Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hva er det BSOD vil meg?

Anbefalte innlegg

Har den siste uken vært plaget med en meget ustabil PC. Ja, den begynner å drege på årene, men har alltid kjørt stabilt med Windows XP. Klarer ikke å finne ut hva og hvorfor jeg flere gang for dag får opp bsod og meldinger i windows noe som: " .windows registreringsfil forsvant og er nå opprettet..." "feil i win32 kernel, feilet innlasting av winlogon.dll..." osv. Har googlet litt rundt på disse men finner fremdeles ikke sammenhengen til min maskin. Har hørt at man kan søke på feilkoden i selve bsod'en, men denne forsvinner jo etter snaue sekundet etter at det intraff og maskinen starter på nytt.

Ustabilitet i programmer også. Firefox og winamp får ofte melding om at disse ikke fungerer som de skal og dermed må avsluttes. Nod32 2.7 AMON startet heller ikke ved en av anledningene, men virket etter reboot. forvirra? JA.

Noen som vet hvordan jeg kan få avlest og analysert disse feilmeldingene på dll på nettet, så kanskje jeg finner ut hvor feilen oppsto? Irriterende når man ikke vet hva som er galt.

Specs:

Amd athlon 1300 mhz

512MB ram

ati radeon 8500, siste catalyst 7.10/MS egen driver

windows xp pro sp2 med alle hotfix

abit kt133 hk med via chipset

nod32 2.7, firefox 2.0.0.9, winamp 5.5, live msg 8.1, k-lite mega codecpack 3.53

maskinen er ganske strippa for programvare da jeg nylig formaterte for et par måneder siden.

NTFS file system WD250 gb

alex

Endret av alexander1212
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha blitt tipset om Kjør: eventvwr.msc ser det ut som at filen ati2mtag står for mye av problemene.

Her er noen av feilene de siste dagene:

- Userenv. Windows kan ikke laste inn shell32.dll. (Den angitte prosedyren ble ikke funnet. ).

- COM+-tjenester kan ikke initialiseres på grunn av en feil i system-APIen som vises nedenfor. Dette skyldes ofte for lite systemressurser på den lokale maskinen.CryptAcquireContext

Prosessnavn: svchost.exe

Ettersom denne feilen er svært alvorlig, ble prosessen avbrutt.

Feilkode = 0x80090006 : Ugyldig signatur.

Intern informasjon for COM+-tjenester:

Fil: d:\qxp_slp\com\com1x\src\comsvcs\security\security.cpp, Linje: 662

Comsvcs.dll-fil, versjon: ENU 2001.12.4414.308 sh

- WinMgmt kan ikke initialisere kjernedelene. Dette kan være på grunn av en feil installert versjon av WinMgmt, mislykket oppgradering av repositoriet for WinMgmt, for lite diskplass eller for lite minne.

- Feilende program winamp.exe, versjon 5.5.0.1640, feilende modul in_mp3.dll, versjon 0.0.0.0, feiladresse 0x00018c7c.

- Feilende program firefox.exe, versjon 1.8.20071.2514, feilende modul firefox.exe, versjon 1.8.20071.2514, feiladresse 0x000167e2.

- Feil i minneområdet 567263945.

- Dumping av applikasjonsbilde mislyktes.

Prosessnavn: svchost.exe

Feilkode = 0x80004005 : Uspesifisert feil.

Intern informasjon for COM+-tjenester:

Fil: d:\qxp_slp\com\com1x\src\shared\util\svcerr.cpp, Linje: 1259

Comsvcs.dll-fil, versjon: ENU 2001.12.4414.308 shp

- ati2mtag. CRT invalid display type. I2c return failed

Verdt å nevne, Firefox sluttet å virke hele fem ganger mens jeg skrev denne meldingen. wtf? :-) Som sagt, alt har fungert i årevis inntil nå den siste uken...

alex

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...