Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tele2's elendige service


Anbefalte innlegg

vi bestilte en oppgradering av linja våres, fra 2 til 4mbit

 

dette gjorde vi 02 oktober, og ifølge siden til tele2, kan det gå opptil 20 dager for endringen trer i kraft.

 

20 dager går, og jeg ringer, får beskjed om att den 24 vil det bli i orden, altså 22 dager senere, greit nok..

 

den 24 kommer, ingen endring.. ringer til tele2 igjen, og det blir satt opp en feilmelding, får beskjed på mobil dagen etter att endringen vil tre i kraft 9 november, altså 38 dager fra vi bestilte..

 

den 9 november var linja nede, og kom opp igjen, men ingen endring. ringte inn å brukte kjeften litt, var ikke uhøffelig, men sa att enten blir det i orden, eller så sier vi opp.

 

dagene går, og vi hører ingenting fra tele2, heller ingen hastighets endring.. ringte i går, og får nå beskjed om att det er en program feil hos dem.

 

linja våres har nå gått NED(!) fra 2.1 som det alltid har vært på hw.no sitt speedometer til 1.8, har nå prøvd MANGE ganger, og det er 1.8

 

 

noen som har vært borti lignende?

 

 

ville bare få ut litt frustrasjon her, blir helt matt over slik kundeservice.. det skal F*** meg ikke ta så lang tid å oppgradere fra 2 til 4mbit. klarer ikke tele2 det, kan de stenge butikken

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde tele2 før.. Sa opp fordi plutselig så fikk vi bare 2mbit istedet for de 4.4mbitsene vi egentlig skulle ha, og hadde tidligere. Ringte flere ganger i løpet av 2 måneder, og de greide ikke å gjøre noe med problemet. De sendte nytt modem og påsto at vi (jeg) hadde koblet feil etc.. Til slutt ble vi lei, og bytta isp (GET om noen lurer..) nå får vi det vi har blitt lovet (5mbit) og litt mer :)

Lenke til kommentar

såpass ja..

 

vi ligger utenfor området til GET, så det kan vi nok ikke ha..

 

 

men har sett litt på telenor turbo (maks 16mbit) til 399 i mnd

 

men nå som vi har inngått en ny avtale med tele2, vil vi da kunne kansellere den? og hvis vi bestiller hos telenor, så vil det vel ta en stund før vi får nett igjen??

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
såpass ja..

 

vi ligger utenfor området til GET, så det kan vi nok ikke ha..

 

 

men har sett litt på telenor turbo (maks 16mbit) til 399 i mnd

 

men nå som vi har inngått en ny avtale med tele2, vil vi da kunne kansellere den? og hvis vi bestiller hos telenor, så vil det vel ta en stund før vi får nett igjen??

 

Med mindre det står noe om bindingstid o.l så kan du kansellere når du måtte ønske (tror jeg). Bare husk på oppsigelsestid på 1 måned. Hvis du skal bestille hos telenor, så kan du vel bestille sånn at du får nett fra dem samme dagen, eller dagen etter oppsigelsestiden til tele2.

Lenke til kommentar

Om Tele2 ikke klarer å levere det du har bestillt så er vel det ett avtalebrudd fra Tele2, og dermed er det vel de som bryter avtalen?

 

Kan gjøre som en i nabolaget her som ringte Netcom og truet med å sende de en regning på 300.000kr om de ikke fikset store dødsoner i området. Tro det eller ei, men det funket.

Lenke til kommentar
såpass ja..

 

vi ligger utenfor området til GET, så det kan vi nok ikke ha..

 

 

men har sett litt på telenor turbo (maks 16mbit) til 399 i mnd

 

men nå som vi har inngått en ny avtale med tele2, vil vi da kunne kansellere den? og hvis vi bestiller hos telenor, så vil det vel ta en stund før vi får nett igjen??

 

Sikker på at 16Mbit turbo kan leveres?

Lenke til kommentar
såpass ja..

 

vi ligger utenfor området til GET, så det kan vi nok ikke ha..

 

 

men har sett litt på telenor turbo (maks 16mbit) til 399 i mnd

 

men nå som vi har inngått en ny avtale med tele2, vil vi da kunne kansellere den? og hvis vi bestiller hos telenor, så vil det vel ta en stund før vi får nett igjen??

 

Sikker på at 16Mbit turbo kan leveres?

 

og at du ikek bruker noe trådløse osv. osm kan flaskehalse seg på systemet? sjekk direkte i ruteren hva den synkroniserer mot sentralen på for å se om oppgraderingen faktisk har funnet sted enda eller ikke.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
skal ringe de en siste gang i morgen.. nok får være nok..

 

og når hastigheten går NED! blir så forbanna!

I og med at dette er en ADSL linje så kan det være at det ikke går ann å levere mer enn 2mbit til deg.

 

Har ADSL fra Tele2 hos foreldrene mine, der har de 4mbit. Det fungerer veldig bra.

Jeg bor selv i Oslo sentrum. Jeg kunne ikke får mer enn 2mbit av NGT når jeg hadde ADSL fra de. Det var på grunn av både linjen og at de ikke hadde kapasitet i sentralen.

Lenke til kommentar

tok den "se om du kan få adsl" hos telenor.

 

her er svaret

 

Tekniske forhold i linjenettet der du bor medfører at vi kan levere maks hastighet 12000/650 til din bolig.

 

altså vi skal kunne ha opptil 12Mbit

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

oppdaterer denne litt..

 

har fremdeles tele2, grunnet fattern ville se det ann litt. men ikke umulig det blir telenor snart nå.

 

fattern ringte tele2 før helga, men de vet jo ingenting innpå der.. kunne ikke svare på hva som er feil, og de kunne heller ikke få en teknikker til å ringe oss å si hva som er feil.. det har nå gått 2 måneder siden vi bestilte oppgradering.

 

naboen har forresten også tele2, de kjører usikra trådløst, og jeg får 3mbit fra dem. (er ikke på nettet dems, har bare testa hastigheten)

 

så det kan vel ikke være noe i sentralen da?

 

tele2 skulle sende et nytt modem da, men kan modemet være synderen her?

 

oppi alt drittet, så har hastigheten gått NED som sagt, fra 2.1mbit til 1.8mbit. så noe må de da har drevet med?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...