Gå til innhold

1400@????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-05 22:42, bass_to_the_maxx skrev:

hvor mye kan jeg få ut av en 1400mhz t-bird?

hvor mye watt og varme tror dere den kommer til og bruke? (får 42 load)


 

Jeg har en AXIA Y som klarer 1610.

Temperaturen holder seg romtemp +33grader C ved 100% belastning. Vcore er satt til 1,85.

 

Hva du oppnår kan variere fra noe over 1500 til over 1600.

Lenke til kommentar

til "Bass_to-the_max"

 

Når det gjelder overklokking er ingen CPU`er like så resultatene vil alltid variere uansett stepping. Man kan allikevel si at visse steppinger/utgaver er bedre en andre og sist gang jeg sullet med dette var det AYHJAR-Y og AYHJA-Y som var grommeste steppingen.

I tilfelle du ikke har funnet ut av det så står "AYHJAR" i andre linjen og "Y" i tredje linje (minnest jeg) på kjernen. Hadde noen linker til en "stepping-oversikt" kan se om jeg finner den når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Min T-bird 1400 med AYHJA-Y stepping klarer 1610(140*11,5) ved 1,75V stabilt, og er noe ustabil på 1633 (142*11,5) som er det høyeste den vil boote på uansett spenning..

 

Maskinen er ikke stabil hvis jeg kjører på 1596 (133*12) av en eller annen merkelig grunn. Trenger da også høyere spenning (1,8v) for i det hele tatt å boote.

 

Vil tro at noen av cpu'ene i denne steppingen kommer høyere kun med luftkjøling, selv om gjennomsnittet ligger på rundt 1600.

 

--

Tommy H.

Lenke til kommentar

Quote:


chipset temp ligger på 40+ grader idle :sad:


 

Jeg har samme HK med samme problem. Tempraturen sank noen få grader med Zalman Northbridge-kjøler, men den ligger fortsatt nær 40 grader idle. Tror dette er et problem på dette kortet. Kortet mitt er stabilt på 140MHz bus ihvertfall, muligens høyere også, har ikke testet noe særlig. Tempen er da lik som ved 133MHz..

 

--

Tommy H.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...