Gå til innhold

Modding av desktop for nybegynnere :D

Gjest Slettet-DJZwKv

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-DJZwKv

Finns det noen "pakkeløsninger" på modding av desktop?

Jeg har akkurat begynt å plukke litt med linux og har egentlig store problemer med å få ting til å funke. Har lest litt guider osv, men får det ikke akkurat til.
Jeg har installert Ubuntu 7.10 fordi mange sier den er bra for naabs tongue.gif Eneste jeg akkurat har fått til å funke er ny login screen, ikke akkurat store greiene hehehe

Ta for eksempel denne deilige desktoppen. Jeg liker det svart/mørkt og relativt enkelt =)

Noen som har noen fine sider eller noen tips jeg kan kikke på, finns jo evig mange guider osv der ute, men har ikke helt fått alt til å funke. 

mvh nyfrelst linux fan  :D 

Endret av Hårek
Gjenoppretter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Det er mitt skjermbilde det :D

Vet ikke om du fant det direkte, eller gjennom bloggen min. Men her er et blogg-innlegg om hvordan du får det til å se slik ut:

http://www.portefolje.net/index.php?side=b...lgtt_element=23

Der står det blant annet:

"Vindusdekoren og -grafikken er grafiske tema fra GAIA-prosjektet. Det består av et "GAIA-ECO" Gtk-tema, og et "GAIA" Emerald-tema. "

Forklaring:

- Et Gtk-tema er et tema for alt innhold i vinduene dine, menyer, knapper osv. Du finner slike temaer på gnome-look.org i kategorien "Gtk 2". I bloggen er det også linker til temaene jeg bruker.

- Et emerald-tema er et tema for programmet Emerald. Emerald bytter ut toppen/tittellinja på vinduene dine (+eventuell ramme rundt). Emerald kan du finne i "Legg til/Fjern programmer" i menyen din, ved å søke etter emerald. Så laster du ned et tema, starter emerald, og laster inn temaet.

- Eventuelt kan du slippe å bruke emerald, og bare bruke den standard Metacity-motoren. Den funker også fint! Du finner temaer på gnome-look.org til denne også. (F.eks GAIA som jeg bruker for tiden, som er ganske likt Emerald-GAIA-temaet)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-DJZwKv

Ja stemmer fant sia din tidligere, men mista oversikt over hvor, hadde bare lagra bildet på PC-en heh. Bra jobb, likte det veldig godt ^^

Ja skal sjekke ut det du sa, kanskje jeg får det til å funke. 
Men en ting er sikkert, begynne med linux er faen meg som å sykle og forvente at jeg skal klare Trondheim - Oslo i løpet av uka. Så mye nytt hehe 

Endret av Hårek
Gjenoppretting
Lenke til kommentar

Hehe det må man jo nesten regne med når man bytter operativsystem også da... tror også en som hadde brukt linux hele livet og ikke prøvd windows før, skulle slitt med overgangen. Men det er jo interessant å lære seg noe nytt også. Jeg har jo ikke brukt linux ett år enda engang... men har lært veldig mye. Og ikke f om jeg har tenkt meg tilbake til windows, trenger det kun til spilling :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-DJZwKv

Ja, er på vei dit jeg og. Kjører dualboot nå, må ha windows til spill + office og noe skoleprogrammer. Men linux ser ut som er verdt alt anna. Har i tillegg vista, sliter noe verre med det. Nesten sinna hver gang jeg må starte det opp allerede ^^ 

Endret av Hårek
Gjenoppretting
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-DJZwKv

Open Office gjør ikke samma greiene som office 2007. Må ha ting på stell der, har noen sugne exel ark jeg må lage osv. men men 
hm, lurer på om jeg skal formatere og legge in xp + linux hmm  :D 

Endret av Hårek
Gjenoppretting
Lenke til kommentar

Jeg har XP + Ubuntu på laptopen min ja... Best å installere XP først egentlig, og så Ubuntu, ellers tar XP over hele maskina, og lar deg ikke boote Ubuntu, med mindre du kjører et par kommandoer på Ubuntu Live CD-en først for å gjenopprette GRUB-oppstarteren (som lar deg velge mellom ubuntu og xp). Typisk Windows, tror den eier maskina di ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...