dahwan Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Har en kamerat som akkurat kjøpte seg crysis. Spillet fungerte ikke fordi skjermkortet var for gammelt. Det var et "ATI antlantis" ett eller annet. Så jeg anbefalte GeForce 8800 GT, som han nå har bestilt. Jeg skal bytte kortet for han, så jeg lurer på følgende: Må jeg avinstallere skjermkortets driver før jeg tar det ut? Installeres det nye kortet's drivere seg automatisk når jeg kobler det til? Kommer GeForce 8800 GT til å fungere med 3 år gammelt hardware? (hovedkort, prosessor etc.) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 1 Det bør du 2 Nei, men maskinen vil laste XP?! så er det bare å legge inn drivere fra Nvidia. 3. Totalt umulig å si om en ikke vet hvilket hovedkort det er snakk om. Hovedkortet må ha PCI-E støtte. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) 1: ja 2: nei, stikk innom www.nvidia.com 3: nei, sansynligvis ikke i dette tilfellet. "Atlantis" vil sansynligvis i denne sammenhengen bety "Sapphire Atlantis Ati Radeon". Sapphire brukte, så vidt jeg vet, kun Atlantis-navnet på 9x00-serien sin av skjermkort. Alle disse er AGP. GeForce 8800 GT er utelukkende PCI-Express. Endret 16. november 2007 av Belarnion Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Så jeg anbefalte GeForce 8800 GT, som han nå har bestilt. Jeg skal bytte kortet for han, så jeg lurer på følgende: Kjipt han har bestilt skjermkort som ikke passer til hovedkortet, da bør han kanselere orderen hvis det fremdeles er mulig. Og hvis det er agp så burde ATI 1950pro duge til et agp system. Men han vil ikke kunne kjøre crysis på noe særlig bra grafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå