Gå til innhold

Hva er best -> 2GB Dual Channel eller 3GB Single Channel?

quadro

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har 3 stk Corsair Dominator PC8500, der jeg har to stk installert nå for å kjøre dual channel.. Spørsmålet er, siden jeg har en brikke til på 1GB, vil det da bli raskere i Vista x64 med 3GB singlechannel (jeg rekner med at en må ha partal antall minnebrikker for å kjøre dualchannel, har ikke testet noe annet) ?

Jeg kjører minnet på 1100Mhz.

Leste også første sticky-tråden her men den gav bare nesten svar på det jeg lurte på...

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner andre tråder innpå her som omtaler det samme, men ingen egentlig konklusjon på hva som er best, jeg har en mistanke om 3GB, hørt at det skal være litt mer ytelse i dualchannel med Intel enn AMD, men det spørs om det forsvarer 50% mer minne :blink:

Lenke til kommentar
Finner andre tråder innpå her som omtaler det samme, men ingen egentlig konklusjon på hva som er best, jeg har en mistanke om 3GB, hørt at det skal være litt mer ytelse i dualchannel med Intel enn AMD, men det spørs om det forsvarer 50% mer minne :blink:

AMD har bedre minne en Intel da

grunnen?, AMD har minnekontrollen i prossesoren

å ja Dual Channel er best, vis du er lur kjøp 4GB 2x2GB kit :)

da får du 4GB og best ytelse, å ja du må også bruke vista x64 eller xp x64 fordi da får du 4GB og ikke 3.25GB som med xp/vista 32bit

Lenke til kommentar

AMD har bedre minne en Intel da

grunnen?, AMD har minnekontrollen i prossesoren

å ja Dual Channel er best, vis du er lur kjøp 4GB 2x2GB kit :)

da får du 4GB og best ytelse, å ja du må også bruke vista x64 eller xp x64 fordi da får du 4GB og ikke 3.25GB som med xp/vista 32bit

Ja, men no har jeg bare 3GB da, er vel en sjanse for å kjøpe en 2GB pakke igjen. Har du testet dette i 3dmark eller lignende om dualchannel faktisk utgjør mer enn de 50% mer ram gjør?

Lenke til kommentar

Hei. jeg kjører 3GB minne. 2GB PC6400 Dominator brikker og 1 GB av en Crucial brikke. Husker ikke hastighet, vet bare at d er D9GMH, kjører disse på 1000MHz. Kommer opp i post at jeg kjører "Asynkron Dual Channel" Vil tro at 2 av brikkene fortsatt er i dual channel. Jeg har vertfall ikke merket annet enn bedre ytelse.

Lenke til kommentar
Hei. jeg kjører 3GB minne. 2GB PC6400 Dominator brikker og 1 GB av en Crucial brikke. Husker ikke hastighet, vet bare at d er D9GMH, kjører disse på 1000MHz. Kommer opp i post at jeg kjører "Asynkron Dual Channel" Vil tro at 2 av brikkene fortsatt er i dual channel. Jeg har vertfall ikke merket annet enn bedre ytelse.

Du store, dette må jeg teste :) Takk for svar!

Fikk ingen forskjell i 3dmark06 med 2 gig i dual eller 3 gig i single. (q6600 +8800gts)

hmm, meget intressant :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...