Sam40 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hei Har satt opp min Debian Etch og fått skriveren til å funke i CUPS. Vi har noen bærbare på trådløst som gjerne skulle skrevet ut via denne . Må jeg da bruke SAMBA, eller kan jeg klare dette direkte via CUPS? Enkel "How-To" søkes? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hvis de bærbare du snakker om bruker Windows, så må du nok gå gjennom Samba, såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Nei, bare å gå på legg til skriver og sette inn nettverksskriver sak ved hjelp av adresse. Legger ikke CUPS automatisk inn slik at en kan gå inn på http://localhost:631, da er det kjapt å mekke(var hos meg i alle fall) slik at en kan få tilgang fra utsiden. Når det er fikset kan en bare bruke http://server:631/printers/printernavn/ for å koble seg opp. Drivere må man så klart også ha. Endret 16. november 2007 av zeltex Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Skjønte ikke helt hva du mente, men skjønner at det er mulig å gå utenom samba Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hvorfor er det et must å ikke gå gjennom samba? Selve oppsettet kan gjøres på under 5 minutt hvis du har vært borti samba før... Det står en utmerket tutorial i man-filen til smb.conf, men hvis du heller ønsker at noen forteller deg nøyaktig hva du skal gjøre, kan jeg refere til Linuxguiden Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Har installert SAMBA nå og begynt å tukle med den. Har nok ikke vært borti samba før nei og linuxguiden er god å ha den (for slike som meg....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå