda ikke fått noe svar. Men blir vel no svar i morgen, ellers kommer jeg til å ringe de og forklare hele greia, kommer nok til å måtte sende inn maskinen...Håper de sender meg en ny med en gang så jeg ikke må vente så sinnsykt lenge!

Lenke til kommentar
Hvis "reparasjonen" tar mere en 2 uker, så har du KRAV på lånemaskin, så 14 dager er maks du må være uten ;)

Det stemmer ikke helt. Fbkj § 30 forutsetter at kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Man kan vanskelig sies å ha sterkt behov for å ha tilgang til en spillkonsoll hver dag, og det blir temmelig dyrt for selger hvis enhver forbruker som får problemer med en PS3 skal få låne en ny (noe som medfører at den ikke kan selges som ny) gratis.

Lenke til kommentar

Det som han her sier er akkurat hva som er problemet med min PS3.

Hard Disk Error - Any Resolution?

We just bought a new PS3 this morning at Target, but it is apparently defective. When it first starts up, we get the error "Cannot start. The correct hard drive was not found". After getting this error initially, after a few minutes it did actually boot up and my son was able to play it for about 2 hours.

But then it hung when trying to install a demo he downloaded off the Sony Store (online). After a reboot, we are only getting the above error.

We have talked to Sony, who had us remove and put back the hard drive, but no change in behavior.

Of course my son is devastated, he has been wanting a PS3 for a year, and we have been doing daily checks of stores since launch. We bought the system at Target, and they are unable to hold another one for us in the future, we can only return it for a refund. Sony will send us a new one, but it takes 7-10 business days after receipt.

Anyway, it seems like all we have is a faulty hard drive, but wondered if anyone had an idea on how to verify that. I suppose it could be something faulty with the machine itself.

Anyway, this is super frustrating. Just wondering if anyone else had been through this or if there was anything else we could do. We are faced with trying to find another PS3 somewhere, or waiting for sure 2-3 weeks (calendar time) for a new PS3.

-Howard

http://www.ps3chat.com/playstation-3-hardw...resolution.html

Lenke til kommentar

Men er jo veldig rart at plutselig HD blir fucka.... Har hatt den siden april og plutselig skjer dette? Har også prøvd å skru opp den blå skrua på HD til PS3en min så jeg kan ta den ut men ser ut til at den er ødelagt den å. Får den faen ikke opp... :(

Lenke til kommentar

Er ikke noe rart at en HDD plutselig blir fucka. Den kan være ødelagt første gang du slår den på, 1 time etter på eller om 20 år. Thats life.

Prøv å bruke ett lite flatjern til å presse ut skruen mens at du bruker ett stjernejern å skrur på den. Eller kanskje en tang for å dra i den mens du skrur.

Lenke til kommentar

Ah, good to hear...Men har gjort alt jeg kunne nå med skrutrekkeren min...Får den blåe skrua seriøst ikke ut, utrolig plagsomt...Sitter så hardt at jeg ble litt småsvett i panna!

Hadde vært utrolig glad vis det kunne fungert å tatt den ut å byttet inn mot en annet 2.5 harddisk. Broren min har en 2.5 harddisk på 80 GB som har ikke bruker...Men vil jo ikke ødelegge skrua heller! :(

Lenke til kommentar
nei,nei,nei :wallbash: Sony's kvalitet på PS3 kan bare ikke synke så lavt som micrsoft's 360 m.m . Sony må skjerpe seg... NÅ!

Nå er det vel ikke så mange av disse tilfellene som har hendt med ps3 enda da, så å si at Sony må skjerpe seg er vel å ta litt hardt i. Ting kan bli ødelagt på alle mulige duppedingser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...