Wubbable Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Altså, noe lignendes dette: http://www.cooldrives.com/mac-port-multiplier-sata-case.html I den kan man ha 5 harddisker over en eSata-kabel... Så, spørsmålet: Finnes det noe lignendes (og forholdsvis billig) som selges i norge, og som har eSata grensesnitt? Endret 16. november 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Les litt om det HER og HER. Hvis du er litt fingernem, så kan du se på disse enhetene som selges i Norge. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Hva slags kabinett trenger jeg til de sakene fra LyCOM, og hvordan skal HDDene få strøm? Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Denne er jeg veldig fan av. Den går riktignok over USB foreløpig, men har lest et sted at den skal komme med eSATA OG nettverk. Veldig fin den intro videoen, samt den emulatoren som viser hvor mye plass du får Endret 17. november 2007 av Nero Burningwr00m Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Til "sakene fra LyCOM" kan du bruke et hvilket som helst kabinett, det er bare fantasien din som setter grensene ;-) Så du kan finne frem hammer og sag hvis du vil snekre deg et kabinett f.eks. HDD'ne må få strøm fra et PSU med +5V og +12V Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 (endret) HDD'ne må få strøm fra et PSU med +5V og +12V Ja, men hvordan funker det? Når datamaskinen er av, har jo ikke +5V ledningene strøm... Når "vet" PSUen når den skal gi strøm? Hvordan lager jeg en av/på knapp liksom? Denne er jeg veldig fan av. Den går riktignok over USB foreløpig, men har lest et sted at den skal komme med eSATA OG nettverk. Veldig fin den intro videoen, samt den emulatoren som viser hvor mye plass du får NICE Denne var jo en herlighet da Endret 17. november 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Denne er jeg veldig fan av. Den går riktignok over USB foreløpig, men har lest et sted at den skal komme med eSATA OG nettverk. Den ser unektelig veldig søt ut. De sier dessverre veldig lite om hva de gjør med dataene. Lyskommunikasjonen er fin den, men hva om jeg har lyst til å vite litt mer om hva som feiler disken enn bare "rødt"? Hva slags programvare kreves det for å kunne snakke med roboten (har ikke windows, har ikke Mac OS) ? Hva om jeg har lyst på noe annet enn NTFS/FAT32/HFS+? Kan man bruke usb mass storage grensesnittet? (jeg har lyst til å kryptere alt som lagres på roboten). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå