Kanius Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 En av naboene har satt opp et trådløst nettverk, og det er selfølgelig usikret. Problemet mitt er at hver gang jeg prøver å surfe på mitt eget krypterte nettverk, faller internetten ut og jeg logger automatisk på naboens. Dette er utrolig irriterende fordi jeg må logge tilbake igjen på mitt eget nettverk hvert kvarter-halvtime. Noen tenker sikkert "Hvorfor klager du? Gratis nett!", men som sagt klarer jeg ikke å så mye som surfe på grunn av naboens dårlige kombinasjon av lita linje og dårlig signal. Jeg har selv 12 Mbit linje og han kan umilig ha mer enn 2-3.. Så jeg lurer, er det mulig å sperre trådløse nettverk på vista? Lenke til kommentar
bjartiz Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Mener du at du skal gjøre sånn at du ikke kobler automatisk opp til naboens?? Mvh. TheX Lenke til kommentar
Kanius Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Ja, gjøre slik at jeg ikke kommer inn på hans i det hele tatt.. Banne nettet hans fra min PC Lenke til kommentar
bjartiz Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Hvis du går inn på kontrollpanel -> Nettverk og internett -> Nettverks og delingssenter -> Administrer trådløse nettverk (på siden, se bilde) og så trykker du på fjern. Da kobler den ikke opp automatisk Mvh. TheX Endret 17. november 2007 av TheX Lenke til kommentar
Kanius Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Tusen takk! Håper den holder seg slik =) Endret 18. november 2007 av Kanius Lenke til kommentar
Kanius Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Funket ikke. Når jeg skrudde på PC-en i dag kom jeg rett innpå naboens igjen.. Er det ikke noe program som kan blokkere ute nettverket hans for godt? Lenke til kommentar
JallaMario Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 I "Administrer trådløse nettverk" går du til egenskaper for naboen sitt nettverk, under fanen "Tilkobling" fjerner du haken for "Koble til automatisk når dette nettverket er innen rekkevidde" trykk OK. Lenke til kommentar
Kanius Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Står allerede som manuelt, men den sniker seg til hele tiden uansett :S Jeg har prøvd å fjernet den fra listen, og flyttet den helt nederst for minst prioritet.. Men hver gang kommer den rett tilbake igjen etter ei lita stund. Endret 18. november 2007 av Kanius Lenke til kommentar
bjartiz Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Da vet ikke jeg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå