Gå til innhold

Ser ut til at PS3en min er ødelagt! Noen som kan hjelpe?

Triiiip

Anbefalte innlegg

Ja emnetittelen sier det meste! Jeg kjøpte min Playstation 3 i begynnelsen av april. Ikke hatt noen problemer før nå i det siste. Den har hengt seg mer og mer, så jeg har mått ty til drastiske midler å skru av å på power knappen bak på playstationen. Det har skjedd 1-2 ganger tror jeg, siden maskinen ikke har reagert når jeg har holdt fingeren i til å med 20 sekunder på power indikatoren...Altså den man holder fingeren på for å starte maskinen.

Så i dag fikk jeg meg Assassin's Creed, skulle starte opp nå. Så loada den drit lenge i begynnelsen, som om det skulle installere spillet. Så plutselig ble TV skjermen min svart og Playstation3en slo seg av, den røde lampa blinket en stund. Så sjekket jeg i brukemanualen. Det sto at den blinker om det er alt for varmt for maskinen. Men den står jo åpent som bare det, så maskinen kan da ikke være for varm! Så når jeg prøvde å slå maskinen på igjen kom det opp på skjermen "PS3en kan ikke gjenkjenne harddisken" eller noe sånt...Slo maskinen av å på igjen å nå er det bare svart XMB i bakgrunn...Ingenting annet kommer opp!

Klikker mad for meg! Noen som vet hva jeg bør gjøre? Stikke rett til EB games i morgen å bytte den? :S

Endret av Triiiip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler med deg :( Kanskje vi skal lage en slik tråd som xbox 360 forumet har? For å samle alle ps3'ene som blir ødelagt, og spørsmålene rundt dette.

Prøv å skru opp den harddisk luken, ta ut harddisken og sett den så tilbake. Fungerer ikke det så kan det være harddisken som er ødelagt.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Dette problemet hadde jeg med min første PS3, jeg bare leverte den inn og fikk en ny etter ca. en måned. Grunnen til at det tar så lang tid er fordi de må sende den inn til nordiskfilm (tror jeg, er noe sånt), for at den skal sjekkes for hva som er feil... Mer enn det vet jeg ikke, fikk aldri no forklaring på hvorfor den ikke funka. =/

Lenke til kommentar
Seriøst? Måtte du vente så lenge!!??

Hvor hadde du forresten kjøpt din?

Kjøpte den på elkjøp, de sendte den inn med en gang, så det var ikke dem sin feil..

Elkjøp sin feil?

Skjermen min som var kjøpt på elkjøp ble ødelagt, så de skulle sende den inn til reperasjon. 1 Uke sa de at det skulle ta.

Fikk nettop telefon fra de, 8mnd senere.

Lenke til kommentar
Seriøst? Måtte du vente så lenge!!??

Hvor hadde du forresten kjøpt din?

Kjøpte den på elkjøp, de sendte den inn med en gang, så det var ikke dem sin feil..

Elkjøp sin feil?

Skjermen min som var kjøpt på elkjøp ble ødelagt, så de skulle sende den inn til reperasjon. 1 Uke sa de at det skulle ta.

Fikk nettop telefon fra de, 8mnd senere.

olala...Håper så sykt jeg får en ny med en gang.... :(

Lenke til kommentar

Det er vel ikke så rart at dere ikke får ny på dagen??

Hovedsaklig fordi:

- Butikken kan ikke ta sjansen på at det du sier stemmer, for alt de vet kan det være selvforskyldt skade og hvis de gir deg ny maskin på dagen, for deretter å sende inn den gamle, og så få beskjed fra leverandør at dette ikke går på garanti og da vil jo butikken sitte med svarteper og tapte penger.

Derimot hadde dette skjedd iløpet et få antall dager etter kjøp hadde det vært mer sannsynlig at du hadde fått ny, da sansynligheten for at du har ødelagt den er mye mindre.

Men det burde ikke ta mer enn max 2-3 uker å få ny, kanskje mindre hvis de har rutiner på at butikken bare gir ut en ny maskin og får en erstatning tilsendt (tar lenger tid hvis de må vente på å få en ny maskin til deg)

Lenke til kommentar
Man må jo ringe å mase på servicen hvis den tar mer enn 2 uker. Hadde du ringt dem hadde du fått et nytt produkt for mange månder siden.

Er ikke det som er poenget. De sa de skulle ringe etter 1 uke. Eg tok dem på ordet, og ventet.

Ja, men når det går 2-3 måneder er det vel lov å ta hintet på at de ikke snakket sant?

Lenke til kommentar

Var på EB games i dag, og morra mi visste ikke helt for kvitteringen var men vi satset på at jeg skulle få byttet den forde. Da jeg kjøpte maskinen skrev jeg jo masse masse facts osv, så noe måtte vel ligge på dataen demmes men neida! Det gikk ikke, men fikk hvertfall et nummer til Nordisk Film som jeg skulle ringe....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...