Gå til innhold

Stenge internett via gruppepolicy?

Supernaut_

Anbefalte innlegg

Hei, hvis jeg har en server å endel brukere som logger på maskiner rundt omkring via domene.

Og feks vil stenge de ute fra å bruke internett, kun det. De må fortsatt ha tilgang til å bruke printere å andre ting på nettverket.

Det jeg tenkte var det feks vis jeg lagde en group som het feks "nett-stengt" så skulle brukere som hadde blitt meldt inn i den gruppa ikke skulle hatt tilgang til nett. Og vis jeg hadde tatt de vekk så skulle de hatt nett, vis dere skjønner?

Noen tips?

Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om dere bruker en proxy server, så kan du lage en gruppe slik du beskriver, og nekte den gruppen tilgang til internett.

-Trond

interessant...

hva du tenkte på da?

hvilken proxyserver er så tett knyttet til active directory?

Brukte vel Microsoft sin ISA server. Akkurat version husker jeg ikke, men vil nok tru de nyere kan klare den jobben...

-Trond

Lenke til kommentar
Om dere bruker en proxy server, så kan du lage en gruppe slik du beskriver, og nekte den gruppen tilgang til internett.

-Trond

interessant...

hva du tenkte på da?

hvilken proxyserver er så tett knyttet til active directory?

Brukte vel Microsoft sin ISA server. Akkurat version husker jeg ikke, men vil nok tru de nyere kan klare den jobben...

-Trond

ante meg.

ISA er sikkert greit når man har prøvd ut det orntlig..

men selv har jeg trøblet en god del før ting fungerer i ISA...

mulig det gikk på meg da :p

Høres nå veldig bra ut hvis man kan kombinere active directory med proxy funksjonen da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...