Gå til innhold

Crysis sin underholdningsverdi...

Anbefalte innlegg

Som mange andre nevner her er det smak og behag. Jeg synes underholdningsverdien er høy og kan måle seg med spillene som er nevnt. Hva som er best er opp til den enkelte, men spillet er langt ifra dårlig i mine øyne. Det er også forskjellig fra spill til spill hva som faktisk bidrar til god underholdningsverdi. Jeg kan kjøre Crysis med ganske høy detaljnivå og grafikken gjør at det hele blir veldig artig for meg. I tillegg er fysikken nydelig, og friheten (de brettene man har denne) gjør ting moro og jeg gleder meg nesten å dø fordi alt blir annerledes neste gang. Samtidig liker jeg den litt annerledes måten å spille på med nanosuit'en. Det gjør spillet litt mer spesiell. Detaljer som at man får mindre recoil i strength mode eller at man har større kraft fra kulene fra geværet dersom silencer er tatt av bidrar også til økt underholdningsverdi for meg for ikke å nevne multiplayer. I andre spill kan dette være helt annerledes..

Endret av Lex-Icon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller på medium, grafikken er helt ok for min del. Starten var ganske bra, stort område og jeg kunne gå endel veier hit og dit. Men etterhvert har det blitt mindre og mindre områder å tulle seg rundt i, for ikke å nevne at det begrenses hvor morsomt det er å gjøre ett fantastisk fint stunt som risikterer både liv og ammunisjon, istedefor å spartansk stealth+headshot, hele bunten. Med mindre de ser meg, roper de ut noen ord, og står stille. Jeg kunne likesågodt skutt væpnede agurker.

At det er aliens er for min del en positiv ting, heller aliens enn koreanerne jeg møter som nå har gått fra å være soldater med skuddsikre vester, til skuddsikre vester med soldater. For ikke å nevne noen rare "super" soldater med minigun som ingen forklarer meg hva er for noe. Historien er ganske...teit, men det er ett action spill så jeg legger ikke mye fokus på det.

Syns grafikk motoren virker kjekk, men spillet i seg selv er for min egen del ganske middelmådig, om man tar vekk størrelsen på noen brett. Grafikken driter jeg langt i, det er få spill som kommer ut idag som ser direkte dårlig ut(det kommer selvsagt noen men nok om den saken)

Lenke til kommentar
Men er det verdt å kjøpe en flunkende ny pc til over 10 000 kr bare for å spille Crysis? Er det virkelig så bra? Tviler...

Signaturen din

Eier og elsker Xbox 360, Nintendo Wii og PS3

Svaret har du der.

Hva er det du antyder da? At jeg er fanboy av konsoller? Har ikke snakket dritt om Crysis, bare sagt at jeg ikke punger ut tusener av kroner på grunn av et spill...

Men du punger ut *mange* tusen på 3 forskjellige konsoller, deriblandt ps3 som ikke har mange spillene.. hadde du brukt like mye på din pc hadde du hatt 1. flere spill, 2. crysis i ok kvalitet ;)

Betalte 500kr for Nintendo Wii (solgte den andre og fikk masse penger for den) og ca. 1500kr for 360 + 2500kr for PS3 (kjøpte disse sammen med min bror). Dette hadde ikke akkurat holdt til en monsterpc... Og alt det jeg ville ha gått glipp av som bare kommer til konsoll. Tør ikke engang tenke på det! Men Crysis ser bra ut altså, håper på en konsollversjon :)

Lenke til kommentar

Vanskelig å være objektiv, men skal gjøre et forsøk!

Har pga alt hypet, ventet i lang tid, og jobbet en stund med min PC for å være forberedt på Crysis.

I mellomtiden har jeg spilt HL2 Episode Two, Bioshock, MOH Airborne, og COD-4.

Ærig talt? Litte grann skuffet. Ikke mye, men litt.

Grafikken i all ære, men har ikke fått det store suget som gjør at du ikke kan slite seg vekk fra datamaskinen, og merker at det er langt over midnatt, magen skriker etter mat, og tarmer og blære er sprengt til bristepunktet. :!:

Sier ikke at Crysis er et dårlig spill, men "gameplayet" er ikke like engasjerende som flere av de andre spillene som er nevnt.

