chil Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 alt jeg har av utstyr er svart untatt skjermen , Hvordan får jeg lakkert/malt denne på en grei måte hva bruker jeg? noen tips takk for svar Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Plastikk må man pusse før man kan lakke iallefall, hvis ikke faller det bare av. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg skal oxo lakke skjermen min snart :smile: Skal ta ut innmaten, pusse plastiken, gå over med rødsprit, lakke, tørke, evt. lakke på nytt, se over, beundre, montere sammen, være nervøs om den vil starte opp eller ikke, KRISE DEN STARTER IKKE OPP, se bak skjerm, sette i strøm, føle seg dum, se at skjermen starter opp, sette seg ned i sofan og føle seg vellykket. <<--- planlegger å gjøre det cirka sånn. [evt. unnvik kan jo forekomme underveis] 8) Kos deg - legg ut bilder etterpå :=) Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Så lenge du ikke søler lakk inni innmaten så går det nok bra! Lenke til kommentar
chil Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 kanskje dumt spørsmål, men åssen lakk skal jeg bruke? er det dyrt? spray lakk eller "pensle" hva er og anbefale en link hadde vært bra takk for alle svarene og svar jeg får Lenke til kommentar
gixer Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Selv har jeg lakket skjermen min. Jeg dret i alt med pussing og kvalitetslakk! Løp bort til Europris hvor de hadde matt svart lakk på boks, skrudde av plast "kappen" bak på skjermen og pøste på. Hadde vel ikke gjort det så enkelt hvis det hadde vært en dyr skjerm men (17" LG ). Resultatet ble tro det eller ei veldig bra! Lakken har enda ikke falt av (vært på to lan) etter ca 2mnd! Eneste problenet nå er at skjermen er fremdeles hvit rundt kanten fordi jeg gadde ikke å maskere den delen... Jaja, da er den vaffal fremdeles TCO 99 godkjent! EDIT: boksen med lakk kosta 20 eller 30 gærninger Lenke til kommentar
Kalle Klon Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Tror det er best og bruke spray, den har en bedre evne til og feste seg i porene (ujevnheter og slikt). Men da må du plukke ut innmaten ellers er det ganske lett og spraye på elektroniken gjennom sprekene. Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 bare for å si det: inne i skjermen finner du spenninger på opp til 27000v i 30amper, til og med når den er av. det er nok til å grille deg flere ganger, så les denne guiden til hvordan man åpner skjermen på en sikker måte, og lader den ut. http://www.twistedmods.com/modules.php?nam...ticle&artid=213 Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Er det virkelig nødvendig med den "utladningen" som er vist i posten ovenfor? Holder det ikke å bare la skjermen være avskrudd noen timer før man begynner?? :-? Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 du kan jo selvfølgelig, men det er nok en fordel å lade den ut først. og den spenningen ligger nok lagret ganske så lenge i kondensatorer og i bakenden på bilderøret (det hjelper ikke å la den stå av over natten f.eks hvis du er VELDIG forsiktig går det jo sikkert, men sjansen er jo der for å ende opp grillet.. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hmm.. De har jo fjernet dekslet før de lader ut skjermen. Siden det faktisk er dekslet som skal lakkes, så er det jo ingen vits i å lade ut skjermen. Hvis man ikke skal rote inni der og skitfe LEDs og slikt. Jeg tror nok at det går greit uten å lade ut skjermen. Men... Her i norge har man jo ikke det tredje hullet i stikkontaktene, hvordan skal man gjøre det da? Det blir vel å feste ledninga til de to jordings-klipsene på hver side av stikkontakten? PS: hvis dette blir min siste post på en stund, så kan det tyde på at man må lade ut alikevell Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Høhø, hvordan blir sveisen din da? ;-) Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Høhø, hvordan blir sveisen din da? ;-) Å så JÆÆÆVLI artig! Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 bare for å si det: inne i skjermen finner du spenninger på opp til 27000v i 30amper, til og med når den er av. det er nok til å grille deg flere ganger, så les denne guiden til hvordan man åpner skjermen på en sikker måte, og lader den ut. http://www.twistedmods.com/modules.php?nam...ticle&artid=213 Det er greit at der er store spenninger inni skjermen men humbug overdriver litt med 27000v og 15 amper blir d 405000W slik at når du bruker denne skjermin i kontakten din. på 230V vil du trenge en sikkring på ca 1760A (405000/230). Lure på hvilken skjerm du har humbug men min skjerm bruker ikke så mye strøm. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg skulle lakke de to 17-tommerene mine her før jul, og tenkte det ville være best å ta den dårligste skjermen først. Det gikk som smurt, og glad og fornøyd gikk jeg i gang med skjerm nr. 2. Etter endt arbeid skulle jeg teste den, og til min store frustrasjon startet den ikke. Tok av dekselet og sjekket om alt så ordentlig ut (ingen løse kabler, svidde motstander osv), men fant ingen feil. Skjermen setter i gang med jevne klikkelyder så snart jeg setter inn strømkabelen, og forblir svart. Så nå sitter jeg igjen med den dårligste skjermen... Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg skulle lakke de to 17-tommerene mine her før jul, og tenkte det ville være best å ta den dårligste skjermen først. Det gikk som smurt, og glad og fornøyd gikk jeg i gang med skjerm nr. 2. Etter endt arbeid skulle jeg teste den, og til min store frustrasjon startet den ikke. Tok av dekselet og sjekket om alt så ordentlig ut (ingen løse kabler, svidde motstander osv), men fant ingen feil. Skjermen setter i gang med jevne klikkelyder så snart jeg setter inn strømkabelen, og forblir svart. Så nå sitter jeg igjen med den dårligste skjermen... Ka du brukte til å opne med da?? Brekkjern?? Skal jo ikke bli ødelagt vist due r veldig forsiktg! Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg vet at den ikke "skal bli ødelagt" hvis du er forsiktig, akkurat som du ikke "skal" bli påkjørt av en semi-trailer hvis du ser deg til begge sider før du går over veien. Men som vi alle vet; shit happens. Hadde jeg bare visst hva jeg har gjort galt, kunne jeg ha lært av det. Men slik det er nå, kommer jeg mest sannsynlig aldri til å åpne en skjerm igjen. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jaja... jeg ble faktisk litt mer motivert nå til å åpne skjermen. Tro det eller ei. Gleder meg til å se om den funker etterpå eller ikke Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg har lakket skjermen min uten å lade den ut eller pusse den, ble ikke grilla og fargen har ikke falt av enna(6 måneder senere)Tok av alle dekslene og sprayet på malingen vanskligere var d ikke. Lenke til kommentar
Kjartizz Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 den spenninga inne i skjermen er ikkje den bare for å avmagnetisere og få i gang selve skjermen, uten den ville det tatt "lang" tid å starte opp skjermen, nesten null watt, men det er bare til å kortslutt kontaktene etter at du har åpnet skjermen pling ferde.. strømmen blir forliten til å skalde noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå