Gå til innhold

VPN-tilkobling til studentnett i Vista

V5R1X

Anbefalte innlegg

Da var Vista i hus. Eneste problemet er at påloggingsinformasjonen (brukernavn/passord) til VPN-tilkoblingen ikke blir lagret til neste gang maskinen har rebootet. Dvs. at man må inn på nettverktilkoblinger og "fremprovosere" boblen (som man skriver inn pålogginsinformasjon i) som dukker opp ved siden av klokken hver eneste gang man har startet maskinen på ny.

I denne boblen så er det et valgalternativ om å lagre påloggingsinformasjonen slik at denne huskes automatisk, men av en eller annen rar grunn er dette alternativet grået ut (det lar seg mao. ikke velge).

XP husket alltid pålogginsinformasjon og koblet seg på VPN-studentnettet automatisk ved reboot, kan Vista gjøre det samme?

Takk for eventuell hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da var Vista i hus. Eneste problemet er at påloggingsinformasjonen (brukernavn/passord) til VPN-tilkoblingen ikke blir lagret til neste gang maskinen har rebootet. Dvs. at man må inn på nettverktilkoblinger og "fremprovosere" boblen (som man skriver inn pålogginsinformasjon i) som dukker opp ved siden av klokken hver eneste gang man har startet maskinen på ny.

I denne boblen så er det et valgalternativ om å lagre påloggingsinformasjonen slik at denne huskes automatisk, men av en eller annen rar grunn er dette alternativet grået ut (det lar seg mao. ikke velge).

XP husket alltid pålogginsinformasjon og koblet seg på VPN-studentnettet automatisk ved reboot, kan Vista gjøre det samme?

Takk for eventuell hjelp! :)

Hei,

Irriterte meg over det samme. Følgende fungerte i alle fall på min maskin etter tips fra huston:

START > Control Panel > Network and Sharing Center > Manage network connections

Motsatt musenkapp på aktuell connection, og velg properties.

Trykk på fanen authentication, og hak av for "cache user information for subsequent connections to this network".

Mulig du må fylle inn passord og brukernavn en siste gang etter det.

//a

Lenke til kommentar
Hei,

Irriterte meg over det samme. Følgende fungerte i alle fall på min maskin etter tips fra huston:

START > Control Panel > Network and Sharing Center > Manage network connections

Motsatt musenkapp på aktuell connection, og velg properties.

Trykk på fanen authentication, og hak av for "cache user information for subsequent connections to this network".

Mulig du må fylle inn passord og brukernavn en siste gang etter det.

//a

Takk for tilbakemelding!

Prøvde dette, men likevel når jeg etterpå restarter maskinen vises den gule varseltrekanten på nettverksikonet ved siden av klokka. Inne på "nettverks- og delingssenter" ser jeg beskjeden om at godkjenningen mislyktes. Dette til tross for at før jeg restartet huket av i "cache user information for subsequent connections to this network", og skrev inn korrekt brukernavn/passord i boblen som dukket opp nede ved klokka.

Siden det første som skjer på oppstart er at godkjenningen mislyktes kan kanskje dette bety at brukernavn/passord ikke ble lagret ved å huke av i dette "cache..."-alternativet? Jeg sjekket også at brukernavn/passord jeg oppgav faktisk logget meg inn på nettverket og gav meg tilgang til å kunne surfe, FØR jeg restartet.

Vista er sært... Kanskje SP1 kan hjelpe...

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...