Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2 Gb RAM mer og ingenting lystrer..

Anbefalte innlegg

Har for tiden Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's og kjøpte en ny pakke med helt identiske. Har Windows Vista 32 bit og hovedkortet mitt er Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16.

Det som skjer når jeg setter i 2 Gb mer er at PC-en starter, men skjermen er svart, musa lyser ikke som den pleier, kommer ikke til BIOS eller noenting og det eneste som går er vifta. Er det noen som vet hva det kan være? Kortet skal kunne ta 8 GB RAM tilsammen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett så skal jo PC-en komme inn i BIOS. Den vet jo ikke om du har Vista, XP eller 2003 server etc før ETTER BIOS. Så når du ikke får bilde eller kommer inn i BIOS tyder det på feil enten på minnebrikkene eller minneslottene...eller på hovedkortet...

Uansett har det ingen ting med hvilket OS du har på PC-en...(så lenge du ikke kommer inn i BIOS)

Lenke til kommentar

Jeg hadde bare tenkt til å ha 3 Gb ved å bruke de gamle 1024 med de nye 2048, men siden det ikke funka trodde jeg at jeg måtte ha helt identiske på størrelse også. All RAM fungerer i alle spor, men kun med 2 GB og aldri over. Dette finner jeg så merkelig. Kanskje jeg burde maile produsenten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...