Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gips-kasse til subwoofer

Lefse

Anbefalte innlegg

Når jeg skrudde opp gipsplater på jobb i dag, så kom jeg til å fundere på hvordan det hadde blitt med ei basskasse lagd med gipsplater. Tenkte å lage ei ramme å skrudd platene på da.

Gipsplater er jo ganske "døde", så ville tro det ble lite resonanser, og legger jeg de dobbelt, så skulle det bli sterkt nok.

Noen som har noen formeninger om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tenkte jeg å prøve med en ren gipskasse, bare for å prøve det ut, kommer neppe til å bli ei brukskasse.

Jeg er rett og slett bare nysgjerrig på hvordan lyden blir. Måtte nok avstivet platene på midten også.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
Hvis jeg avstiver det godt, så kan det kanskje bli bra. Tenkte å lage en ramme av lekter eller lignende og skru platene på den.

Tja, moro å prøve, sjøl om jeg tror det går ganske dårlig, og uansett må du kanskje satse på å lage en front av spon, mdf eller noe sånn, spørs vel om gipsen er god nok til å holde en bra sub.

Lenke til kommentar

Gips kaster seg med en gang det blir fuktig dersom det har fritt rom. Det kaster seg ikke på bad pga det ligger liknt inntil veggen. og det ikke henger en sub i den. Bruk MDF. Får du tak i tykk nok gips plate? 18mm.

Trur ikke du ville ha merket forskjell på mdf og gips dersom du fikk det til.

Bruk mdf, eller glassfiber dersom du vil forme kassen litt mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...