Er enig i at fysikkmotoren gjjør spillet til det mest fotorealistiske spillet til dags dato, men lar meg ikke rive med som i Episode 2. Vi snakker her kun underholdningdverdi.

Dette er et tema vi kan diskutere til vi blir blå i trynet, men når det gjelder underholdningsverdi er Crysis et kjempebra FPS spill, men for meg, ikke det beste.

Vil imidlertid si at det er vel verdt pengene, på samme måte som Episode two, og COD-4.

"My opinion only"

Rubyred

Lenke til kommentar

Synes Crysis er konge eg, vanvittig bra stemning. COD 4 er og bra, men nokre av brettene er skikkeleg gørr.

Mario er og fantastisk.

Uansett så er alle desse spela etter min meining betre enn Bioshock fordi det er så mange feil i spelet som har ødelagt opplevelsen. Ikkje minst historien i Bioshock er dritvanskeleg å få med seg(måtte lese den på Wikipedia) då subtitles er ikkje synkronisert og at det er håplaust å høyre dei snakke på radioen midt under massiv skyting.

Ikkje har dei gidda å patcha det heller, prøvde å vente men nå har det gått fleire måneder. For all del Bioshock er genialt bra, men Crysis har gitt meg eit mykje betre inntrykk sjølv om historien er langt svakare.

Endret av siDDIs
Lenke til kommentar
Men er det verdt å kjøpe en flunkende ny pc til over 10 000 kr bare for å spille Crysis? Er det virkelig så bra? Tviler...

Signaturen din

Eier og elsker Xbox 360, Nintendo Wii og PS3

Svaret har du der.

Hva er det du antyder da? At jeg er fanboy av konsoller? Har ikke snakket dritt om Crysis, bare sagt at jeg ikke punger ut tusener av kroner på grunn av et spill...

Men du punger ut *mange* tusen på 3 forskjellige konsoller, deriblandt ps3 som ikke har mange spillene.. hadde du brukt like mye på din pc hadde du hatt 1. flere spill, 2. crysis i ok kvalitet ;)

Han hadde ikke hatt råd til en Crysis pc viss han hadde unngått å kjøpe 3 konsoller, viss han hadde tenkt på en pc så hadde den vert gammel nå viss han skulle kjøpt Pc når xbox 360 kom ut

For å si det mildt konsoller har fler storspill så ikke prøv å si noe annet

pc har bare 1 men det er ikke verdt å oppgradere til en pc til 15000kr bare for 1 spill. Eller ha konsoller med 20spill da, mye bedre... :D

Lenke til kommentar
Jeg kan med hånden på hjerte si at underholdningsverdien overgår Gears of War og Call of Duty 4.

Har du en maskin som drar spille på maks gir Crysis deg en spillopplevelse, og dermed også en underholdningsverdi som jeg aldri har vært borti hvert fall.

Er ikke bare at grafikken er "outstanding", men selve fyiskk motoren og alt i spillet er noe som bare må oppleves om du kaller deg selv en "gamer". Vi snakker en liten revolusjon her etter min mening.

For ikke å snakke om at MultiPlayer delen skal overgår det meste av det vi har sett til nå, og en god multiplayer del er jo topp underholdning i haugevis av måneder.

Helt enig! Alle de spillene som er nevnt i førstepost, kan snurre på min finger å pelle seg ut. Crysis eier dem LETT! i underholdningsverdi.

Neppe. Både Episode Two og Call of Duty 4 er bedre by far.

Synes personlig Crysis er alt for overhypa, for all del det er et dritt fett spill, men vis man ser bort i fra grafikken er det ikke all verdens.

Endret av Hawkn
Lenke til kommentar
Jeg kan med hånden på hjerte si at underholdningsverdien overgår Gears of War og Call of Duty 4.

Har du en maskin som drar spille på maks gir Crysis deg en spillopplevelse, og dermed også en underholdningsverdi som jeg aldri har vært borti hvert fall.

Er ikke bare at grafikken er "outstanding", men selve fyiskk motoren og alt i spillet er noe som bare må oppleves om du kaller deg selv en "gamer". Vi snakker en liten revolusjon her etter min mening.

For ikke å snakke om at MultiPlayer delen skal overgår det meste av det vi har sett til nå, og en god multiplayer del er jo topp underholdning i haugevis av måneder.

Helt enig! Alle de spillene som er nevnt i førstepost, kan snurre på min finger å pelle seg ut. Crysis eier dem LETT! i underholdningsverdi.

Neppe. Både Episode Two og Call of Duty 4 er bedre by far.

Synes personlig Crysis er alt for overhypa, for all del det er et dritt fett spill, men vis man ser bort i fra grafikken er det ikke all verdens.

Nå har jeg aldri likt Half Life 2 serien(HL 1 spillte jeg igjennom når det kom, og jeg må vel si jeg likte HL1 mye bedre) så jeg har ikke orket skaffe HL2 ep 2, men må si meg enig i at gameplay-sp i COD4 er bedre enn Crysis.

Bioshock som noen har nevnt her klarer jeg ikke helt sammenlikne da det er en helt annen type spill(selv om BS ble veeldig ensformig i lengden)

Crysis kjennes veldig mye ut som Far Cry med penere grafikk, og jeg vet faktisk ikke om jeg hadde orket kjøpt Crysis om det hadde vært en 2 level demo som kom ut..

Lenke til kommentar
Snork, dette var kjedelige greier. Spilt noen timer nå, og har ingen trang til å spille mer. Synes faktisk Far Cry var bedre. Synes det er litt rart når jeg står langt ute i ingenmannsland, og det spawner 6+ folk rundt meg når jeg bommer på snikskuddet på én enslig vakt. Ellers går fightinga ut på å skyte én vakt, gå inn i stealth, skyte én til, inn i stealth osv. Dør hvis jeg går rett på eller prøver å leke meg litt med strength-mode på en stakkars koreaner. Fin tech-demo da.

Ja, merkelig hvordan de popper opp overalt.

Ellers syns jeg spillet var underholdende nok, langt så revulosjonerende som hypen skal ha det til. Et godt fps spill med mye muligheter. Fysikken syns jeg ikke er så imponerende, morsomt å ødelegge hus...men mye bugs også. Hater å kjøre bil, for å så komme borti en annen bil eller stein og bare eksplodere i et inferno. Som om bilen var minelagt. Utrolig likt Far Cry, ergo jeg føler jeg har spilt mye av det før

Lenke til kommentar
Crysis var ganske kult, men Bioshock overgår det så inni granskauen for min del, mangen år siden jeg har kost meg så mye med en FPS som jeg gjorde med Bioshock, mye mer gjennomført enn crysis synest jeg, fengende hele veien :)

Bioshock!? Bioshock hadde en tynn klisje av en historie, en ikkeeksisterende vanskelighetsgrad, lineære kart og et døvt kampssystem. Det eneste det hadde var gjennomført grafikk, noe som er ubetydelig nå.

Lenke til kommentar
Crysis var ganske kult, men Bioshock overgår det så inni granskauen for min del, mangen år siden jeg har kost meg så mye med en FPS som jeg gjorde med Bioshock, mye mer gjennomført enn crysis synest jeg, fengende hele veien :)

Bioshock!? Bioshock hadde en tynn klisje av en historie, en ikkeeksisterende vanskelighetsgrad, lineære kart og et døvt kampssystem. Det eneste det hadde var gjennomført grafikk, noe som er ubetydelig nå.

Bioshock er på ingen måte et dårlig spill, men alikevel kan det nok ikke måle seg med Crysis etter min mening..eneste som hittil er bedre i det spillet er historien synes no jeg, men ellers tar Crysis Bioshock på alle måter..

Lenke til kommentar

Crysis er noe av det beste jeg har spilt på en stund. Hadde det gøy fra begynnelsen til slutten. Det eneste som irritererte meg noe veldig, er at når du hadde 1-2 helikopteret som fløy over deg og du cloaka, så fulgte de deg likevel videre og skøyt på deg selv om du gjemte deg bak trær og var i cloak. Men bortsett fra det, Konge spill!

Endret av Draegon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...