Gå til innhold

Crysis sin underholdningsverdi...

Anbefalte innlegg

"Hvis man skreller bort den vanvittig imponerende grafikken, er det verdt å nevne at det finnes bedre skytespill enn dette på markedet. Jeg rangerer både «Bioshock», «Call of Duty 4», «Gears of War» og «Half-Life 2: Episode Two» foran «Crysis» i ren underholdningsverdi." Siterer fra Rune Fjeld Olsen sin anmeldelse av Crysis fra vg.no

Nå har jo grafikken underholdningsverdi, så da blir det uansett feil å skrelle den bort. ;)

Ellers må jeg si at jeg har lekt meg mye med fysikkmotoren og de store områdene til crysis.

Det er da REN underholdningsverdi :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som Crysis er en type spill som faktisk er spillbart på rundt 20fps? Stemmer dette? For jeg får rundt 20fps på 1600x1200, alt på high og 4xAA.

Det har med at spillet bruker motion blur.

Så det er helt greit og normalt å ligge på rundt 20fps i Crysis?

For min del er egentlig det spillbart hvis man slår av "object motion blur" så det ikke ser ut som spillet lagger no særlig. Spiller heller på 20 FPS på very high enn å gå ned i innstillinger.. men det er vel smak og behag ;)

Ellers må jeg si at jeg har lekt meg mye med fysikkmotoren og de store områdene til crysis.

Tror jeg må ha prøvd ut minst 100 forskjellige måter å kaste et menneske og forskjellige gjennstander på et hus for å se hvordan huset "reagerer", eller rettere sagt "kollapser". Like moro hver gang! :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Et lite spørsmål; Hvorfor må alle nye spill være en revolusjon? Hvorfor er dere så opptatt på at ting skal være så revolusjonerende? Jeg har lest en del poster rundt på forumet og i de fleste tilfeller av kritikken til Crysis er at det ikke er revolusjonerende! Såklart blir Crysis dårlig hvis dere bare skal baserer dere på at det skal være noe helt nytt, noe som aldri har blitt gjort før!

Jeg tror ikke Crytek noen gang har sagt rett ut at spille vil være mega revolusjonerende, men litt annerledes. (Correct me if I'm wrong). Å hvis de har sagt at spille skulle revolusjonere alt, hva så! De er ivrige i prossesen av spille og overdriver litt her og der. Ikke bruk det imot dem i alle sammenhenger.

Kriterier for et god spill ifølge meg, er:

-God spilleflyt/spillbarhet

-God grafikk for å skape riktig og god stemning, "realisme". (Ikke kom her å si at Half Life 1 grafikkmotoren kan klare å gi en skikkelig stemning med grafikken sin i f.eks Bioshock)

- Lyd er også viktig..

- Føle at man har et mål

Hvis alt dette klaffer, har du et knallspill, uavhengig om det er revolusjonerende eller ei!

Og for dere som absolutt må ha revolusjon, osv i spill, dere må nok vente en god stund. Jeg tipper at vi må vente veldig, veldig lenge før vi får noe i nærheten av det som kan kalles en revolusjon i et spill.

Den eneste revolusjonen vi har hatt til nå, er da spill gikk fra 2D til 3D!

Så koser dere med Crysis, CoD4, Bioshock osv. De er alle gode spill og noe jeg vil kose meg med :) Revolusjon eller ei!

Lenke til kommentar
Kriterier for et god spill ifølge meg, er:

-God spilleflyt/spillbarhet

-God grafikk for å skape riktig og god stemning, "realisme". (Ikke kom her å si at Half Life 1 grafikkmotoren kan klare å gi en skikkelig stemning med grafikken sin i f.eks Bioshock)

- Lyd er også viktig..

- Føle at man har et mål

Hvis alt dette klaffer, har du et knallspill, uavhengig om det er revolusjonerende eller ei!

Crysis oppfyller alt dette for min del. Kanskje ikke en revulusjon nei, men et spill som abselutt representerer hva et next gen, og et bra skytespill burde være :D (og det holder lenge nok for meg!). Mange sier også at Crysis ikke har en noen stemning, men det er helt feil synes jeg. Bare å spille dette spillet på Very High i en solnedgang, ga meg mer stemning enn noen annet spill har gjort før. Etter jeg spilte dette, fikk det meg også til å få alle andre spill til å bli dårlig i forhold, så for min del har Crysis satt ny standard :D

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Dette var god underholdning og ja som flere sier så er grafikken og fysikken en del av underholdningen.

I tillegg så har vi omgivelsene, som for øvrig minner veldig om Farcry.

Man går fra intense trefninger med og uten kjøretøyer i en smålandsby, og når støvet har lagt seg går man rundt i en kål åker sammen med høner som kakler i solnedgangen, det er unikt.

Gleder meg da til Farcry2 lanseres til neste år

Lenke til kommentar

De siste brettene med aliens var gør kjedelige, også det værste av alt er at det er halvparten med mennesker og andre halvparten med bare aliens! Halve spillet er ødelagt! :no:

Synes også det var altfor lite morro med koeranerne, det var ikke sånn som på første brett at man kunne snike seg bak de og leke med dem, men de var spredt rundt overalt og det var nesten umulig å gjøre noe skikkelig kult som f.eks. kase de i veggen.

Jaja, har heldigvis multiplayer for det er drittgøy, eneste som trekker ned her er dårlig ytelse..

Totalt: 7/10, hadde forhåpninger å gi det 10/10 noen dager siden....

Lenke til kommentar

Tror jeg må ha prøvd ut minst 100 forskjellige måter å kaste et menneske og forskjellige gjennstander på et hus for å se hvordan huset "reagerer", eller rettere sagt "kollapser". Like moro hver gang! :p

Hehe, ja. Har også testet ut hvordan det fungerer å faktisk ta en gammel og utslitt robåt som ligger på stranded og så "ro" (dytte) seg utover på sjøen. Gjerne med en påhengsmotor, fiskegarn, osv.. med seg. :p

Må si det kom som et sykt sjokk da haien plutselig dukket opp forran meg. Skvatt som et rent helvette. :p sist jeg skvatt slik må ha vært første gangen jeg prøvde Fear!

Lå å svømte i det mørke dype vannet, og så plutselig ser jeg skyggen av noe stort som svømte rundt... og så dukker det opp en "fotorealistisk" hai rett foran meg, med tanngard så store som knyttnever. :!:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Crysis datt ned mange poeng til meg pga. følgende.

Med siste kampen mener jeg, ALT VAR FUCKINGS BUGGA TIL MEG >(

jeg gikk igjennom bilene, datt igjennom gulvet og "slagskipet" kunne skyte meg uansett om jeg brukte cloak eller ikke eller var gjemt bakom en bil, ELLER GJORDE BEGGE >(

Må også si når jeg datt igjennom gulvet så dro "monsteret" meg opp igjen og kastet meg til helvete hver gang, ikke det normale kastet man skulle bli kastet, neida, det bestemte seg for å kaste meg flere tusen mil når det først var i gang.

og når det frosset meg, og jeg hadde 100 hp og 100 armor med ARMOR mode på, og når jeg bevegde meg for å ikke bli frosset mer, HELT PLUTSELIG DØR JEG?!

Den eneste måten jeg klarte de jævla bossene var å stå stille å håpe på at jeg hadde flaks når jeg trykket z hyppig for å "dodge" kulene (z er knappen som gjør at du går "prone").

Slutten var og jævla dårlig.

Endret av TronDoZY
Lenke til kommentar

Syntes Crysis var helt ok, ikke noe særlig ekstraordinert. Vel var grafikken meget bra, men ellers var både AI og fysikk til tider temmelig på trynet.

Kastet en granat under en bil, og tror den fløy 200 meter avgårde. Ai`en var da ikke noe å skryte av, med fiender som nesten glemmer deg ut etter en stund, eller grupper av soldater som 50 meter unna ikke reagerer på eksplosjoner eller skyting. Spilte btw gjennom spillet på vanskeligste grad, men det er jo latterlig enkelt. Synes dette er hypa til de grader opp, eneste som egentlig holder mål er grafikk, selv om den også har sine ting. Syntes COD4 var langt mer underholdende, men hver sin smak, eller hva? :)

Lenke til kommentar

Jeg gir Crysis 9,7/10. Det er bare så mye mer du kan gjøre i Crysis! Det spillet er definitivt #1 av alle spill i 21 århundre (så langt)! Det er bare så sykt bra! For det første fysikken, som kan ikke sammenlignes med noen spill i dag. For det andre grafikken, som også slår ut alle spill og er 3 år før sin tid. For det tredje gameplayen, som er bare helt utrolig gøy.

Ga spillet 9,7 av 10 fordi jeg syns at spillet kom litt for tidlig ut. Et år frem i tid ville passe bedre for hardwaren min :thumbup:

Endret av Artjom
Lenke til kommentar

Selv må jeg ærlig inrømme at jeg nok ble litt "tatt av hypen" og er skuffet over Crysis. Selvfølgelig er det fantastisk grafikk og artig fysikk. Tok ikke mange timene før jeg ble ganske lei. Syntes selv Cod4 ga langt mer valuta for pengene. Egentlig et fenomen som er litt vanskelig og forklare, men css står seg fortsatt som kongen på haugen for min del hva pc spill angår. Det har det gjort siden juli 2005 enda jeg sikkert har kjøpt 100 pc spill etter det.. Og nei, jeg er overhode ingen "fanboy" og ser bare frem til dagen et spill tar over tronen for min del med glede..

Lenke til kommentar
Haha.. Prøver du å være vittig eller?

Crysis er ikke engang på Top 15 over de beste spillene i det 21. århundre ;)

Kan poste denne topp 15 listen her? Fordi det kan ikke være mulig at Crysis er ikke på den...

Et spill kommer vel ikke på topp 15 kun 2-3 dager etter at det kom uansett. ;)

Endret av Skagen
Fjernet quoting av fjernet innhold.
Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...