Spartakus Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Har følgende xml-fil (kraftig forenklet): (soap.xml) <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <SOAP-ENV:Envelope> <SOAP-ENV:Header> <SOAP-ENV:Body> <Order xmlns="rrn:org.xcbl:schemas/xcbl/v3_5/xcbl35.xsd"> <OrderHeader></OrderHeader> <OrderDetail></OrderDetail> <OrderSummary></OrderSummary> </Order> </SOAP-ENV:Body> </SOAP-ENV:Envelope> Jeg skal strippe denne fila for SOAP-info og stå igjen med <Order...> og dets barnenoder, slik: <Order xmlns="rrn:org.xcbl:schemas/xcbl/v3_5/xcbl35.xsd"> <OrderHeader></OrderHeader> <OrderDetail></OrderDetail> <OrderSummary></OrderSummary> </Order> Dette gjør jeg slik: string SoapDoc = "soap.xml"; XmlDocument xdoc = new XmlDocument(); xdoc.Load(SoapDoc); XmlNodeList xnodes = xdoc.DocumentElement.ChildNodes.Item(1).ChildNodes; Litt stygt å basere seg på statiske indexer, men det får så være. Spørsmålet er nå; hvordan får jeg nå lastet et nytt XmlDocument, ENKLEST mulig, med XmlNodeList-objektet jeg står igjen med? Har sett på xnodes.Item(0).OuterXml, men denne returnerer en string med all xml-koden på en linje, noe som blir jævlig uleselig. Skulle gjerne beholdt node-hierarkiet med innrykk osv. Tips mottas med takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå