Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vært mobbet i 2 år nå.


Tuddelidu

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bor i ålesund og går i 10ende...

Har blitt mobbet i 2 år nå fordi jeg har mye jentevenner..har guttevenner også...

Ble kalt homo i 9ende og det fortsetter...

Før var det folk i 10ende som gjorde det, men de sluttet jo. Nå er det en ell 2 personer som gjør det fra 9ende som gjør dette..fy f som jeg hater den personen...Hvorfor skal noen kalle meg homo når jeg ikke er det? Liker bare å være venner med jenter siden jeg er oppvokst med jente søsken og onkelbarn som var jente..

Før jeg flyttet hit hadde jeg mange kjærester og da ble jeg aldri kalt homo...

Fikk slutt på at de som går i min klasse kaller meg homo siden jentene jeg er venner med kjefta stort på de..

Jeg er ikke den sterkeste, fordi jeg er bygd på følelser og ikke muskler :)

I dag så kom den 9ende klassen og sa homo..

Da sa jeg: det sier du ja.. og da mente jeg han sier at jeg er homo uansett om jeg ikke er det..

Å da selvfølgelig tok han og missopfattet det og tok tak i meg, dengte meg inni veggen og tok hånda foran halsen min skikkelig hardt... at jeg nesten ikke fikk puste...

Som jeg sa så er jeg ikke den sterkeste..

Han spurte hvorfor jeg kalte han homo osv å da sa jeg at jeg ikke kalte han d..

Men han er så for **** i hodet...

Hva bør jeg gjøre?

Det er ingen vits å fortelle lærere og foreldre om dette.. har gjort det før og lærerne vil ikke ha noe ekstra jobb og mamma trudde dette var slutt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Si det til moren din, alle andre gir faen.

 

Hvis de ikke slutter etter det, kan du gi dem juling for å kreve respekt, da tenker jeg med balltre. Enkelte folk er skadet i hode og trenger litt vett banket inn.

 

Du må snakke med klasseforstanderen, eller rektor. Si at du ikke vil være rettsløs på et sted du er tvunget til å være på.

Lenke til kommentar

Vi oppfordrer ikke til vold her, folkens. Innleggene står, men se på det som en advarsel.

 

Trådstarter: først og fremst bør du gå til foresatte, sånn at de, som voksne personer, kan være med å gjøre noe med problemet.

 

At lærerene ikke vil ha noe ekstrajobb skal du ikke tenke på. De er pliktet til å gripe inn, og det er her foresatte kan komme inn og være litt tyngde bak kravene om å bli tatt alvorlig. Ta det til skoleledelsen og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Prøv å ikke bry deg om det, og gjerne prøv å se på det som et kompliment. Å bli kalt homo er jo en forholdsvis liten pris å betale for å ha evnen til å lett bli kjent med jenter. Denne evnen er god å ha videre i livet.

 

Er ikke alle gutter som har så lett for å komme i kontakt med jenter, så det er nok en grunn til at de prøver å å mobbe deg.

 

Men hvis det blir for ille må du selvfølgelig ta det opp med rektor eller andre høyt oppe i systemet på skolen.

Lenke til kommentar
... fordi jeg er bygd på følelser og ikke muskler :)

Høres homo ut.

 

Hvis du går i tiende så hjelper det veldig sjeldent å si ifra til voksne. Og når noen gjør noe som:

 

...

Da sa jeg: det sier du ja.. og da mente jeg han sier at jeg er homo uansett om jeg ikke er det..

Å da selvfølgelig tok han og missopfattet det og tok tak i meg, dengte meg inni veggen og tok hånda foran halsen min skikkelig hardt...

 

Anbefaler jeg å gå for vold. Man trenger ikke være sterk. Gjør bare som i den filmen Fargoth postet.

Lenke til kommentar

Problemet ditt er at det er veletablert at du skal kalles homo, det har ingenting med din legning og gjøre men kun det faktum at du reagerer på det og at du ikke tør/kan ta igjen.

Det er alltid morsomt med en å hakke på, det byger opp sammholdet til resten av jengen.

Har opplevd eksakt det samme bortsatt at jeg ikke blei kalt homo da.

For min del gikk det over etter ungdomsskolen, det var som å slippe lufta ut av en ballong.

Virker som folk vokser den verste mobbetrangen av seg etter dette.

 

Om du føler du takler det så fortell de at du i tillegg til å være homo også er nekrofil, fordi døde folk sier ikke nei og at du i tillegg har lyst på dem.

 

Uansett du må bare holde det ut for jeg tviler på at det hjelper å snakke med foresatte eller læreren.

Det beste er å bare ignorere det til det går over.

Ungdommer er som dyr og finner de noe å hakke på så gjør de det og i tillegg til å bli kalt homo ender du opp med sladrehankstemplet på deg.

 

Takler du det så kommer du ut mye sterkere psykisk en de som mobber deg til slutt.

For dette er folk som knekker helt sammen om de skulle komme i en personlig krise, kan til og med ta livet sitt for "bagateller" for innerst inne er mobbere de svakeste av dem alle, og dette har jeg for øvrig et godt eksempel på.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...