BolleKalle Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 uææ.. jeg begynte så smått med dette spillet nå, men er litt redd for å drite på leggen på samme måte som i fallout1 (f.eks å ikke ha skill på verken big wpn eller energy wpn) Ble jo slakta værre etterhvert. Så derfor spør jeg dere: Hva er det man aller helst IKKE bør gjøre av valg på karakteren man lager i Fallout 2? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Skal vi see..har spilt gjennom det 2 ganger gjennom årene. Gifted er en kjekk perk så snart du får den. Ang. våpen, energy weapons er bare tøv å uppe i starten, big weapons også (du får digre folk i partyet ditt som har plenty både big og energy weapons). Sats så mye som mulig på small weapons, så du kan bruke riflene etterhvert. Unarmed er faktisk en god skill det også, særlig tidlig i spillet før du kommer til The Den, og finner våpensjapper der. Og hvis du har enorm skill på unarmed kan du faktisk bli berømt laaangt senere i spillet Vær veldig forsiktig å gi den første medhjelperen din (Sulik) SMG, da han skyter omtrent i ørska og dreper sine egne like ofte som enemies. Sørg for at han kun får ha slegga i inventory, selv om han sier han er god med small machine guns. Ellers skifter han automatisk våpen. Det finnes noen svært gode pistoler utenfor new reno som jeg brukte nesten hele spillet gjennom. Big weapons kan du øke jevnt og trutt, siden du finner mye fett etterhvert (assault rifler mm.), men fokuser på small weapons. Ellers finner du haugevis av guides og FAQ's på www.gamefaqs.com, men en walkthrough ødelegger spillet helt, så styr unna dem That's cheating! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 brukte gauss-rifle fra jeg fikk den, så small guns er definitivt en skill jeg maxer ut. unarmed er vel ikke noe å bruke skillpoints på.. han ene fyren i sanfrancisco trener jo deg opp så snart du finner stedet. sulik kan man forøvrig justere på.. når han har sånn 'vær forsiktig med burst' på, pleier det å gå helt fint. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 melee weapons, big guns og speech som tags er bra. 7 strengt, 7 perception, 6 luck, 8 agility og en small frame trait er bra. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Spørs jo veldig åssen du vil spille da, men energy weapon er ihvertfall ikke noe å trakte etter i toeren, jeg spiller nesten alltid med gifted, men da må du vite litt hva du driver med, siden det er få skillpoints å distribuere. En favorittkonfigurasjon jeg ofte drar er good natured eller hva den heter, du trekker skillpoints fra alt som har noe med våpen å gjøre, men smallguns er det eneste du trenger (big guns er også et alternativ, men da er det ikke så lurt å dra dette trikset, small er kjekt å ha i begynnelsen), så man tager det. Endurance på 4 er alt man ternger, fordi lifegiver*2 senere i spillet gir deg all hpen du trenger. Strength på 5 er også alt man trenger, pga av senere upgrades og armour. Men dette er ingen nybegynner-konfig, det er beinhardt i begynnelsen når man starter sånn, men man blir desto bedre på slutten. Endel av skillsene kan upgraderes med +1 i løpet av spillet, ihvertfall ST og CH, og to andre, men jeg husker ikke hvilke det er. Uansett er høy INT, og AG et must i de fleste måter å spille på. 8 er nesten minnimum. Høy gambling gir deg "evig" med penger om du bare spiller litt på terninger, men det er litt juks da. Anbefaler deg i alle tilfeller å runde spillet på flere måter, mange morsomme muligheter. Man kan komme langt med høy CH og INT uten å sloss. (og kast på litt EN, så blir man bedre i senga ). AtW Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 eh ja.. ikke gi Sulik (og ikke han derre zombie'fyren heller )noen store og kraftige smg's eller større maskingevær.. Det vil bare få deg drept :/ argh.. se hva dere har gjort nå... dere har gitt meg lyst til å spille gjennom hele Fallout serien igjen... Lenke til kommentar
el_krapyl Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hvilke skills du vil ha avhenger totalt av hva slags character du vil spille. Det som er så genialt med Fallout, er at det er faktisk et ordentlig rollespill-element i det. Vil du være en fyr som bruker tunge maskingevær, eller energivåpen, setter du poeng der. Det er fullt mulig å være veldig rå selv ved bare å ha unarmed og/eller melee weapons, med tanke på Super Sledge'n man får etterhvert. Kombiner den med power armor, veldig høy strength og agility og mye skill i melee, så kan du drepe sterke folk på ett og to slag (Jeg gjorde 40-50 skade gjennomsnittlig med den, og med en viss perk får du redusert antall action points, og da bruker den faktisk bare 2 action points på et vanlig slag. Dvs, med 10 agility, 5 slag a 40-50 skade på en runde.) Men alt avhenger av hva slags type du vil være. Ikke tenk så mye på om du blir rå nok, med de riktige våpen blir du rå nok uansett. Med small weapons kan du jo feks få HK G11, som er et sinnsykt bra våpen.. Eller gauss. Jeg liker fallout. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå