Supernaut_ Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hei, hvis jeg har en server å endel brukere som logger på maskiner rundt omkring via domene. Og feks vil stenge de ute fra å bruke internett, kun det. De må fortsatt ha tilgang til å bruke printere å andre ting på nettverket. Det jeg tenkte var det feks vis jeg lagde en group som het feks "nett-stengt" så skulle brukere som hadde blitt meldt inn i den gruppa ikke skulle hatt tilgang til nett. Og vis jeg hadde tatt de vekk så skulle de hatt nett, vis dere skjønner? Noen tips? Mvh Daniel Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Du kan jo kjøre active directory med gruppe policy. Fungerer strålende til ditt behov. Lenke til kommentar
skille Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Om dere bruker en proxy server, så kan du lage en gruppe slik du beskriver, og nekte den gruppen tilgang til internett. -Trond Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Om dere bruker en proxy server, så kan du lage en gruppe slik du beskriver, og nekte den gruppen tilgang til internett. -Trond interessant... hva du tenkte på da? hvilken proxyserver er så tett knyttet til active directory? Lenke til kommentar
skille Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Om dere bruker en proxy server, så kan du lage en gruppe slik du beskriver, og nekte den gruppen tilgang til internett. -Trond interessant... hva du tenkte på da? hvilken proxyserver er så tett knyttet til active directory? Brukte vel Microsoft sin ISA server. Akkurat version husker jeg ikke, men vil nok tru de nyere kan klare den jobben... -Trond Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Om dere bruker en proxy server, så kan du lage en gruppe slik du beskriver, og nekte den gruppen tilgang til internett. -Trond interessant... hva du tenkte på da? hvilken proxyserver er så tett knyttet til active directory? Brukte vel Microsoft sin ISA server. Akkurat version husker jeg ikke, men vil nok tru de nyere kan klare den jobben... -Trond ante meg. ISA er sikkert greit når man har prøvd ut det orntlig.. men selv har jeg trøblet en god del før ting fungerer i ISA... mulig det gikk på meg da Høres nå veldig bra ut hvis man kan kombinere active directory med proxy funksjonen da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå