icemat Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hei Er det noen som kan fortelle meg hvor stort tverrsnitt det må være på jordlederen som går fra jordelektroden og til hovedjordskinna I de tilfellene jeg har vært borti så har jordelektroden kommet opp der hovedjordskinne skal være! Jeg tar det som en selvfølge at tverrsnittet følger strørrelsen på inntaket? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 minste tverrsnitt på en jordleder er 25mm hvis det er den som ligger i jord du tenker på, hvis det er den som kommer etter den som ligger i jord så er det 50% av beskyttelseslederen på største utgående kurs. F.eks 3x25/16. Her blir det 8mm Lenke til kommentar
icemat Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 minste tverrsnitt på en jordleder er 25mm hvis det er den som ligger i jord du tenker på, hvis det er den som kommer etter den som ligger i jord så er det 50% av beskyttelseslederen på største utgående kurs.F.eks 3x25/16. Her blir det 8mm Det vil si at i dette tilfellet så blir det da 10mm² Takk for svar;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå