Gå til innhold

Hvilke CMS kan lage denne siden?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og noen kompiser tenker å sette opp en privat side hvor vi enkelt

kan holde hverandre oppdatert på hva som skjer i gjengen, ettersom

vi er studenter som er spredt over hele landet og verden for tiden.

Jeg har fått i oppgave å sette opp denne siden, og trenger litt hjelp. Det begynner og

bli noen år siden jeg skrev nettsider med ren html-koding.

Jeg liker stilen på denne siden veldig godt, helt minimalistisk: http://www.student.uit.no/

Har lyst til å lage en side som ser akkurat slik ut, med våre egne lenker og bilder etc.

Problemet er at denne siden er laget med AngelineCMS Lite 0.4.1, et open source linux basert CMS.

Så spørsmålet mitt er, finnes det noe windows xp basert CMS jeg kan bruke til

å lage nøyaktig en slik side?

Er nesten fristet til å legge inn linux på en egen partisjon på disken, bare for å bruke

det programmet, hehe. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et CMS er i svært få tilfeller OSavhengig. Så lenge du klarer å sette opp en webserver og evt en databaseserver som funker kan du i utgangspunktet bruke hvilken som helst slags plattform.

OG det er slettes ikke nødvendig med et webhotell. Det kan dog være en fordel, men ikke en nødvendighet. Det går fint ann å sette opp en webserver på egen makskin. Problemet er at du da må ha maskinen stående på hele tiden og ha en nogenlunde stabil internettlink, ellers vil sidene bli ustabile.

Lenke til kommentar
OG det er slettes ikke nødvendig med et webhotell. Det kan dog være en fordel, men ikke en nødvendighet. Det går fint ann å sette opp en webserver på egen makskin. Problemet er at du da må ha maskinen stående på hele tiden og ha en nogenlunde stabil internettlink, ellers vil sidene bli ustabile.

Selvsagt ikke. Men for en glad amatør så er det 100 ganger enklere og tryggere med et godt webhotel enn å sette opp sin egen webserver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...