Gå til innhold

Crysis sin underholdningsverdi...

Anbefalte innlegg

"Hvis man skreller bort den vanvittig imponerende grafikken, er det verdt å nevne at det finnes bedre skytespill enn dette på markedet. Jeg rangerer både «Bioshock», «Call of Duty 4», «Gears of War» og «Half-Life 2: Episode Two» foran «Crysis» i ren underholdningsverdi." Siterer fra Rune Fjeld Olsen sin anmeldelse av Crysis fra vg.no

Er dette sant eller er dette usant?

Takk og lov for meg så har jeg dem alle 4 spillene han nevner i omtalen

Legger også til min personlig mening att Assassins Creed og Super Mario Galaxy har mye mer underholdningsverdi i forhold til Crysis, uavhengig av sjanger og plattform.

Men jeg tror folk flest kjøper dette bare pga grafikken og kansje litt for gameplayet sin skyld

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan med hånden på hjerte si at underholdningsverdien overgår Gears of War og Call of Duty 4.

Har du en maskin som drar spille på maks gir Crysis deg en spillopplevelse, og dermed også en underholdningsverdi som jeg aldri har vært borti hvert fall.

Er ikke bare at grafikken er "outstanding", men selve fyiskk motoren og alt i spillet er noe som bare må oppleves om du kaller deg selv en "gamer". Vi snakker en liten revolusjon her etter min mening.

For ikke å snakke om at MultiPlayer delen skal overgår det meste av det vi har sett til nå, og en god multiplayer del er jo topp underholdning i haugevis av måneder.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Har ikke spilt Crysis (og heller ikke Call of Duty 4) enda, men jeg tviler ikke på at han kan ha rett. Crysis er jo kjempehypet, så det er jo ikke rart at noen blir litt skuffet.

Grafikken er jo en stor del av Crysis, det kommer man ikke unna, og om man ikke har bra nok maskin til å kunne kose seg med all eye candyen, så virker kanskje spillet ikke fullt så imponerende som man ble fortalt det skulle være.

Men er nok mye smak og behag ute og går også, og smaken er som baken, og den er delt! Crysis er nok et spill man før eller senere må prøve, men om man setter det helt fremst i spillbunken, det avhengiger nok av personen som spiller det :)

Lenke til kommentar

Jeg tror Crysis har ganske stort potensiale, for ikke og snakke om mulighetene for mod, og TC-Mods i fremtiden, med en SDK og Sandbox som lar deg "leke på stranda" som du vil.

Dette kan bli mye bedre enn Quake2/Half-life om Crytek teamet er imøtekommende for mods og slikt.

Lenke til kommentar
Jeg kan med hånden på hjerte si at underholdningsverdien overgår Gears of War og Call of Duty 4.

Har du en maskin som drar spille på maks gir Crysis deg en spillopplevelse, og dermed også en underholdningsverdi som jeg aldri har vært borti hvert fall.

Er ikke bare at grafikken er "outstanding", men selve fyiskk motoren og alt i spillet er noe som bare må oppleves om du kaller deg selv en "gamer". Vi snakker en liten revolusjon her etter min mening.

For ikke å snakke om at MultiPlayer delen skal overgår det meste av det vi har sett til nå, og en god multiplayer del er jo topp underholdning i haugevis av måneder.

Du må skildre mellom underholdningen pga. grafikken og selve gameplayet da....

Hvis man mest ser grafikken og det ikke har så bra gameplay tror jeg man blir fort lei av det

Lenke til kommentar

1. Ikke bland inn andre konsoller, SMG sin underholdningsverdi kan ikke sammenlignes med Crysis.

2. Alle som har spilt multiplayer vet at spillet er utrolig underholdende og spennende, grafikken har ikke noe å si på MP delen. Det er rett og slett et utrolig bra gjennomført MP spill ved å blande inn nanosuiten.

Hvis man holder en liten bunkers så er det ganske dårlig plass der, et våpen er som oftest ikke bra der inne, alt for liten reaksjonstid, men hvis du bytter til "styrke" og går melee så kan du drepe alle som prøver å komme inn.

Skaff deg mange points og kjøp deg ei rifle + sniper scope + silencer, for så å snike deg opp og leke den ensomme snikskytteren om du føler for det. Folk ser deg, de kan komme rundt og drepe deg, men det er spennende. Cloaking er tingen her, flytt deg rundt på andre plasser for at folk ikke skal kunne vite hvor du er.

Føler du for å storme inn kan du peise på med armor/speed, skaffe deg en bil og bare kjøre rett inn for så å sprinte i sikkerhet.

Kommer en bil mot deg? Bytt til "styrke" og opp over bilen.

Det er så mye du kan gjøre med nanosuiten/rifla at du glemmer helt grafikken. Singleplayer derimot har jeg bare spilt demoen av, var egentlig ikke imponert da det ikke var så mye bruk for nanosuiten, så venter til jeg får spillt fullversjonen.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Vel rent teknisk sett og praksis sett så er det umulig at Crysis kan være noe dårligere enn noen andre spill på markedet idag. Altså det er uten tvil en videreføring av gameplay vi hittil har sett i FPS spill. Uendelig underholdningsverdi spør du meg, AI er smarte og du står fritt til å gjøre hva du vil. Det kan du i ingen andre spill som dette.

Call of Duty 4 er bra uten tvil, men det er fortsatt en typisk FPS hvor du løper rundt og skyter. I Crysis funker ikke dette, fienden kan ødelegge huset du gjømmer deg i, du har utallige gameplay muligheter så du kan leke deg med fienden omtrent.

Til han ovenfor: Prøv å doble summen der så får du en PC som kjører spillet "OK".

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Vel rent teknisk sett og praksis sett så er det umulig at Crysis kan være noe dårligere enn noen andre spill på markedet idag. Altså det er uten tvil en videreføring av gameplay vi hittil har sett i FPS spill. Uendelig underholdningsverdi spør du meg, AI er smarte og du står fritt til å gjøre hva du vil. Det kan du i ingen andre spill som dette.

Call of Duty 4 er bra uten tvil, men det er fortsatt en typisk FPS hvor du løper rundt og skyter. I Crysis funker ikke dette, fienden kan ødelegge huset du gjømmer deg i, du har utallige gameplay muligheter så du kan leke deg med fienden omtrent.

Til han ovenfor: Prøv å doble summen der så får du en PC som kjører spillet "OK".

Seriøst? Altså det er ikke verdt det? Har ikke akkurat rævva full av penger, og tror jeg klarer meg med mine tre elskede konsoller!

Endret av SirKenneth16
Lenke til kommentar

Helt enig! Alle de spillene som er nevnt i førstepost, kan snurre på min finger å pelle seg ut. Crysis eier dem LETT! i underholdningsverdi.

Lenke til kommentar
Seriøst? Altså det er ikke verdt det? Har ikke akkurat rævva full av penger, og tror jeg klarer meg med mine tre elskede konsoller!

Å kjøpe en ny pc nå til 20k bare for å spille Crysis på Very High? Nei... Hahaha...

Hvis du har en pc som kan kjøre Crysis på medium så anbefaler jeg deg å vente så lenge du klarer deg med den maskinen. Grafikken er ikke alt, og hvis du sløser bort 20k nå så blir du å angre, da du lett hadde klart deg med din gamle pc. Nye spill kommer, ting blir billigere, så vent.

Noen ser det på som en langtidsinvestering å kjøpe en pc nå, joda du blir å spille andre spill med høy grafikk, men nå er det jo ikke lenge til et nytt grafikkort kommer, og hvis du nå faktisk skal kjøpe en hardcore gaming pc så vent til du kan kjøpe det absolutt beste.

Lenke til kommentar

Ikke bruk avean som faktabok. Har spilt igjennom spillet og det er veldig underholdende og ekstremt fint å se på. Men på den andre siden vil jeg heller si dette er det typiske FPS spillet. Du løper alene igjennom nesten hele spillet, og er så og si udødelig. Jeg døde først på siste mapet da jeg gikk tom for ammunisjon mot slutten. Men det er ekstremt "rett frem". Ikke på den måten at du må gå den og den veien, men objectives osv er helt like igjennom hele spillet.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg Crysis var mye mer underholdende enn alle de nevnte spillene. Har i alle fall sjelden levd meg så inn i ett nytt spill som jeg gjorde i dette, både takket være grafikken og friheten (selv om sistnevnte dessverre blir for innsnevret mot slutten).

GOW er knall det, men føles litt "smått" og arkadepreget i forhold til Crysis (ikke at arkadepreg er bare negativt). COD4 skuffet meg litt i forhold til at det var lite nytt bortsett fra grafikk (som var langt fra så bra som Crysis), men har ikke spillt det allverdens så kan jo ta seg opp. EP2 var mer variert gameplaymessig, men liker friheten i Crysis bedre... Bioshock kvalifiserer forøvrig til lite mer enn årets mest oppskrytte for min del.

Nå er det riktignok vanskelig å direkte sammenligne noen av dem synes jeg, annet enn at de er skytespill.

Eneste jeg ser som kan ta tronen fra Crysis som årets beste spill generelt er Mass Effect, som forøvrig er rett rundt hjørnet nå :D

Endret av BzWarm
Lenke til kommentar
Men er det verdt å kjøpe en flunkende ny pc til over 10 000 kr bare for å spille Crysis? Er det virkelig så bra? Tviler...

Signaturen din

Eier og elsker Xbox 360, Nintendo Wii og PS3

Svaret har du der.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Ikke bruk avean som faktabok. Har spilt igjennom spillet og det er veldig underholdende og ekstremt fint å se på. Men på den andre siden vil jeg heller si dette er det typiske FPS spillet. Du løper alene igjennom nesten hele spillet, og er så og si udødelig. Jeg døde først på siste mapet da jeg gikk tom for ammunisjon mot slutten. Men det er ekstremt "rett frem". Ikke på den måten at du må gå den og den veien, men objectives osv er helt like igjennom hele spillet.

Du kan da umulig ha spilt på høy vanskelighetsgrad om det har vært så lett for deg?

Spiller selv på Delta, og det går ganske heftig for seg alt på de to første banene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...